Gå til innhold

Utbetaling for daytrade?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan utbetales penger for daytrade? Det blir vell som en aksje? Og hvordan blir det med skatt med flere kjøpte og solgte aksjer pr dag? Blir veldig mye å holde styr på? 

Anonymkode: 702eb...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen "utbetaling". Du kjøper og selger aksjer. Saldoen på investeringskontoen bestemmer om du kan overføre penger ut av systemet eller ikke. 

Din foretrukne forvalter ordner inngangsverdier og utgangsverdier for deg. Det enkleste er nok uansett å opprette en zero-konto eller ASK. Da kan du sette inn f.eks 100'000 og gå bananas uten å bekymre deg for skatt før du tar det ut av kontoen

Men dette kan du lese om hos Nordnet og de andre forvalterne. Anbefaler å lese deg godt opp på kostnader, risiko og hva som lønner seg å gjøre før du starter. Med daytrading kan fort kurtasjen spise opp alle penga dine om du har feil "medlemskap" 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (8 minutter siden):

Det er ingen "utbetaling". Du kjøper og selger aksjer. Saldoen på investeringskontoen bestemmer om du kan overføre penger ut av systemet eller ikke. 

Din foretrukne forvalter ordner inngangsverdier og utgangsverdier for deg. Det enkleste er nok uansett å opprette en zero-konto eller ASK. Da kan du sette inn f.eks 100'000 og gå bananas uten å bekymre deg for skatt før du tar det ut av kontoen

Men dette kan du lese om hos Nordnet og de andre forvalterne. Anbefaler å lese deg godt opp på kostnader, risiko og hva som lønner seg å gjøre før du starter. Med daytrading kan fort kurtasjen spise opp alle penga dine om du har feil "medlemskap" 

Takk for svar! Jeg sparer opprinnelig i langvarig fond, så planen er å ikke bruke mye penger på day trading. Men vil lære og skal lese meg mye opp 😊

Må man investere så mye i det? Kunne jeg f eks invistert 1000-2000 kr i mnd? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tror kanskje du skal vente med sånt 😂😂😂

Anonymkode: 3c32e...c3a

Et sted må man jo starte, og det er vell å lese seg opp og stille spørsmål?😉

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar! Jeg sparer opprinnelig i langvarig fond, så planen er å ikke bruke mye penger på day trading. Men vil lære og skal lese meg mye opp 😊

Må man investere så mye i det? Kunne jeg f eks invistert 1000-2000 kr i mnd? 

Det er mulig, men med så små beløp vil gebyrene spise opp mye. Kurtasjen hos f.eks Nordnet er 39 pr handel, så skal du være daytrader og kjøpe og selge flere ganger om dagen er det bare å gange opp 39 med antall handler pr dag og antall dager i uka. Det blir fort over 1000kr.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts

Joda! Selvfølgelig. Men med så lav kunnskap som det fremstår som her, så føles det litt som at du skal til å bygge ditg eget hus, og logger inn på et forum for å sjekke "er dette en spiker eller skrue?". Et sted må man starte! Men å tro at huset blir av god kvalitet er noe annet… 

Så lenge du ikke investerer mer penger enn du har råd til å tape er det bare å ha det gøy.

Anonymkode: 30e5f...dbe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

ts

Les om de kognitive feilslutningene The illusion of validity, og The illusion of skill in investing.,

Du og apen Julius ville over tid gjort en nøyaktig like god jobb med å spekulere i aksjer, ikke kast bort tiden din.

Anonymkode: 2959e...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...