AnonymBruker Skrevet 1. februar #41 Del Skrevet 1. februar Ingenting. Mat er alt for dyrt i Norge som det er, vil ikke betale enda mer. Anonymkode: 96124...5e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #42 Del Skrevet 1. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her er alt dyrere. Betaler blant annet 120 for 30 egg. og 220 kr/kg for kvernet kalvekjøtt. Hvilken Reko er det snakk om? Anonymkode: d6ead...42b Jeg har handlet i Hamar, nærmere spesifisert fra gården Alm Østre, og Haug gård i Brumunddal. Da jeg ikke spiser animalsk, kjøper jeg bare grønnsaker, fortrinnsvis øko, det er ikke så høyt priset som kjøttet. F.ex. øko poteter kan være under halvparten av prisen i butikken. TS Anonymkode: 43b69...02d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 1. februar #43 Del Skrevet 1. februar Vi handler egg på gårdsbutikk. Gården ligger like i nærheten, og vi vet at eggene er ferske. Kjøper 2 brett hver gang. Poteter dyrker vi selv, men andre grønnsaker kjøper vi på vanlig butikk. Hadde en bonde solgt grønnsaker også, så ville vi ha kjøpt der. Synes det som dyrkes lokalt smaker mye bedre enn det som matforretningene selger. Jeg synes ikke mat er dyrt i Norge, og jeg betaler gjerne for smak og kvalitet. Importerte matvarer og halvfabrikata er derimot dyrt. Er veldig skeptisk til frukt som faktisk ikke råtner, som en del epler som selges midtvinters. Da selges ikke norsk frukt, og det er synd. Har heldigvis bær i fryseren som vi bruker i stedet. Kjøper også bare norsk kjøtt og fiskemat. Er skeptisk til importert. Hvem vet hva de inneholder og hva slags dyrevelferd som holdes? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar #44 Del Skrevet 1. februar Jeg handler egg fra en lokal bonde. De selger de eggene som ikke er innenfor standardstørrelsene til en billig penge. Dette er det eneste jeg kjøper på fast basis. På landhandel (vi har to ulike landhandlerier i distriktet) eller REKO-ring blir varene for dyre til at jeg kan handle der annet enn helt unntaksvis. Kvalitetsforskjellen forsvarer ikke prisforskjellene, dessverre. Anonymkode: cd993...796 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #45 Del Skrevet 2. februar AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 7.37): Jeg handler aldri på gårdsbutikk, jeg har ikke bil. Og jeg handler ikke på Reko ringen,det er for dyrt dessverre. Om høsten får en uansett kjøpt norske grønnsaker på butikken. Anonymkode: 96d74...8f1 Ja, men da er det fra store produsenter som dyrker hardt fram og dermed ikke får like gode grønnsaker. og så støtter du ikke de lokale . Anonymkode: 8bd5a...98e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar #46 Del Skrevet 2. februar I dag: Egg fra frittgående (om sommeren: utegående) høns. Mikrogrønt. Pastasaus. Anonymkode: 68a5f...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå