NoUsername Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden (endret) Jeg har opplevd mye vondt i livet som feks grov omsorgssvikt i oppveksten som har gjort til at jeg har kptsd og min frontallapp er 80% skadet (hukommelsen blir ikke bedre enn det den er nå) jeg leste at når enkelte deler av hjernen er skadet så tar dem andre gode delene over for dem skadde. 2024 er det første året der jeg har opplevd mye, både på godt og vondt. For 5 måneder siden så begynte jeg å gå på Skansen aktivitet, der hjelper jeg til med det daglige som oppvask og matlaging samt prøver å være sosial, spiller biljard og bordtennis, er med på aktiviteter som feks bading, padel etc og har fått gode venner som jeg er med innimellom utenfor skansen. Det er mange som sier følgende om meg: Jeg er hyggelig, renslig, selvreflektert, omgåelig, flink, god, står på, konsistent, omgjengelig, imøtekommende, tillitsfull og at jeg har integritet. Jeg sliter med å ta visse ting innover meg men ser selv at dette kan stemme. Selv om livet mitt har blitt bedre på forskjellige måter så sliter jeg med mye sorg over at jeg ikke fikk en god og trygg oppvekst, mistet 20 årene, enkelte valg som jeg tok, hukommelsen ikke blir bedre enn det den er nå, har såret pappa og stefamilien, at min mor sliter enormt i sin alder (60) muligens har alkohol-assosiert demens og er fremdeles alkoholiker., mor ga aldri barna sine sjansen til å utvikle gode relasjoner mellom søsknene, derfor har enkelte gått videre sånn sett. Har en halvbror som sliter med rus og tok bare kontakt når det gjaldt penger, når jeg satte foten ned så er det ingen kontakt fra han. Situasjonen med pappa og stefamilien er vanskelig, dem fleste forsøk på å gjøre ting bedre er på en måte avslått fordi dem er i en healings prosess, i tillegg så har kona hans mistet søsteren sin. Stesøsteren min har skrevet til meg at jeg har bevist at jeg er på en god vei, at man må ta tiden til hjelp, at hun tror at jeg må ligge litt lavt og ikke presse meg på når det gjelder pappa og kona hans, og at hun håper på at jeg fortsetter på denne veien. Pappa skrev tidligere (for 3 - 4 måneder siden at dem håper på en bedre relasjon med meg i fremtiden, at jeg får bruke tiden fornuftig og at jeg får kjempe meg framover. Farsdagsgaven ble velykket, fikk "Gaven varmer godt i et pappahjerte, masse hjerter og at han er glad i meg". Jeg vurderer å sende en julegave til pappa og kona hans på døren før selve julaften. Handlinger betyr mer enn ord mener mange. Jeg sliter også med overtenkning, krisemaksimering og det faktum at alle skal gå bort en dag, pappa og kona hans før meg. Livet må gå videre, uansett, så da er det beste at jeg fortsetter på denne veien jeg er på nå. Har fått høre fra flere (psykolog, folk som jobber på Skansen, venner, enkelte familiemedlemmer og bekjente) at jeg er på en god vei, har god framgang, det er sykt bra jobba og at dem håper at jeg fortsetter. Endret 7 timer siden av NoUsername 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Bra, men du kunne ikke skrevet dette i en av de hundreogfjaksen andre trådene du har laget da? Anonymkode: b3081...a09 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden NoUsername skrev (3 minutter siden): Det er mange som sier følgende om meg: Jeg er hyggelig, renslig, selvreflektert, omgåelig, flink, god, står på, konsistent, omgjengelig, imøtekommende, tillitsfull og at jeg har integritet. Wow, så mange fine ting som blir sagt om deg! Så flott! Dette må du bare ta til deg. ❤️ Du har noen sorger, men du ser også fremover til ting med glede, utfordrer deg selv og opplever positive ting nå. Det var fint å lese innlegget ditt. Takk for at du delte. I likhet med de du nevner så håper jeg også at du fortsetter på den gode veien du er inne på nå. Anonymkode: 83161...c9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoUsername Skrevet 7 timer siden Forfatter #4 Del Skrevet 7 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Wow, så mange fine ting som blir sagt om deg! Så flott! Dette må du bare ta til deg. ❤️ Du har noen sorger, men du ser også fremover til ting med glede, utfordrer deg selv og opplever positive ting nå. Det var fint å lese innlegget ditt. Takk for at du delte. I likhet med de du nevner så håper jeg også at du fortsetter på den gode veien du er inne på nå. Anonymkode: 83161...c9c Det er fine gode ting, setter pris på sånt spesielt siden jeg har opplevd mye vondt og gir mye av meg selv. Jeg tar det innover meg, mer enn før. Har mange sorger, folk sier at sorg blir lettere å bære, kanskje med tiden. Å utfordre seg selv er viktig. Kjekt å høre at det var fint for deg å lese innlegget mitt! 😀 Jeg skal fortsette på denne veien jeg er på siden om jeg ikke gjør det så taper jeg, har mistet og tapt for mye. Endret 7 timer siden av NoUsername 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Har du vurdert å starte en dagbok her på kg og lufte tankene dine istedenfor å opprette så mange tråder? Det kan kanskje være godt for deg og å ha ett sted hvor du lufter tanker? Så kan du kanskje lese gjennom de med jevne mellomrom og se hvor langt du har kommet. Anonymkode: c5201...f3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoUsername Skrevet 6 timer siden Forfatter #6 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du vurdert å starte en dagbok her på kg og lufte tankene dine istedenfor å opprette så mange tråder? Det kan kanskje være godt for deg og å ha ett sted hvor du lufter tanker? Så kan du kanskje lese gjennom de med jevne mellomrom og se hvor langt du har kommet. Anonymkode: c5201...f3c Hvordan lager man en dagbok her på kg? Kan andre lese også eller er det bare meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden NoUsername skrev (Akkurat nå): Hvordan lager man en dagbok her på kg? Kan andre lese også eller er det bare meg? Du kan opprette her: https://forum.kvinneguiden.no/forum/63-generell-dagbok/ Alle kan lese 😊 Anonymkode: c5201...f3c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå