AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Del Skrevet 8 timer siden Hei. Jeg er ny i dette gamet. Vi har prøvd å blitt gravid siden mai 2024. Vart gravid i juni, men mistet. Hatt normal mensen i etterkant, men mistet den 23 august, og fikk den tilbake 23 november. Var nå til gynekolog, som mistenkte PCOS på den ene eggstokken, og noen tendens på den andre, men kunne ikke si sikkert uten å blodprøveresultat. Jeg har ingen symptom, normalvektig og svært aktiv. uten om at jeg mistet mensen i to sykluser. Men siden jeg hadde mensen for litt siden, hadde jeg da mest sannsynlig eggløsning? jeg blir veldig forvirret av dette... Fikk ikke starte på noe medisin, da jeg har vert gravid tidligere og han trodde jeg skulle bli det av meg selv.. erfaringer? Anonymkode: c19f8...142 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Pcos har ofte en god del symptomer, noen får alle andre ikke. Men pcos er ofte at du går flere mnd uten mensen. Oh at du ikkje har eggløsning Du kan få mens uten eggløsning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Det trenger ikke være helt fravær av eggløsning for å få diagnosen PCOS. Kriteriene står her: https://metodebok.no/index.php?action=topic&item=s4jkhZnD Hvis man har mindre enn åtte sykluser på ett år, samt 20 follikler eller mer per eggstokk har man oppnådd kriteriene. Men du kan ha en PCO uten å ha PCOS. Jeg er normalvektig med PCOS, og har helt normale androgennivåer og ingen andre symptomer enn uregelmessig mens. Har dog fullstendig anovulasjon og ca 30 cyster per eggstokk. Helt normale androgennivåer og ingen mannlig behåring eller noe sånt. AMH på 93 da, som skyldes alle cystene. Blør med 35-50 dagers mellomrom selv om jeg ikke har eggløsning. Jeg har ekstremt lett for å bygge muskler selv om jeg har normale testosteronnivåer da, og har alltid vært veldig muskuløs til å være dame selv i perioder med lite trening. Kvinner med PCOS har ofte fordeler på den fronten; https://www.nrk.no/sport/pcos_-_-ei-naturleg-superkraft-1.17002924 Så det er ikke bare negativt Mange med PCOS kan bli gravid uten å få hjelp, bare at det tar litt lengre tid. Jeg måtte ha letrozol for å bli gravid. Anonymkode: ae59c...11c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå