Gå til innhold

Barnet mitt vil ikke ha på strømpebukse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Syvåringen nekter å bruke strømpebukse, hun sier det klør. Noen er av merinoull og noen er av bomull. Men det er kaldt. 

Må ta denne kjipe kampen hver morgen, trenger innspill på om hva andre gjør her.. alternativet blir jo å sende henne på skolen i boblebukse, men hun tar den ikke på i friminuttene og da er vi like langt. 

Hva kan jeg gjøre ? ?

Anonymkode: b46da...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bytte til stilongs? Jeg har alltid hatet strømpebukser.

Anonymkode: c30bc...ef6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Longs, type superundertøy. Mye mer praktisk enn strømpebukse også, må ikke nødvendigvis vaskes hver dag, som om det er sokker på. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget om stillongs fremfor strømpebukser. Er også greiest mtp våte føtter, mye enklere å skifte sokker om en skulle være så uheldig å tråkke oppi noe vått..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullundertøy? Ungene mine har aldri brukt strømpebukser, syns det er forferdelig selv.

Anonymkode: 76efa...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne kampen hadde jeg ikke tatt, hun dør ikke av å fryse i friminuttene. Kanskje finner hun ut at det ikke er noe godt å fryse, og derfor tar på seg mere klær - longs eller utebukse. 

Jeg har viljesterke barn, og har funnet ut at enkelte ting må de bare finne ut av selv. Altså erfaringslæring. 

Noen typer tynnull klør hvis man er veldig sensitiv. Janus er den ulla som har fått minst klager her hjemme.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hei. Syvåringen nekter å bruke strømpebukse, hun sier det klør. Noen er av merinoull og noen er av bomull. Men det er kaldt. 

Må ta denne kjipe kampen hver morgen, trenger innspill på om hva andre gjør her.. alternativet blir jo å sende henne på skolen i boblebukse, men hun tar den ikke på i friminuttene og da er vi like langt. 

Hva kan jeg gjøre ? ?

Hvorfor må det løses med strømpebukse? Som helt riktig klør, ikke fordi den er laget av det ene eller det andre, men fordi den er trang og det irriterer huden. Og dersom hun kler på seg tilstrekkelig til å være ute når hun primært er inne så vil hun jo også bli svett og varm. Som - klør. I tillegg til at det er kaldt når man først kommer seg ut.

Ha på barnet en solid, helt vanlig bukse ned til et par minus. Forklar henne - i klartekst og alderstilpasset - hvorfor vi kler oss slik at vi ikke blir veldig kalde, hva tegnene på frostbitt er og hva konsekvensene av det kan bli. Barn er ikke idioter - de mangler bare kunnskap. Og så sender du med henne en vinterbukse i minusgrader. 

Anonymkode: 67b03...c8a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter ville heller ikke ha ullstrømpebukse i starten. Så oppdaget jeg at hun hadde veldig tørr hud på beina. Etter at vi begynte å smøre med krem (canoderm), har hun ikke klaget mer og bruker ullstrømpebukse hver dag.

Anonymkode: 72c72...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømpebukse i bonull er jo enda kaldere enn kun bukse. 

Kjøp noen ullbukser og dropp bomull og flere lag. 

Anonymkode: 413de...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har aldri brukt strømpebukse eller stillongs på skolen. De bruker utebukse. Syns selv det er ubehagelig med to lag inne.

Anonymkode: 62975...93d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Strømpebukse i bonull er jo enda kaldere enn kun bukse. 

Kjøp noen ullbukser og dropp bomull og flere lag. 

Anonymkode: 413de...e52

Merkelig påstand. Det hjelper da å ha hva som helst under buksene, slipper å få den kalde luften rett på huden fra beina. Men for all del, jeg sverger til ull selv, men bomull/ syntetisk er bedre enn ingenting. 

Anonymkode: 59e09...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kan prøve med noen stillongs, er de litt løsere enn strømpebukse da kanskje ? Hun liker ikke at det er stramt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hatet og hater strømpebukse selv, sømmene stikker no fryktelig. Masse deilige ull/merino/bambull stilongser som er såå mye deiligere. Det er dyrere men trenger ikke skifte hver dag. hva med å ta henne med å velge noen hun liker ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange råd :D skal ta å invitere henne med og håpe at det vil bli bra . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å la barna velge sine favoritter selv, innenfor sesong og anledning. Siden hun går på skolen så har hun jo litt erfaring med kaldt vær. Har hun noen typer plagg som hun faktisk liker å gå med? Kan hun bli med i butikken og prøve litt ulike alternativer?

Jeg husker selv hvor pyton det var å bli tvunget til å gå med klær som klødde eller hadde feil passform.

Anonymkode: 6a7a7...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...