Gå til innhold

Hvor mye tjener en helsesekretær?

Gjest Gjest_pippi_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du har 10 års ansinitet (trenger ikke å være 10 år som helsesekretær men man teller med alt man har jobbet inkl. om man har vært hjemme med barn) så er det ca. 255.000,- i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pippi_*
Hvis du har 10 års ansinitet (trenger ikke å være 10 år som helsesekretær men man teller med alt man har jobbet inkl. om man har vært hjemme med barn) så er det ca. 255.000,- i året.

Er det ikke mer?? Det var jo sinnsykt lite da :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er jo ikke akkurat fett betalt men det er jo heller ingen lang utdannelse. Og en vanlig sekretær tjener ca. like mye eller lite spørs hvordan du ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Tittelen "sektretær" kan tjene ganske mye da, avhengig av hvor...

En helsesektretær kan fint tjene 280.000,- i offentlig sektor, i privat sektor gjerne høyere - og med noen års erfaring mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! 280.000,- var mye hvor er dette da? På SØF er det iallefall topplønn på 259.000,-

Min erfaring er faktisk at det private betaler mindre enn det offentlige kanskje pga. det er mer rift om jobben på et legekontor enn på en skrivestue eller poliklinikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_pippi_*

280 000 hadde jeg vært fornøyd med ;) Ser litt på stillingsannonser men det står jo alltid "lønn etter avtale". Er ikke lett å finne ut av ting da :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

I vår nabokommune tjener helsesektretæren på legekontoret 285.000,- hun har jobbet der i noen r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
280 000 hadde jeg vært fornøyd med  ;)  Ser litt på stillingsannonser men det står jo alltid "lønn etter avtale". Er ikke lett å finne ut av ting da  :forvirret:

Derfor lønner det seg å organisere seg, da fagforeninger pleier å gi ut lønnsstatistikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Pippi_*
Derfor lønner det seg å organisere seg, da fagforeninger pleier å gi ut lønnsstatistikker.

Jeg er organisert. I Fagforbundet. Gir de bare ut eller må man spørre?? Jeg er kanskje organisert i feil forening?

Ang ansinitet som helsesekretær: hva slags jobber gjelder der? Jeg har jobbet i bhg siden des 2000, pluss at jeg nå går hjemme med barn, gjelder dette??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All yrkesaktivitet gjelder, uansett hva slags jobb det er. Det samme gjelder å være hjemmeværende med barn. Jeg tjener bare 257 000 på et offentlig legekontor. Har også jobbet på sykehus, og det var heller ikke noe særlig bedre betalt. Har en venninne som jobber på privat legesenter, og hun har mye bedre lønn enn meg. Så det varierer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Men tydeligvis: uansett om en jobber som helsesekretær eller om en har 6 års høyere utdannign og jobber i en kommune: begge tjener det samme.

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pippi_*
All yrkesaktivitet gjelder, uansett hva slags jobb det er. Det samme gjelder å være hjemmeværende med barn. Jeg tjener bare 257 000 på et offentlig legekontor. Har også jobbet på sykehus, og det var heller ikke noe særlig bedre betalt. Har en venninne som jobber på privat legesenter, og hun har mye bedre lønn enn meg. Så det varierer  ;)

Men kan jeg spørre hvor mye du har netto utbetalt i mnd?? Vet jeg er nyskjerrig altså :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Startlønna er 220 000

Ikke så bombastisk er den det overalt. Noen betaler en god del mer, også i startlønn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pippi_*

Vil gjerne høre fra flere. Hvordan ser en typisk arb.dag ut for en som jobber på et legesenter eller på sykehus??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ikke så bombastisk er den det overalt. Noen betaler en god del mer, også i startlønn.  :)

Minstelønna i offentlig sektor tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Minstelønna i offentlig sektor tror jeg.

Som de fleste vet: minstelønn er èn ting, faktisk reell lønn som man har forhandlet seg til er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Randi_*

Jeg har jobbet som helsesekretær i 6 år (forskjellige vikariater, forskjellige sykehus) og tjener 233 000,- i årslønn. Jeg har nå et vikariat som postsekretær i sykehus og har mange forskjellige arbeidsoppgaver, men mye skriving etter diktat fra leger. Jeg synes det er et interessant yrke, veldig variert.

Men på den avdelingen jeg jobber nå er det veldig dårlig miljø, dette har de slitt med i mange år. Det gjelder hele avdelingen både leger, sykepleiere og da også sekretærer/helsesekretærer. Dette visste jeg dessverre ikke før jeg begynte, jeg spurte til og med kontorlederen da jeg var til intervju, hvordan arb. miljøet var altså, og fikk til svar at arbeidsmiljøet var BRA! (Kunne vel ikke si noe annet.) Vi skal ha medarbeidersamtaler nå til uka, får se hvordan det går, men jeg har ikke de store forhåpningene akkurat. Har skjønt at det ikke er bedring i sikte (tatt i betraktning at de har hatt problemer i 5-6 år!!) og jeg har derfor tenkt å prøve vikarbyrået Adecco. Nå før sommerferien burde det også være gode sjangser for sommervikariat med mulighet for forlengelse. JEG FORTJENER BEDRE!!!

Sorry for de som har orket å leser dette, men jeg måtte bare få ut litt "damp"

Don`t worry, be happy :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...