AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #1 Del Skrevet 4. desember 2024 Jeg har meldt datteren min på knøtteridekurs. Er det noen hestekyndige som vet hva vi trenger av utstyr til en nybegynner? Hun bruker 26-27 i sko, 110 i klær, og vi vet jo ikke om interessen vedvarer 😅 Anonymkode: 1f759...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #2 Del Skrevet 4. desember 2024 Varme klær og hjelm, hvis de ikke får låne Anonymkode: 2fd5b...afd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #3 Del Skrevet 4. desember 2024 Hun trenger ikke annet enn en sykkelhjelm om noen går å leier. Eventuelt en ridehjelm, etter dette er det ganske langt opp før hun har behov for noe mer. Anonymkode: 7a9e3...238 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #4 Del Skrevet 4. desember 2024 Ridehjelm, ridestøvler og ridevest er det viktigste i starten. Dette med tanke på sikkerhet. Hvis du kjøper brukt, så er det mye å spare på det. Men hjelm ville jeg nok kjøpt ny. Anonymkode: 99981...1b4 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #5 Del Skrevet 4. desember 2024 ridebukse for å unngå gnag. Jeg går ut i fra at enhver seriøs rideskole har sikkerhetsstigbøyler, så egne ridestøvler/ridesko er unødvendig. Hjem går jeg ut i fra at man får låne der, ellers funker sykkelhjelm, men låne er ganske uhygienisk mtp lus så personlig ville jeg kjøpt en billig ridebukse og en hjelm. Anonymkode: 14abe...390 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emlia Skrevet 4. desember 2024 #6 Del Skrevet 4. desember 2024 Her kunne vi låne vest og hjelm på ridesenteret. Vi fikk beskjed om at det var samme hvilke sko som ble brukt, men det måtte ikke være lisser på dem, pga. at de ikke skal hekte seg i stigbøylen om man faller av.😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 4. desember 2024 #7 Del Skrevet 4. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ridehjelm, ridestøvler og ridevest er det viktigste i starten. Dette med tanke på sikkerhet. Hvis du kjøper brukt, så er det mye å spare på det. Men hjelm ville jeg nok kjøpt ny. Anonymkode: 99981...1b4 Hjelm er vel det viktigste. Ridestøvler i str 26-27, skostørrelse endrer seg minst en gang i året. Vanlige vinterstøvler må da rekke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #8 Del Skrevet 4. desember 2024 Du burde absolutt prioritere sko med god hæl. Alle hester kan bli skremt og da er det fort å sette fast beinet i stigbøylen når de faller av, og det kan være livsfarlig, selv om fallet i seg selv hadde vært helt harmløst. Trenger ikke å være ridesko, Støvler, støvletter o.l med hæl holder lenge 😊 Anonymkode: a232c...64f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 4. desember 2024 #9 Del Skrevet 4. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): ridebukse for å unngå gnag. Jeg går ut i fra at enhver seriøs rideskole har sikkerhetsstigbøyler, så egne ridestøvler/ridesko er unødvendig. Hjem går jeg ut i fra at man får låne der, ellers funker sykkelhjelm, men låne er ganske uhygienisk mtp lus så personlig ville jeg kjøpt en billig ridebukse og en hjelm. Anonymkode: 14abe...390 Ridebukser for en 3-4 åring? Du tuller. Endret 4. desember 2024 av Stor pike 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
emlia Skrevet 4. desember 2024 #10 Del Skrevet 4. desember 2024 Finnes også masse brukt, så du ikke trenger å legge masse penger i det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #11 Del Skrevet 4. desember 2024 Hadde kanskje kjøpt egen hjelm siden lus raskt smitter hvis det er utlån. Hør hva rideskolen tilbyr til utlån. Vest er kanskje lurt. Brukte selv treningstights grunnet glatt stoff da jeg red. Red ikke så ofte og hadde ikke problemer med gnag. Bruk joggesko. Så vurderer du å kjøpe mer utstyr siden. Er ikke vits med dyrt og nye utstyr om barnet bare ønsker å ri en eller to mnd. Jeg likte ridehansker da jeg lett fikk gnagsår mellom fingrene. Anonymkode: dfc70...359 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #12 Del Skrevet 4. desember 2024 Kan du ikke spørre arrangøren? Anonymkode: 9d127...e1c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #13 Del Skrevet 4. desember 2024 Stor pike skrev (23 minutter siden): Hjelm er vel det viktigste. Ridestøvler i str 26-27, skostørrelse endrer seg minst en gang i året. Vanlige vinterstøvler må da rekke. Hjelm er det aller viktigste ja, men det er også riktig og tilpasset skotøy. Det er fort gjort å sette fast beina i stigbøylen hvis det skulle skje noe. Vet aldri når man rir, og selv om man barnet bare blir leid rundt, så kan hesten plutselig skvette og rive seg løs. Man får så mange billige brukte ridestøvler til barn rundt omkring, så det er en billig investering. Anonymkode: 99981...1b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #14 Del Skrevet 4. desember 2024 Stor pike skrev (41 minutter siden): Hjelm er vel det viktigste. Ridestøvler i str 26-27, skostørrelse endrer seg minst en gang i året. Vanlige vinterstøvler må da rekke. Så lenge de har skikkelig hæl, så går det fint med andre støvler. TS: sjekk finn eller tise. Så finner du utstyr ganske billig. Anonymkode: 2a5e9...c83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #15 Del Skrevet 4. desember 2024 Noen knøttekurs rir uten sal og stigbøyler, da er skotype mindre viktig Så sjekk med der dere skal ri. Jeg ville kjøpt en god hjelm som passet barnet. Så ville jeg spurt om de har sikkerhetsvester til utlån. Anonymkode: 0ba20...e23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjoheiii Skrevet 4. desember 2024 #16 Del Skrevet 4. desember 2024 Sjekk om du får låne hjelm og sikkerhetsvest på ridesenteret. Dere må ha gode sko, må ikke være ridesko-/støvler men viktig at de har hæl. Må heller ikke ha ridebukse men sørg for å ikke ha en kjempeglatt bukse for da kan det være lett for en liten nybegynner å gli, samt fingerhansker med gummi inni kan være kjekt å ha😊 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minlillelykke Skrevet 5. desember 2024 #17 Del Skrevet 5. desember 2024 Sko med hæl er ett krav der jeg rir. Hansker er ett must for min del, ellers fyser jeg i hjel samt bukse med silikon langs lår og rumpe. Jeg foretrekker egen hjelm selv. Mulig de krever sikkerhetsvest, men dette burde de h til utlån i såfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #18 Del Skrevet 5. desember 2024 Stor pike skrev (19 timer siden): Hjelm er vel det viktigste. Ridestøvler i str 26-27, skostørrelse endrer seg minst en gang i året. Vanlige vinterstøvler må da rekke. Uten skikkelig høl på skoen kan en ulykke bli fatal. Selv med de ubrukelige sikkerhet stigbøylene. En 2-4 åring klarer ikke ha så mye trykk i bøylen at foten blir der om hesten skulle finne på å stikke, bukke eller steile. Da sklir foten igjennom stigbøylen og man henger etter hesten. Sko med hæl er absolutt noe av det viktigste man bør prioritere når man skal ri, uansett alder. Jeg setter meg ikke på hesteryggen uten skikkelige sko Anonymkode: 08e28...366 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #19 Del Skrevet 5. desember 2024 Hør der dere ska ringe. Noen steder har utstyr til utlån andre ikke. Der mitt barn rei hadde de hårenett de måtte ha under hjelmen hvis de lånte. Mitt barn rei Western mest så ho likte olabukse best , så hadde ho sko med hæl. Lånte vest og hjelm. Anonymkode: 10808...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marikken Skrevet 5. desember 2024 #20 Del Skrevet 5. desember 2024 Da minstemann begynte her så kjøpte vi ingenting i starten. Lånte hjelm og vest av rideskolen og hadde sko med hæl hun kunne bruke. De hadde også gode sikkerhetsbøyler (med "tupp") på timene for de minste, så bare litt solide sko hadde holdt. Etterhvert som interessen holdt seg så kjøpte vi først ridestøvler/sko og ridebukse, deretter hjelm og til slutt sikkerhetsvest. Og ettersom interessen har holdt seg så har det selvsagt ballet på seg etter det da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå