AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Jeg har en god, gammel venninne som virkelig er ei grepa dame. Ifølge henne eksperimenterer hun og mannen masse på soverommet, også BDSM. Da de møttes, ga hun imidlertid en klar beskjed om at kvelning er en total dealbreaker. Grunnen er traumer fra ungdomstiden. De var vært sammen i fem år, og for to uker siden hadde han plutselig tatt kvelertak på henne under sex. Hun fikk helt panikk, selvfølgelig. Nå tør hun ikke lenger å ha sex med ham. Hun fortalte ham at hun aldri kommer til å være intim med ham igjen. Hvis han synes et sexløst forhold er OK for barnets skyld, så kan de fortsette å bo sammen. Han sier ifølge henne at han er lei seg, legger seg flat og ber henne om å ikke forlate ham, det vil gå seg til. Jeg mener at hun skal gå fra ham, men tør ikke råde noe nå som hun er retraumatisert og sårbar. Hva synes dere? Det er i hvert fall fornuftig å aldri ha sex med denne mannen igjen. Anonymkode: 1f1c1...cf1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Jeg mener at hun skal gå fra ham, men tør ikke råde noe nå som hun er retraumatisert og sårbar. Hva synes dere? Det er i hvert fall fornuftig å aldri ha sex med denne mannen igjen. Anonymkode: 1f1c1...cf1 Hun bør gå fra han og melde fra til barnevernet om dette. Han forstår jo tydeligvis ikke alvoret i å stoppe lufttilførselen på et menneske. Gå seg til? Så blir hun forhåpentligvis sendt til en psykolog også, hvor hun lærer om hvem som typisk tiltrekkes bdsm, fra noen som kan fortelle det fra en vitenskapelig vinkel og ikke en politisk en. Anonymkode: 6607d...df0 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Del Skrevet 8 timer siden Voksne personer snakker ut om problemer og skværer opp. Ikke bare din venninne som har traumatiserte opplevelser innen sex, og i "kampens hete" er det faktisk mulig å glemme seg! Alle fortjener en second chance! Hilsen mor på 52 som har noen års erfaring Anonymkode: f98fe...b15 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Voksne personer snakker ut om problemer og skværer opp. Ikke bare din venninne som har traumatiserte opplevelser innen sex, og i "kampens hete" er det faktisk mulig å glemme seg! Alle fortjener en second chance! Hilsen mor på 52 som har noen års erfaring Anonymkode: f98fe...b15 Feil! Hilsen (voksent) barn som har fått store deler av livet øydelagt på grunn av foreldre som gir second chances. Anonymkode: 6607d...df0 1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter83 Skrevet 8 timer siden #5 Del Skrevet 8 timer siden Det er ikke lett å plutselig ta kvelertak på sin kjæreste igjennom 5 år!! I løpet av 5 år som man aldri har gjort det. Dette er gjort med vilje for å se hvordan hun faktisk vil reagere. Ville teste om hun virkelig mente at det ikke var ok. Fullstendig grenseoverskridende adferd fra hans side og jeg forstår godt at dama sliter med å ha tillit til han igjen etter noe slikt. Har man tydelig satt grenser så forholder man seg til disse! Dette er en absoluttgrense, den overskrides aldri! 9 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hun bør gå fra han og melde fra til barnevernet om dette. Han forstår jo tydeligvis ikke alvoret i å stoppe lufttilførselen på et menneske. Gå seg til? Så blir hun forhåpentligvis sendt til en psykolog også, hvor hun lærer om hvem som typisk tiltrekkes bdsm, fra noen som kan fortelle det fra en vitenskapelig vinkel og ikke en politisk en. Anonymkode: 6607d...df0 Hm.. hvem er det som typisk tiltrekkes bdsm da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Jeg tenker, ts, at dersom dette - for henne (hva han mener er henne revnende likegyldig) - at hun ikke føler seg trygg rundt han så er eneste vei ut å avslutte forholdet og gå over til planen om hvordan de sammen etter forholdets avslutning skal oppdra felles barn. Det å avslutte et forhold er ikke en «straff» eller «konsekvens». Det er en helt naturlig hendelse som når som helst kan finne sted etter at en eller begge parter har tatt sin daglige, ukentlige, månedlige eller årlige evaluering av egne livsvalg. Eller det kan skje etter en enkelthendelse, som her. Og: når noen sier «det er over» så er eneste akseptable svar «ok». Man argumenterer ikke mot et «nei». Uavhengig om man er kvinne eller mann. Og uavhengig av om det er et nei til sex eller et nei til at et etablert forhold skal fortsette. Man - argumenterer - aldri. Noensinne. Din venninnes mann argumenterte. Og da må hun kvitte seg med forholdet. Det er uforenelig med respekt. AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hun bør gå fra han og melde fra til barnevernet om dette. Han forstår jo tydeligvis ikke alvoret i å stoppe lufttilførselen på et menneske. Gå seg til? Så blir hun forhåpentligvis sendt til en psykolog også, hvor hun lærer om hvem som typisk tiltrekkes bdsm, fra noen som kan fortelle det fra en vitenskapelig vinkel og ikke en politisk en. Anonymkode: 6607d...df0 Ps: Din vinkel er politisk, ikke vitenskapelig. Det bør du endre før du velger å skjule fordømmelse som «råd». Fryktelig lett å gjennomskue slikt vås. Anonymkode: 05624...16e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden Så mye drap dett skjer i nære relasjoner nå for tiden hadde jeg også blitt redd denne mannen. Anonymkode: 8a5fe...ebe 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Voksne personer snakker ut om problemer og skværer opp. Ikke bare din venninne som har traumatiserte opplevelser innen sex, og i "kampens hete" er det faktisk mulig å glemme seg! Alle fortjener en second chance! Hilsen mor på 52 som har noen års erfaring Anonymkode: f98fe...b15 Ikke i relasjoner som er basert på tillit. For når tilliten er borte kan ikke den gjenopprettes på prinsipp. Kanskje er sviket så stort at den er borte for alltid, kanskje kan den bygges opp igjen, men den som har brutt tilliten kan ikke gjøre noe annet enn å godta at de har driti seg ut. Dette ser man feks i forhold hvor det er brukt vold, har man først gått over den streken kan de to menneskene aldri gå tilbake, uskyldig er tapt, og kroppen husker. Den som slo kan gå hundre timer i terapi og aldri slå igjen, men den som ble slått vil underbevisst tilpasse adferden sin til det at den andre kan ty til vold, og dermed ikke oppføre seg som om det ikke har skjedd. Anonymkode: 7a21f...02c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Voksne personer snakker ut om problemer og skværer opp. Ikke bare din venninne som har traumatiserte opplevelser innen sex, og i "kampens hete" er det faktisk mulig å glemme seg! Alle fortjener en second chance! Hilsen mor på 52 som har noen års erfaring Anonymkode: f98fe...b15 Nei, noen grenser er faktisk helt utilgivelige å tråkke over. Det venninnen til Ts opplevde var et seksuelt overgrep som hun helt klart IKKE hadde samtykket til, og som hun faktisk HELT SPESIFIKT hadde sagt hun aldri ville akseptere. Når mannen likevel valgte å gjøre dette så valgte han også å begå et seksuelt overgrep! Personer som driver bdsm på en trygg og forsvarlig måte ville ALDRI ha utført en slik "kvelning" uten samtykke! Det du forsvarer er seksuelt overgrep som i tillegg kan påføre andre personer alvorlig skade eller til og med død. Voksne personer som ikke greier å forholde seg til absolutte grenser under sex, er ikke modne eller forsvarlige nok til å ha sex med andre enn seg selv. Anonymkode: 5598f...d4d 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden SLIK DU BESKRIVER DET, så har jo mannen i forholdet glemt dette med kvelertak. Om det var én gang, så synes jeg at dette er storm i ett vannglass. Traumene skal man selvsagt ta på alvor, og din venninne må i TERAPI. Det å ha sexløst forhold blir idiotisk tenkning (men forstålig da hun er i en krise nå). Kan garantere din venninne at fyren kommer å være utro eller gå fra henne. Iså fall får hun åpne forholdet så han kan få utløsning mens hu går i terapi. Jeg har selv tatt kvelertak på en fyr under sex, uten at vi hadde snakket om dette. Og nei, jeg liker ikke sånt. Men jeg var in the heat of the moment, Ble rett og slett satt ut av meg selv etter sexen.... Skjønte ikke hvor det kom fra. Og nei, det har ikke skjedd siden. ALLE KAN GJØRE FEIL!! Eller er jeg en voldsforbryter mener dere? Og om så, skal jeg melde meg til politiet? Noen ganger synes jeg kvinneguiden tar helt av. Pust folkens. Ikke alt er døden. Anonymkode: e0161...ca8 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en god, gammel venninne som virkelig er ei grepa dame. Ifølge henne eksperimenterer hun og mannen masse på soverommet, også BDSM. Da de møttes, ga hun imidlertid en klar beskjed om at kvelning er en total dealbreaker. Grunnen er traumer fra ungdomstiden. Her har hun gitt klar beskjed om at det er en 'total dealbreaker' pga traumer. Dette visste han om! Om hun nå er retraumatisert, noe det virkelig høres ut som: AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun fikk helt panikk, selvfølgelig. Nå tør hun ikke lenger å ha sex med ham. Hun fortalte ham at hun aldri kommer til å være intim med ham igjen. tenker jeg at det kan være smart at de bor fra hverandre. Det kan være midlertidig, eller for alltid. Men hvert fall for en periode. At han sier AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis han synes et sexløst forhold er OK for barnets skyld, så kan de fortsette å bo sammen. Han sier ifølge henne at han er lei seg, legger seg flat og ber henne om å ikke forlate ham, det vil gå seg til. så høres det ut som han egentlig bagatliserer det og tror at det vil gå over og ikke helt innser hvor alvorlig det er for henne. Han bør faktisk flytte ut. Anonymkode: 43b4f...782 3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Del Skrevet 7 timer siden Fighter83 skrev (29 minutter siden): Det er ikke lett å plutselig ta kvelertak på sin kjæreste igjennom 5 år!! I løpet av 5 år som man aldri har gjort det. Dette er gjort med vilje for å se hvordan hun faktisk vil reagere. Ville teste om hun virkelig mente at det ikke var ok. Fullstendig grenseoverskridende adferd fra hans side og jeg forstår godt at dama sliter med å ha tillit til han igjen etter noe slikt. Har man tydelig satt grenser så forholder man seg til disse! Dette er en absoluttgrense, den overskrides aldri! Enig, dette er noe man ikke bare plutselig gjør uten å ha avtalt det spesifikt. Om hun godtar å fortsette forholdet vil hun alltid være redd for hva han vil gjøre neste gang. Det vil si at hun hver eneste dag i realiteten vil leve i en frykt som vil retraumatisere henne igjen og igjen. For denne mannen forstår tydeligvis ikke hva han har gjort. En normalt oppegående, empatisk mann ville aldri ha "glemt" at partneren og mor til hans barn var blitt traumatisert tidligere i livet av en handling som kan være livstruende! Han ville ikke "glemt" det og så utført samme handling med henne uten å ha fått godkjenning av henne på forhånd. Men en seksuell predator, han vil gjøre slikt med overlegg. Og fem år inn i forholdet og med et felles barn følte denne mannen seg tydeligvis så trygg på at han kan gjøre hva som helst uten hensyn til henne, og slippe unna med det. Seksuelle predatorer og manipulatorer gjør slikt, ikke oppegående, empatiske menn! Det at han valgte å gjøre dette ligger i hans personlighet, og den vil aldri endre seg. Ts, jeg håper hun kommer seg helt ut av dette forholdet, og også at hun anmelder ham slik at hun også kan få en bistandsadvokat! Anonymkode: 5598f...d4d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 7 timer siden #14 Del Skrevet 7 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (26 minutter siden): SLIK DU BESKRIVER DET, så har jo mannen i forholdet glemt dette med kvelertak. Om det var én gang, så synes jeg at dette er storm i ett vannglass. Traumene skal man selvsagt ta på alvor, og din venninne må i TERAPI. Det å ha sexløst forhold blir idiotisk tenkning (men forstålig da hun er i en krise nå). Kan garantere din venninne at fyren kommer å være utro eller gå fra henne. Iså fall får hun åpne forholdet så han kan få utløsning mens hu går i terapi. Jeg har selv tatt kvelertak på en fyr under sex, uten at vi hadde snakket om dette. Og nei, jeg liker ikke sånt. Men jeg var in the heat of the moment, Ble rett og slett satt ut av meg selv etter sexen.... Skjønte ikke hvor det kom fra. Og nei, det har ikke skjedd siden. ALLE KAN GJØRE FEIL!! Eller er jeg en voldsforbryter mener dere? Og om så, skal jeg melde meg til politiet? Noen ganger synes jeg kvinneguiden tar helt av. Pust folkens. Ikke alt er døden. Anonymkode: e0161...ca8 Hvor går grensa for dette da? Min eks voldtok meg analt bare en gang. Han hevdet helt faktisk både "glemte meg" og "tok en liten feilvurdering ". (Liten!) Det var nok in the heat of a moment også. Hjelper det noe synes du? Seksuelle grenser skal ikke tråkkes over. Skal det bare ikke, og voksne mennesker som gjør det er overgripere. Å plutselig gjøre noe som der og da føles naturlig, som ikke har vært tema og som den andre heller ikke reagerer avvisende på er noe helt annet enn å trå over en grense som er satt, og til og med forklart godt. Skal vi også ha forståelse for dem som bare drepte en gang i affekt? Alle feil er tilgivelig minst en gang? Ja du er overgriper dersom han hadde satt en grense angående slikt i forkant, eller dersom han viste tydelig at han ikke ønsket at du gjorde slikt, men du bare fortsatte. Endret 7 timer siden av Trolltunge 3 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ps: Din vinkel er politisk, ikke vitenskapelig. Det bør du endre før du velger å skjule fordømmelse som «råd». Fryktelig lett å gjennomskue slikt vås. Anonymkode: 05624...16e