AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Barnet mitt på snart 2 år har eksem og får utslett av ull rett på hunden. De ansatte i barnehagen lurte på om jeg kunne kjøpe bambus-undertøy, men er det anbefalt da? Nå kler jeg barnet i vanlig bomulls-genser og tykk ullgenser eller tykk bomulls-genser + vanlig joggebukse og ullsokker. Barnet mitt har ikke reagert på ullsokkene. Hvordan kler dere barnet deres som reagerer på ull til å være inne i barnehagen? Anonymkode: a9bb8...4d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Bruker ullundertøy med silke/bomull på innsiden Anonymkode: 09e92...9ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Du får jo kjøpt ullundertøy som har bomull innerst, hvis barnet tåler det så er det fint å bruke. Anonymkode: 3aef6...636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Jeg har gjort som deg, brukt tykkere ull på utsiden av bomullsklær. Synes ofte det er bedre fordi det er rimeligere og kan vaskes på 60 grader. Det mister jo litt av effekten uansett disse plaggene med ull på ene siden og bomull innerst. Mye mer praktisk med vanlige bomullsklær, da har man litt mer å bytte på, og klærne tåler en del. Anonymkode: a563c...7f7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Pleide å kjøpe silkeundertøy og superundertøy. Ellers kan man vel bruke bambus? Anonymkode: 178d6...6dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden Har kjøpt ull som har bambus på innsiden. Bambus er bedre enn bomull sånn sett mener jeg. Men for det meste går 2-åringen i vanlige bomullsklær og så tykk ull som mellomlag hvis det er kaldt. Det er ikke så kaldt inne i barnehagen nå at de må ha ull. Tvert imot blir hun fort for varm i ull. Anonymkode: e4147...492 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Devold duo active. Jeg bruker det selv, også. De arvet etter hverandre i oppveksten. Anonymkode: db870...d4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden Her tålte ikke yngste en gang det med silke eller bambus. Så her ble det bomull og så hjemmestrikket buksevog genser som var foret med bomull på innside. Det var det som var redningen her. Hadde og buff slik at ikke kragen på genseren traff halsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Alltid vanlige bomullsplagg innerst. Det var både enklere og mer behagelig. Tolagsplaggene var ganske tykke og lite elastiske, så barnet likte ikke dem noe videre. Poenget med ullundertøy forsvinner uansett når man ikke kan ha ull nærmest huden, så da er det like greit med vanlig bomull. Anonymkode: 5ed69...63c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Bruker de som har bambus eller bomull innerst og ull utenpå. Finnes i både body og stillongs. Funker kjempe bra ☺️ også har jeg gradvis reintrodusert ull for å se om det fortsatt er reaksjon. Men har hjulpet mye med forebyggende behandling med canoderm/miniderm Anonymkode: 33062...1a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden Bruker ubehandlet ull/silke fra nøstebarn for det har hun tålt uansett. Anonymkode: 75d72...839 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Tusen takk for svar. Hvor kjøper dere ullundertøy med bomull innerst? Link? Anonymkode: a9bb8...4d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden I fjor brukte vi bambus eller superundertøy. Bambus var mykt mot kroppen og var praktisk å få under tykkere ull mellomlag. Det vi fant av tolags bomull-ull ble for tett, så eksamen blussa opp av varme/fukt. I år prøvde vi på reflex sitt med bambus innerst. Dette er like tynt som vanlig ullundertøy og har derfor fungert bra. I fjor var det mye -5 og kaldere ute, men når det var varmere så brukte vi ofte bare bomull innerst. Anonymkode: 1475c...c7d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Ull med bambus eller bomull innerst funker bra her. Eller superundertøy. Silkeull funker ikke for verken meg eller ungen, det klør. Anonymkode: 9ae93...a0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy1989 Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Bruker ullundertøy med polyester innside. Feks devold duo aktive eller Helly Hansen. Synes disse er best selv også og mye varmere enn bomull eller viskose innerst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå