Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i 3 trimester nå, og jeg er så sliten. Får ikke søvn, sliter med å puste og er verst om natta, vondt i bekkenet, mobilitets trening gjør vondt. Merker det går så på psyken. Jeg vil bare ha h*n ut.

Noen tips til å klare å holde ut denne siste tiden? 

Anonymkode: 5f7bd...181

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt råd er å finne noe som gir deg noe positivt, for min del var det bassengtrening fordi der er vi 8-10 damer som klager like mye. Høres kjipt ut, men det var godt å møte likesinnede 😂🆘 

Har du ikke vært hos fysio enda, anbefaler jeg det óg.

Jeg har og ei lang pølsepute (bbhugme?) i senga for bekkenet, samt at samboeren tar noen netter sammens med treåringen så jeg får senga for meg selv.  

Så, jeg føler med deg, og det er egentlig ikke noe særlig annet å gjøre enn å holde ut 🤯

Anonymkode: 6397a...b7a

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Mitt råd er å finne noe som gir deg noe positivt, for min del var det bassengtrening fordi der er vi 8-10 damer som klager like mye. Høres kjipt ut, men det var godt å møte likesinnede 😂🆘 

Jeg har og ei lang pølsepute (bbhugme?) i senga for bekkenet, samt at samboeren tar noen netter sammens med treåringen så jeg får senga for meg selv.  

Så, jeg føler med deg, og det er egentlig ikke noe særlig annet å gjøre enn å holde ut 🤯

Takk for gode råd, har pute og puter🫠😂 prøver å finne meg til rette men går bare ikke. Ikke vært hos fysio, skal kontakte en nå i morgen når du nevner det.

Ouf jeg er så ferdig med denne graviditeten. Får helt klaustrofobi🥲

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette+ bruk silkeshorts/satengshorts (typ slik som tenåringsguttene gikk med for 10-15+ år siden), gjør det mye lettere å snu seg i sengen om natten!

Anonymkode: 35835...1ad

Skrevet

Søvnløsheten er nok trening til babytida 😉

Anonymkode: 1f000...013

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kjenner jeg er så dritt lei sånne kommentarer. Hva gir det folk som deg å komme med «bare vent» når man allerede er sliten og lei? Tror du at du gjør folk en tjeneste? 

Anonymkode: bf5f6...dc5

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja det er det dem sier, men akkurat nå plager smertene meg og det at jeg holder pusten om natta, det holder meg våken🥲 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 19.43):

Er i 3 trimester nå, og jeg er så sliten. Får ikke søvn, sliter med å puste og er verst om natta, vondt i bekkenet, mobilitets trening gjør vondt. Merker det går så på psyken. Jeg vil bare ha h*n ut.

Noen tips til å klare å holde ut denne siste tiden? 

Ts her igjen, jeg gikk til legen og fikk kvalmestillende som gjør en trøtt. XONEVA heter den. Må bare si jeg ikke har sovet så godt på mange uker. 

Så om noen sliter med søvn i siste del av svangerskapet, så anbefaler jeg å gå til legen å snakke med dem for å få hjelp for det er virkelig hjelp å få selvom du er gravid.

Folk som sier det ikke er det, har ikke prøvd godt nok.

Fikk også tommel opp av overlegene på fødeavdelingen, da de synes det er bra med tanke på at jeg må ha energi til fødsel.

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ts her igjen, jeg gikk til legen og fikk kvalmestillende som gjør en trøtt. XONEVA heter den. Må bare si jeg ikke har sovet så godt på mange uker. 

Så om noen sliter med søvn i siste del av svangerskapet, så anbefaler jeg å gå til legen å snakke med dem for å få hjelp for det er virkelig hjelp å få selvom du er gravid.

Folk som sier det ikke er det, har ikke prøvd godt nok.

Fikk også tommel opp av overlegene på fødeavdelingen, da de synes det er bra med tanke på at jeg må ha energi til fødsel.

Wow… ok 

Anonymkode: bf5f6...dc5

Skrevet

Det positive er at du er veldig motivert til fødselen da. Jeg hadde ingen plager mot slutten av graviditeten, kunne lett gått en måned til, og fødselen kom som et sjokk fordi jeg ikke var mentalt klar.

Masse lykke til med innspurten, det går helt sikkert fint ❣️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...