Gå til innhold

Synes han gamer litt vel mye

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Typen og jeg har vært sammen snart 1 år nå og vi har det fantastisk sammen. Vi har avstandsforhold nå mens han går et årsstudium, men har snakket om å flytte sammen til sommeren. Vi har også hvert vårt barn fra tidligere forhold (jeg har mitt barn 50%, mens han har sitt 100%). Begge barna er 6 år gammel. Men det er en ting jeg reagere veldig på, og det er hvor mye han gamer. 

Vet ikke helt hvordan han ligger an til eksamenene sine nå til jul, men jeg blir ikke overrasket hvis han stryker i et fag eller 2. Han virker ikke veldig positiv selv. Og jeg tror mye er på grunn av gamingen hans. Han sier at han har lært at han må bruke tiden når sønnen er på skolen til å gjør skole selv, fordi etter sønnen kommer hjem får han ikke gjort noe. Likevel ser jeg støtt og stadig at han drar hjem og legger seg igjen etter å ha levert sønnen på skolen (siden han satt for lenge oppe dagen før) eller bruker tiden sin på gaming eller serie. Nå har sønnen vært syk i noen dager og han klager som bare det over «så dårlig timing at han skal bli syk nå i eksamensperioden, er umulig å få gjort noe skole når han er hjemme», samtidig som jeg ser at han sitter å gamer i timesvis mens sønnen ser tv og slapper av. Er heller ikke sjeldent at mesteparten av tiden fra sønnen kommer hjem fra skolen til han legger seg blir brukt på gaming (mens sønnen gamer selv eller ser noe på iPaden).

Jeg vet jeg ikke har noe med hva han styrer med når jeg ikke er der engang, men synes det er turn of og bekymringsfullt. Spesielt med tanke på hvor mye tid han bruker på gaming mens sønnen er hjemme. Overreagerer jeg?

Anonymkode: afc97...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som mann som liker gaming selv vil jeg si at det scenariet der høres langt fra ideelt ut både for sønnen og du som eventuell samboer. 

Anonymkode: 3500a...76a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt overreagerer du ikke. Du må ikke finne på å flytte sammen så lenge du har noen form for tvil! Husk at du drar inn barn inn i dette!

Anonymkode: 4f057...903

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen å gå videre med

Anonymkode: 5e5c1...226

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Heisann!

Typen og jeg har vært sammen snart 1 år nå og vi har det fantastisk sammen. Vi har avstandsforhold nå mens han går et årsstudium, men har snakket om å flytte sammen til sommeren. Vi har også hvert vårt barn fra tidligere forhold (jeg har mitt barn 50%, mens han har sitt 100%). Begge barna er 6 år gammel. Men det er en ting jeg reagere veldig på, og det er hvor mye han gamer. 

Vet ikke helt hvordan han ligger an til eksamenene sine nå til jul, men jeg blir ikke overrasket hvis han stryker i et fag eller 2. Han virker ikke veldig positiv selv. Og jeg tror mye er på grunn av gamingen hans. Han sier at han har lært at han må bruke tiden når sønnen er på skolen til å gjør skole selv, fordi etter sønnen kommer hjem får han ikke gjort noe. Likevel ser jeg støtt og stadig at han drar hjem og legger seg igjen etter å ha levert sønnen på skolen (siden han satt for lenge oppe dagen før) eller bruker tiden sin på gaming eller serie. Nå har sønnen vært syk i noen dager og han klager som bare det over «så dårlig timing at han skal bli syk nå i eksamensperioden, er umulig å få gjort noe skole når han er hjemme», samtidig som jeg ser at han sitter å gamer i timesvis mens sønnen ser tv og slapper av. Er heller ikke sjeldent at mesteparten av tiden fra sønnen kommer hjem fra skolen til han legger seg blir brukt på gaming (mens sønnen gamer selv eller ser noe på iPaden).

Jeg vet jeg ikke har noe med hva han styrer med når jeg ikke er der engang, men synes det er turn of og bekymringsfullt. Spesielt med tanke på hvor mye tid han bruker på gaming mens sønnen er hjemme. Overreagerer jeg?

Fyren er spilleavhengig og trenger hjelp. Meld inn til barneverntjenesten, han trenger veiledning i hvordan være en forelder, spesielt siden gutten tydeligvis ikke har ei mor inne i bildet.

