Gå til innhold

Er 500 kr nok å gi en venn som skal kjøre en tilhenger til søppelplassen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg betaler også selvfølgelig for det det koster og kaste søppelet på søppelplassen. Jeg har ikke så god økonomi fra før av, noe vedkommende vet om.

Anonymkode: a7f51...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor langt er det til søppelplassen? Må dere gjennom bomringer eller noe?

Anonymkode: bb23d...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri villet ha 500,- for å hjelpe en venn med et søppellass. Da måtte det i så fall hvert fordi det var kjempelangt å kjøre og hvis det ble en del drivstoff og/eller bompenger. Jeg synes det hørtes mye ut. Kommer også an på hvor nær venn da. 

Anonymkode: 8c84a...c6e

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du betale? Jeg hadde aldri tatt betalt for å gjøre en tjeneste. Du måtte vært med selv da, eller ordnet med penger til betaling på fyllinga for å kaste søppelet. Men JEG skulle ikke hatt noe for det. Er det en venn da? 

Anonymkode: 5c137...fe3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er vel noe venner gjør for hverandre. Jeg vile ikke tatt imor penger fra hverken venninne/familie eller god nabo for å kunne hjelpe til med å kjøre vekk søppel. Om vennen din har dårlig økonomi så kan du eventuelt gi vedkommende en 200 lapp,. Men noe mer enn det for såpass kort tur trenger du ikke betale

Anonymkode: 84b4e...86c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

500,- er fint, og viser at du setter pris på hjelpen. Vennen din bruker av sin tid til å hjelpe, og kan heller selv tilby seg å gjøre det gratis/for mindre penger. Det hadde jeg gjort, og det er mye hyggeligere å tilby gratis hjelp når det ikke blir sett på som en selvfølge at man gjør noen en tjeneste.

Anonymkode: 7166d...c0a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilbydde vennen å gjøre dette for litt penger da jeg spurte om vedkommende hadde mulighet og lyst til å gjøre dette for meg. Er ikke en av mine aller nærmeste venner, men en jeg har blitt kjent med via felles venner.

Anonymkode: a7f51...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betale en fremmed 800 (småjobb via FB), så 500 til en venn burde vel holde + ev. utlegg (bom etc.).

Anonymkode: 53b58...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gjort det gratis (og tatt imot bompenger), men jeg hadde satt pris på å bli spurt. 

500 for en times hjelp er helt ok. 1000 er det man betaler helt fremmede 

Anonymkode: 27f8a...ee2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det er for lite. Ville gitt han 1 000kr.

Anonymkode: cac58...714

Dét er alt for mye for en som ts kjenner fra før av! så sant det ikke er snakk om flere timers arbeid, noe det ikke virker å være!

Anonymkode: 29331...a2d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

For godt under en times jobb?

Er det du som skal kjøre, eller? ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på vennskapet. 

Jeg har venner jeg kan kjøre 2-3 timer for hver vei, eller ta meg fri en dag fra jobb for å hjelpe, uten å ville ha betalt for det. 
Det er venner jeg vet stiller opp for meg igjen, og noen som sjeldent ber om tjenester. 
Andre igjen ber ofte om små tjenester, og stiller sjeldent opp tilbake. Da ville jeg nok forventet noe tilbake. Ikke nødvendigvis 500kr, men i allefall en øl eller en flaske vin. 

Anonymkode: f5dee...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 16.32):

Jeg hadde aldri villet ha 500,- for å hjelpe en venn med et søppellass. Da måtte det i så fall hvert fordi det var kjempelangt å kjøre og hvis det ble en del drivstoff og/eller bompenger. Jeg synes det hørtes mye ut. Kommer også an på hvor nær venn da. 

Anonymkode: 8c84a...c6e

Hadde du tilbud deg og betale da? Jeg ber ikke venner om og kjøre meg og ting gratis fordi jeg ikke kan kjøre selv. De som ikke vil ta imot betaling kjøper jeg noe til isteden. Jeg synes også det hørtes mye ut i dette tilfellet, men vennen har jo ikke tatt i mot ennå? 

Anonymkode: 6bfa8...d65

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 16.43):

Jeg også. Betalte bestekompisen min 1000kr for å kaste søppel og jeg var med. Søppeldyngen er 15 min ca å kjøre til uten bom. Flaut å gi for lite. Da gidder ikke folk hjelpe. 

Anonymkode: 0b89c...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter frem og tilbake, da holder jo 500 kr i massevis, synes jeg. Det er ganske god timelønn!

Anonymkode: 77479...69c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke nødvendigvis noe man betaler for, kommer litt an på om det er naturlig at tjenester går begge veier. 500 kr er uansett for mye, om det ikke er kostnader som personen pådrar seg. Vinflaske for eksempel, evt pluss en liten slant for å dekke kostnader? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...