Gå til innhold

Altfor mye innblanding og detaljstyring på nissefesten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har jobbet som ped.leder i samme barnehage de siste 2 årene. Det er en del unødvendig innblanding fra fra styrer og hennes eldre kusine som er ped.leder. Kusina har jobbet der i 28 år og styreren  i 4 år. Styrer selv er for det meste grei noe kusina hennes ikke er. Og da forandrer hun seg foran sin eldre kusine.

Vi har forskjellige komiteer. Først spurte de meg om jeg kunne være ansvarlig for en nissefest for barna. Noe jeg synes var kjempekoselig. Så blander de seg inn og detaljstyrer hver minste lille ting. Jeg fikk samboer til å dukke opp i nissedrakt på nissefesten neste uke for barnas  del. Helt gratis. Da fikk jeg huden full for det, i gangen foran alle i dag. Hvordan kunne jeg ødelegge en fin tradisjon ved å be samboer dukke opp som nisse... Vi har jo tross alt en nissedukke, som den gamle pedagogen kan late som hun snakker med.. Så da blir det en dukke, samboer er droppet.. De mente at det var en tradisjon å prate med dukken.. Og så ble det feil at jeg foreslå risengrynsgrøt 1 gang i desember. Nei, det måtte bli havregrøt. Så ble det feil å dele ut godteposer til barna med en pepperkake og klementin i hver. Nei, det kunne bli godteposer men det måtte fylles opp med popcorn. Gjøre det billigst mulig. Datoen ble feil, nei det kunne ikke være en torsdag men en fredag. Kjenner at jeg er så sliten. Når ped.lederen slår seg vrang da blir kusina (styrer) helt sprø. Jobber i kommunal barnehage. 
 Tror vi er yrkesskadet når vi holder på sånn pga. en nissefest. 

Anonymkode: 43a3f...53e

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvem er det man lager nissefest for, tenker jeg da. Tradisjoner finnes bare for de ansatte i barnehagen, barnegruppa forandres gjerne hvert år. Syns du har kommet med supre forslag, og den andre ped.lederen bør ikke blande seg inn. 

Popkorn er jo også kjempeskummelt for barn å spise, hadde ikke blitt glad om de hadde servert det der jeg jobber eller der barna mine går.

Kanskje lurt å ta en prat med styrer under fire øyne? Spør om det fremdeles er du som skal være ansvarlig og planlegge eller om de vil gjøre det selv?

Anonymkode: f2c5e...d1f

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen dratt inn sin mann som overraskelsesnisse i en barnehage uten at det var avklart med leder, så ville jeg også reagert kraftig. 

Anonymkode: 1336d...58d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde noen dratt inn sin mann som overraskelsesnisse i en barnehage uten at det var avklart med leder, så ville jeg også reagert kraftig. 

Hva er det som er galt med at han kommer forkledd i nissedrakt til glede for barna?  Er det bedre med en gammel dukke? 

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du overreagerer :) det er ikke sånn at han skal poledance der 🙈

Anonymkode: 2a2e7...b79

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men å insistere på å bable med en gammel dukke er normalt? 😂

Anonymkode: 05ad3...fad

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva er det som er galt med at han kommer forkledd i nissedrakt til glede for barna?  Er det bedre med en gammel dukke? 

Tilfeldig, ukjent, mann i nissedrakt dukker opp foran barna lederen din har ansvar for. Uten at du har informert om hvem, hva, når. 

Hadde jeg vært leder ville det blitt gitt skriftlig advarsel av noe slikt.

Du mangler noen antenner for hva som er normal atferd på en arbeidsplass. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn under 5 år skal ikke spise popcorn.

Risengrynsgrøt hører Julen hjemme. Vi synger da ei «På loven sitter nissen med sin havregrøt»

Stå på ditt. Si du klarer deg fint uten innspill fra deres side

Anonymkode: a907c...5bb

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke få mannen din til å komme inn i barnegruppen. Ikke greit. 

Anonymkode: fb376...cea

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tilfeldig, ukjent, mann i nissedrakt dukker opp foran barna lederen din har ansvar for. Uten at du har informert om hvem, hva, når. 

Altså??!!!

Nr 1, jeg er ped.leder selv!

Nr 2, han skal bare komme forkledd i nissedrakt og dele ut godteposer ute på lekeplassen på slutten av en samlingsstund. Slik de gjør på for eksempel shoppingsenter. Og mange gjør på julaften. 

Nr 3, er det bedre med en urgammel dukke som flere små barn er redde for og som vi skal prate med?!  Det har vi gjort i alle år, jeg har vært med 2 ganger. Ingen av barna ler, og ingen er med på leken..

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Oj du er er no sannelig en liten solstråle. 

Anonymkode: 24f5f...019

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Altså??!!!

Nr 1, jeg er ped.leder selv!

Nr 2, han skal bare komme forkledd i nissedrakt og dele ut godteposer ute på lekeplassen på slutten av en samlingsstund. Slik de gjør på for eksempel shoppingsenter. Og mange gjør på julaften. 

Nr 3, er det bedre med en urgammel dukke som flere små barn er redde for og som vi skal prate med?!  Det har vi gjort i alle år, jeg har vært med 2 ganger. Ingen av barna ler, og ingen er med på leken..

Om du hadde vært ped.leder vet du at du skal avklare at fremmede besøker barnehagen med styrer, og at de andre ansatte skal være informert. 

Sannsynligvis troller du. Ellers - all sympati med de du må jobbe med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Om du hadde vært ped.leder vet du at du skal avklare at fremmede besøker barnehagen med styrer, og at de andre ansatte skal være informert. 

Ingen har dukket opp i nissedrakt enda, nissefesten er vel fortsatt på planleggingsstadiet? 

Du virker oppjaget og nervøs av deg, kanskje roe ned litt?

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen har dukket opp i nissedrakt enda, nissefesten er vel fortsatt på planleggingsstadiet? 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg fikk samboer til å dukke opp i nissedrakt på nissefesten neste uke for barnas  del. Helt gratis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Siden nissefesten ikke har vært ennå, og styrer vet om det planlagte nissebesøket, må hun jo ha blitt informert. Og hvor farlig kan det egentlig være, nissen skal vel ikke være alene med barna på noe tidspunkt, bare stikke innom og levere ut godteposer. Dette er jo normalt på kjøpesenter, julefester osv. Popkorn til små barn hørespill helt ærlig mye farligere ut. 

Anonymkode: d8569...ac1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du bør kanskje få deg en god natts søvn og lese innlegget en gang til eller? Nissefesten planlegges fremdeles, og TS fikk huden full av styrer fordi nissen ville ødelagt «tradisjonen» med den eldgamle dukka de liksom prater med. Ingen plass står det at «fremmed mann i nissedrakt» ikke er avklart med styrer eller kolleger.

Anonymkode: f2c5e...d1f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS har laget flere tilsvarende tråder. Hopper mellom nåtid og fortid. Trekker inn hvor lenge folk har gjort det ene og det andre. Vanvittig mange, unødvendige detaljer. Gjenkjennbare detaljer som ingen oppegående person ville delt om arbeidsplass eller detaljer. 

Et eller annet stort oppmerksomhetsbehov. 

Merkelig form for underholdning.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS har laget flere tilsvarende tråder. Hopper mellom nåtid og fortid. Trekker inn hvor lenge folk har gjort det ene og det andre. Vanvittig mange, unødvendige detaljer. Gjenkjennbare detaljer som ingen oppegående person ville delt om arbeidsplass eller detaljer. 

Et eller annet stort oppmerksomhetsbehov. 

Merkelig form for underholdning.  

Hvor er disse trådene? Jeg har ikke sett dem?

Anonymkode: d8569...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som forelder hadde jeg ikke blitt det spor bekymret om en av de ansatte i barnehagen inviterte sin ektefelle inn for å være nisse! Merkelig ting å reagere på 🤔

Anonymkode: d9a78...2a5

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...