Det er IKKE BRA å sitte og game i så stor grad med unger tilstede, som trenger oppmerksomhet og omsorg. At sønnen blir sittende foran en annen skjerm like lenge som faren gamer, vil jeg kalle for omsorgssvikt.

Anonymkode: f95ac...f55

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du konfrontert han med dette?
Det der slabbedask-greiene hadde jeg aldri orket. Det er EKSTREMT turn of at han ikke har koll på døgnrytmen, motivasjon til å lære skolearbeidet og struktur på dagene sine.  Han har et problematisk forhold til gaming, oppfører seg som han er 16 år og kommer ikke til å få noe bra jobb etter endt studier. Han er ikke en god pappa heller som ikke aktiviserer sønnen med annent en skjerm. Ville avsluttet forholdet. 

Anonymkode: c1c46...1e7

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har du konfrontert han med dette?
Det der slabbedask-greiene hadde jeg aldri orket. Det er EKSTREMT turn of at han ikke har koll på døgnrytmen, motivasjon til å lære skolearbeidet og struktur på dagene sine.  Han har et problematisk forhold til gaming, oppfører seg som han er 16 år og kommer ikke til å få noe bra jobb etter endt studier. Han er ikke en god pappa heller som ikke aktiviserer sønnen med annent en skjerm. Ville avsluttet forholdet. 

Anonymkode: c1c46...1e7

Bra det ikke er bare jeg som reagerer. Har ikke konfrontert han med det ordentlig, har kommet med noen små «hint» om at jeg synes at han kanskje gamer litt mye, men da benekter han det med en gang og sier han har full kontroll på skole, at han gamer bare litt av og til osv. Er skeptisk på å skulle konfrontere rett ut fordi grunnen til at jeg vet hvor sykt mye tid han bruker på det er fordi jeg ofte går inn på Disc (chattetjeneste der jeg kan se hva han gamer og hvor lenge han har spilt) bare for å se om han gamer (spionerer litt med andre ord).

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ufattelig synd på ungen hans faktisk, for spillavhengighet er så tragisk for alle rundt og et barn har behov for omsorg, lek, og ØYEKONTAKT, det får man ikke med en som sitter klistret til en skjerm.

Dette er blant annet grunnen til at jeg har barnet vårt 90%, og når en mann ikke vil søke hjelp eller prøver å bedre seg så er det eneste du kan gjøre å gå. I ditt tilfelle hadde jeg meldt bekymring også, så barnet forhåpentligvis får en bedring ❤️

Anonymkode: 46253...0ad

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som plasserer en seksåring foran en skjerm, så han kan spille selv?

Nei vettu hva.

Han må studere og jobbe dagtid, og har litt tid til å spille kveldstid noen dager i uka. Frem til ett fornuftig tidspunkt.

Anonymkode: 04ac7...dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot spillindustrien er du maktesløs. Særboer hvis du ønsker å holde fast ved en gamingkjæreste. 

Anonymkode: f06bc...184

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

har kommet med noen små «hint» 

ts

Drit i. Det er en mann du snakker med. Kan bekrefte at "hintene" damer gir er ubrukelige, de går oss hus forbi. Du må snakke med han, og se han i øynene. Og selvfølgelig, ikke kjeft. Snakk. Gjelder forsåvidt de fleste tråder her. Om du ikke tør å "konfrontere" han, vis i det minste dette innlegget til ham eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han finne seg ei som verdsetter en gamer. Her i huset er vi begge gamere, og sitter i timesvis hver dag og spiller sammen :) Kjempekoselig når bege gjør det.

Anonymkode: 6af69...12c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

La han finne seg ei som verdsetter en gamer. Her i huset er vi begge gamere, og sitter i timesvis hver dag og spiller sammen :) Kjempekoselig når bege gjør det.

Anonymkode: 6af69...12c

Håper virkelig ikke dere har barn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Burde kanskje vurdere å avslutte ja, eller i det minste ta en ordentlig alvorsprat. Jeg jobber kvelder innimellom, og blir skremt av tanken på at mitt barn skal vær hjemme alene med han hele kvelden, mens han tilbringer tiden sin foran pc´n.

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Burde kanskje vurdere å avslutte ja, eller i det minste ta en ordentlig alvorsprat. Jeg jobber kvelder innimellom, og blir skremt av tanken på at mitt barn skal vær hjemme alene med han hele kvelden, mens han tilbringer tiden sin foran pc´n.

ts

Hvor er mammaen til gutten? Hvorfor har han barnet 100%? 

Anonymkode: 61229...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...