Det stemmer ikke. Jeg har tidligere tilhenger og utøver av bdsm. Så gikk jeg til en psykolog som sa hva som var det normale synet på bdsm blant psykologer. Jeg ble sint. Senere forstod jeg hva han mente. Dette var en psykolog med doktorgrad som forsket på saken. Altså vitenskap, ikke politikk. Anonymkode: 6607d...df0 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ps: Din vinkel er politisk, ikke vitenskapelig. Det bør du endre før du velger å skjule fordømmelse som «råd». Fryktelig lett å gjennomskue slikt vås. Anonymkode: 05624...16e AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det stemmer ikke. Jeg har tidligere tilhenger og utøver av bdsm. Så gikk jeg til en psykolog som sa hva som var det normale synet på bdsm blant psykologer. Jeg ble sint. Senere forstod jeg hva han mente. Dette var en psykolog med doktorgrad som forsket på saken. Altså vitenskap, ikke politikk. Anonymkode: 6607d...df0 Dessuten, det å henvise noen til en psykolog - en hvilken som helst psykolog - tyder på at man virkelig ønsker å henvise til vitenskapen, ikke til politikken. Ellers hadde man jo henvist til en bestemt psykolog, for eksempel en som var lønnet av bdsm-forkjempere eller -motstandere. Anonymkode: 6607d...df0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #17 Del Skrevet 7 timer siden Dette er og blir det totale svik, når en beskjed er gitt og man har forklart hvorfor så er det ikke noe man liksom glemmer. Er selv mann som kan like det litt røft, men ville aldri krysset grensen for hva som er avtalt på forhånd. Det handler om tillit, og å drive med bdsm er på mange måter å yte den andre den ultimate tillit i en sårbar situasjon. Min anbefaling til en venn/venninne som jeg brydde meg om ville uten tvil vært, kom deg bort mens du kan. Slike grenser er der av en grunn, dere som snakker dette til at det kan skje «in the heat of the moment» prøver å gi dere selv en form for aksept. Jeg personlig ville aldri noensinne stolt på vedkommende igjen. Anonymkode: fc821...56f 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MegJa Skrevet 6 timer siden #18 Del Skrevet 6 timer siden (endret) Det er ikke igjen noe å reparere, ikke da han gjør noe sånt. Enda han VET om hennes traumer fra tidligere, så tar han kvelertak på henne. Dette er respektløst fra han! Jeg hadde aldri tilgitt han, hvis det var min mann. Uten tillitt - intet godt og trygt forhold. Det de hadde som var fint, det har han ødelagt. ( Ser at det er noen andre her som mener han har GLEMT seg, i aktens hete. Dette er INGEN unnskyldning!!! Og hvis man virkelig elsker partneren/ektefellen eller kjæresten mer enn noe annet, så glemmer man ikke noe sånt. Det har ingenting med forglemmelse å gjøre, det har noe med å gjøre at han er en egoistisk mannssjåvinistisk drittsekk som kun tenker på seg selv. For respekt, kjærlighet, godhet, trygghet og ømhet for partner/ektefelle/kjæreste? Det har han ikke da han gjør noe sånt. Dette er utilgivelig, og han er et eksempel på en mann som både MÅ og BURDE bo alene ). Endret 6 timer siden av MegJa Altså 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Even Tuell Skrevet 5 timer siden #19 Del Skrevet 5 timer siden Det er som noen nevner mulig (merk ordet 'mulig' ... ikke lov) å glemme seg mens man gjør noe. Det kan skje og det skjer. Det er et faktum. MEN, noen ting er det ikke lov å glemme seg bort om. Noen ting skal man bare ikke glemme seg bort om. TS' venninne har sagt utvetydig i fra at kveling ikke er en greie hun vil akseptere. Det var neppe noen som helst tvil i det hun sa og hvordan hun sa det. Når partner sier sånne ting, så noterer man seg det NØYE. Bryllupsdager og datoer kan man glemme, DETTE er ikke en ting man glemmer. For noen ting kan man kanskje få en en ny sjanse, for andre ting .. særlig de viktige tingene ... da er det rett ut på første feil. Ingen ville løftet et øyenbryn om vi hadde byttet ut ordet kvelning med utroskap. For svært mange ville utroskap vært et umiddelbart brudd og ingen ny sjanse. Jeg ser ikke hvordan tillitsbruddet utroskap skulle være noe anerledes enn tillitsbruddet TS' venninne opplevde. Alle ting har konskvenser. noe små. noen store. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingvinen Skrevet 5 timer siden #20 Del Skrevet 5 timer siden Jeg hadde avsluttet forholdet. Man tar aldri kvelertak på noen uten at dette er tydelig avtalt på forhånd. Hun har i tillegg fortalt han at det er uaktuelt pga traumer. Hadde ikke følt meg trygg sammen med han igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå