Gå til innhold

Hvordan blokkere uønsket tlf.oppringninger fra utlandet ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har  Anaroidtlf. og har forlengst blokkert eindel uønskede tlf. fra utlandet som ein har fått den senere tid. Har når skrevet inn bare rettningsnr.og blokkert , men usikker på om det funker.  Noen som har erfaringer med dette, og er det nok bare å skrive inn eksempl. + 92 og blokkere ?

Anonymkode: fcdb8...a78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har  Anaroidtlf. og har forlengst blokkert eindel uønskede tlf. fra utlandet som ein har fått den senere tid. Har når skrevet inn bare rettningsnr.og blokkert , men usikker på om det funker.  Noen som har erfaringer med dette, og er det nok bare å skrive inn eksempl. + 92 og blokkere ?

Det kan du neppe, med mindre du kan gå på min side, og der sette innstillinger og begrensninger for abonnementet ditt med at du ikke skal motta noen oppringninger fra utlandske numre. Da får du et problem om noen du vil ha kontakt med ringer deg. 

Den mest effektive måten når noen ringer deg og skal ha deg til å snakke engelsk, så svarer du på norsk, uansett hva de sier, og viser igjen og igjen til at de har ringt til Norge og i Norge snakker vi norsk. Ble ringt opp flere ganger i døgnet en periode etter gjentatte ganger å ha svart slik, så er det nå slutt på disse oppringningene. 

Helt greit å gjøre seg til idiot i slike sammenhenger. 

Anonymkode: bbcc4...a9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan du neppe, med mindre du kan gå på min side, og der sette innstillinger og begrensninger for abonnementet ditt med at du ikke skal motta noen oppringninger fra utlandske numre. Da får du et problem om noen du vil ha kontakt med ringer deg. 

Den mest effektive måten når noen ringer deg og skal ha deg til å snakke engelsk, så svarer du på norsk, uansett hva de sier, og viser igjen og igjen til at de har ringt til Norge og i Norge snakker vi norsk. Ble ringt opp flere ganger i døgnet en periode etter gjentatte ganger å ha svart slik, så er det nå slutt på disse oppringningene. 

Helt greit å gjøre seg til idiot i slike sammenhenger. 

Anonymkode: bbcc4...a9b

Har ikkje noen kjente i med utenlands rettningsnr. Har den senere tid fått eindel ukjente telefonr m/ rettningsnr.+ 45 som er Danmark, og har ingen kjente personer i Danmark m/ ukjent nr. De kjente er forlengst registrert med kjent nr.. 

Har nå registrert bare rettningnr. og blokkert. 

Vet ein kan bli utsatt for svindel bare ved å besvare eit ukjent nr.  Derfor besvarer ein aldri eit ukljent nr.såfremt der viser seg å ikkje vera lokaltnr. og har da muligheter for å sjekke evntl identiteten først. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blokkerer bare alle anrop fra nummer som ikke ligger i kontakt-lista di.

Da går de rett til mobilsvar, og de blir raskt lei av kostnaden og tidsbruken. De kommer likevel opp som ubesvart anrop hos deg, slik at du raskt kan sjekke ut norske nummere. 

Teknisk ville jeg bare spurt chatgpt om hvordan du gjør det. Jeg har iPhone. 

Og ta for guds skyld ikke telefonen, da vet de det er noen å nå der. Som kan komme nær et nummer med feil. (er det de vil oppnå - å få en oppringning tilbake) 

Anonymkode: da4db...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte for deg;

Åpne telefon app

Innstillinger

Tre prikker eller menyikon øverst til høyre

Velg innstillinger eller anropsinnstillinger

Blokkerte numre

Aktiver blokker ukjente/oppringere uten nummer. 

Jeg hadde det på en måneds tid. Da forsvant alt, og nå har jeg ikke vært plaget på et-par år. 

Anonymkode: da4db...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har ikkje noen kjente i med utenlands rettningsnr. Har den senere tid fått eindel ukjente telefonr m/ rettningsnr.+ 45 som er Danmark, og har ingen kjente personer i Danmark m/ ukjent nr. De kjente er forlengst registrert med kjent nr.. 

Har nå registrert bare rettningnr. og blokkert. 

Vet ein kan bli utsatt for svindel bare ved å besvare eit ukjent nr.  Derfor besvarer ein aldri eit ukljent nr.såfremt der viser seg å ikkje vera lokaltnr. og har da muligheter for å sjekke evntl identiteten først. 

Hvordan mener du at noen skal klare å svindle deg bare ved at du svarer på et anrop?

Anonymkode: 1168d...784

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...