Gå til innhold

Ungdom som øvelsekjører, og kjørelærer mot manuell

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fant80 skrev (På 4.12.2024 den 19.00):

Har ikke kjørt bil med manuell siden 1999 da jeg var i militæret. At man behøver manuell i dag er det bare enkelte sier for å være tverr. Jeg er klar over at enkelte som er veldig interessert i bil liker å kjøre manuell altså,men at man BEHØVER det,er bare pisspreik.. 

Kan jo være greit å kunne kjøre leiebil i syden, bobiler etc. Fortsatt en god del biler med manuell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Manuell gir er like vanlig som svart-hvitt TV

Anonymkode: 00c7e...a33

Du har virkelig ingen peiling!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I skrivende øyeblikk er det på finn.no 33515 bruktbiler med automat og 12169 med manuell (biler mellom 2000-2021). Dette betyr at ja det er flest brukte automatbiler men nesten halvparten er manuellbiler, altså er manuell fortsatt veldig aktuelt som bruktbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supermale3000 skrev (På 15.12.2024 den 4.40):

Send guttungen på bygda, la han herje i stykker en manuell bil på lukket område..

Et par dager med dette, så er han klar til oppkjøring 😁

Helt klart beste måten å lære på 😎

Selvfølgelig.. om han er teoretisk svak/ikke klarer sette teori inn i praksis så er det jo trafikken som bør øves på.. fortsatt, manuell er det riktige valget.

Vet naf pleier å ha vinter kjøring på bane for spesielt interesserte yngre sjåfører ,det er faktisk det beste forebyggende tiltaket jeg vet om..

La de få teste grensene helt til det går galt 😂👍

Kommer ut som en MYE bedre sjåfør!

Grøss. 

Det er mye mer enn å beherske bilen som skal til for å bli en trygg og flink sjåfør. Disse "tøffe" guttene som lærer kjøring på denne måten er de som havner i ulykker og er grunnen til at unge gutter må betale svindyr forsikring. 

Anonymkode: 4f83f...048

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Manuell gir er like vanlig som svart-hvitt TV

Anonymkode: 00c7e...a33

Ingen har svart/hvit tv. Og ingen i min store omgangskrets har automat. Eller jo, en Tesla. Både på jobb, samboers jobb, søsken med partnere og foreldre og svigerforeldre har manuell. Det er nok minst like vanlig som automat. I alle fall utenfor Oslo

Anonymkode: 9471d...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.12.2024 den 4.16):

Kan vel tenkes kjørelæreren ser at det er lite håp for at poden skal komme i mål med denne manuell-kjøringa si. Altså ikke akkurat noe talent. Da er i grunn forslaget til læreren ganske så empatisk synes nå jeg..

Anonymkode: 9cbb3...485

Visste ikke at man trengte talent for å lære seg manuell giring?! Haha, da er det et under at JEG klarte det;)

Anonymkode: cb0a1...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...