Gå til innhold

Hvordan bli kvitt sjokoladeavhengighet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er skikkelig ille! MÅ ha sjokolade hver eneste dag. Minst en stor sjokoladeplate som jeg går og småspiser på når jeg er hjemme og jeg skaffer meg alltid sjokolade for å ta med på jobb, til bilen mens jeg sitter og venter på barn jeg henter og så videre.. Det har virkelig sklidd helt ut nå og jeg klarer ikke å se at jeg skal klare å slutte. 

Anonymkode: 7f251...5fe

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Been there, det er helt jævlig. 

For min del hjalp det å faktisk se hvor mye kalorier det var i sjokolade. Lastet ned en app på telefonen der jeg telte kalorier på alt jeg spiste. Ble helt sjokkert over hvor mye kalorier det var i godteri. 

Jeg har fremdeles lyst på sjokolade, men kan ikke spise det. Det har jeg akseptert. Unner meg et par biter iløpet av helgen. Det kjenner jeg er nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er skikkelig ille! MÅ ha sjokolade hver eneste dag. Minst en stor sjokoladeplate som jeg går og småspiser på når jeg er hjemme og jeg skaffer meg alltid sjokolade for å ta med på jobb, til bilen mens jeg sitter og venter på barn jeg henter og så videre.. Det har virkelig sklidd helt ut nå og jeg klarer ikke å se at jeg skal klare å slutte. 

Anonymkode: 7f251...5fe

Følger!!! Og jeg vet utmerket godt hvor mange kalorier det er i sjokolade. Men har sklidd ut helt her og. Gikk fra å kose meg i helgene i mange år til at jeg har vært totalt hekta i høst. Har ikke gått opp i vekt, men fytti, det suget er pyton!

håper på flere tips:)

Anonymkode: e8202...636

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke går opp i vekt er det jo ikke noe problem, da er det bare å nyte.

Anonymkode: b7d49...ecb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte gå "cold turkey" fordi jeg oppdaget at sjokoladen var sterkt medvirkende til alle migreneanfallene mine. Jeg var også sånn som spiste sjokolade daglig, men ikke en hel plate da. Men det var en halv, og det ga migrene dagen etter eller senere samme dag. Uten at jeg koblet det. Men jeg fant ut av det etter å ha lest en artikkel, og kuttet ut sjokolade. Hyppigheten på migreneanfall sank drastisk, men jeg får fremdeles ganske ofte, fordi det tydeligvis er mange matvarer man kan reagere på med migrene...! Blant annet ananas og nøtter. Pluss en hel del andre ting.

Etter et langt opphold, så falt jeg i går for fristelsen, og spiste 5 ruter av en sjokoladeplate. Tenkte det var så lite at det ikke gjorde noe... men fire timer etterpå meldte de første symptomene på migrene seg. 

Så nå er det helt stopp. Sørgelig. Jeg elsker sjokolade! Det krevde MYE selvkontroll å slutte med det, det kan jeg love. Men det måtte til.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adhd-medisiner fjerna alt søtsug for meg. Får ikke dopamin fra sjokolade mer, veldig greit🤝🏼

Anonymkode: 02a82...277

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slutt å spis sjokolade. 
Ta deg ei brødskive, helst med proteinrikt pålegg,  når søtsuget kommer.

Det som trengs er viljestyrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare kutte helt. 
Finne noe annet - blåbær f.eks. 

Det er vanskelig å være sukkeravhengig, men man må bare ha selvkontroll

Anonymkode: 7d1ba...983

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cold turkey. All sjokolade må ut av hus. Rett og slett. Ingen sjokolade må få lov å komme inn! Ha en plan for kvelden hva du skal gjøre når suget kommet. Ett glass med kald saft kan fungere ypperlig, samme med tyggis. Da har du noe å tygge på og noe komme ned i magen.

Anonymkode: 2d9f0...86b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...