Gå til innhold

Presisere at hun liker å bo alene

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Om noen tyter om det samme hele tiden pleier jeg til å svare:

"Ja, stemmer. Du har sagt det noen ganger nå."

Uansett hva det handler om så er det jo ufattelig kjedelig når folk skal snakke, men ikke har noe nytt å si.

Anonymkode: 16afe...27e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fint venninna di er fornøyd med livet sitt og du ditt. Ingen er vel mer vellykket enn hverandre? For vi har alle hver vår preferanse for hvordan vi vil leve. Ikke alle ønsker et familieliv heller. Noen.....nei, mange har levd i et dårlig forhold og følt seg ensomme. Å leve alene betyr ikke at man er ensom og ikke har noen å dele sine tanker med. Livet er ingen konkurranse.  Og lykken finner vi i forskjellige variasjoner. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor med samboer. Men jeg gjør mye arbeidsoppgavene alene, fordi jeg har mitt eget system. Det blir gjort, selv om det kan ta litt tid å støvsuge, vaske gulvet, brette klær osv. Jeg takler virkelig ikke rot og "jeg tar det senere", når man kan bli ferdig med det. Jeg gjorde faktisk et eksperiment. Jeg brettet alle klærne fint, rett ved skapet og de ble liggende der i en uke. 🙄 Nå bretter jeg kun mine egne klær. Selv om man bor sammen betyr ikke at det blir lettere å rydde sammen osv.

Kanskje hun trives alene da? Trenger ikke å være noe mer enn det.

Anonymkode: b458a...1ac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er slik at jeg kan si ting uten at jeg tenker over hvordan det oppfattes før jeg blir alene og oppsummerer dagen for meg selv. Ganske ofte undrer jeg meg over hvorfor jeg sa ditt eller datt, og krysser fingrene for at folk ikke tenker at jeg hadde noen baktanker eller mente det jeg sa som et stikk eller forsøk på å fremheve meg selv. Så tar jeg en runde på om det likevel kan være tilfelle og at jeg baler med noe ubevisst som kommer ut som rare kommentarer.

Ganske sikker på at jeg har kommentert at jeg trives med å bo alene og hvorfor- noe som er sant. Like sant er det at jeg noen ganger tenker at det er litt trist, at jeg skulle ønsket jeg var mer avslappet og mindre kritisk slik at jeg kunne trives med å ha noen å dele hverdagen med. 

Jeg hadde sikkert kommentert/spurt rett ut på en litt ironisk måte med et lurt smil noe ala «ja det sa du sist også, hva er greia med dette da?🤔😅». Er jo egentlig ikke noe verre enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En merkelig ting å gnage på, men en samtale jeg ikke hadde vært så interessert i å gå inn i. Hadde bare sagt, så bra at du trives med livet.

Alternativt kan du spørre hva som var så vanskelig med samlivet hennes (forutsetter at du liker henne og har lyst til å bli bedre kjent). Jeg ville ikke snakket om mitt eget liv i en sånn sammenheng.

Anonymkode: ff035...485

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor dette plager deg. Du poengterer at hun har hatt partnere men «ender opp alene». Det skinner jo gjennom at du hoverer litt, dessverre. 

Hun trives med sitt liv, hvorfor skulle du grave i om det stemmer? Provoserer det deg at hun er fornøyd? Veldig merkelig å henge seg opp i dette. Folk er forskjellige, og godt er det. 

Anonymkode: 7dd1b...382

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor dette plager deg. Du poengterer at hun har hatt partnere men «ender opp alene». Det skinner jo gjennom at du hoverer litt, dessverre. 

Hun trives med sitt liv, hvorfor skulle du grave i om det stemmer? Provoserer det deg at hun er fornøyd? Veldig merkelig å henge seg opp i dette. Folk er forskjellige, og godt er det. 

Anonymkode: 7dd1b...382

Folk som stadig må påpeke hvor inderlig fornøyde de er med sitt eget valg mangler ofte litt sosiale antenner. For det interesserer jo egentlig ingen andre at du er så veeeeldig glad for at du ikke har partner/ har blitt skilt/ikke har barn/har bare ett barn/ har fem barn/ikke har hund/ikke er tykk/bor i leilighet og ikke hus osv. Gjentas det til stadighet så får man en følelse av at de prøver å overbevise seg selv.

Men enig i at det ikke er noe å irritere seg over. Bare smile og si, så bra.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sytete i stemmen din når du nevner det? "I dag ble det hektisk igjen. Albert ble sittende på do mens jeg gjorde Josefine klar for dagen".

Anonymkode: db70a...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun synes det er godt å være alene, fordi hun har sikkert opplevd sin del, og det må være lov å si, eller tror du hun sier det som stikk mot deg? 

Anonymkode: 5f147...b25

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 15.17):

Jeg kunne jo ha gjort det samme. Ha sagt: Jeg er glad for at jeg ikke bor alene for da har jeg noen å spise middag med, jeg har noen å feire høytider med, noen å dele bekymringer med osv osv, men jeg sier jo ikke det 😉

Anonymkode: 5b2a4...3f4

Hvorfor ikke? Det er jo naturlig når hun sier hun er glad for å bo alene? «jammen godt man er forskjellige, jeg elsker å bo med familien min!»

Anonymkode: d7f52...7e4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.12.2024 den 19.35):

Om noen tyter om det samme hele tiden pleier jeg til å svare:

"Ja, stemmer. Du har sagt det noen ganger nå."

Uansett hva det handler om så er det jo ufattelig kjedelig når folk skal snakke, men ikke har noe nytt å si.

Anonymkode: 16afe...27e

Jeg tipper du ikke har så mange venner? Det der er bare slemt og frekt å si.

Anonymkode: d7f52...7e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Folk som stadig må påpeke hvor inderlig fornøyde de er med sitt eget valg mangler ofte litt sosiale antenner. For det interesserer jo egentlig ingen andre at du er så veeeeldig glad for at du ikke har partner/ har blitt skilt/ikke har barn/har bare ett barn/ har fem barn/ikke har hund/ikke er tykk/bor i leilighet og ikke hus osv. Gjentas det til stadighet så får man en følelse av at de prøver å overbevise seg selv.

Men enig i at det ikke er noe å irritere seg over. Bare smile og si, så bra.

Det er overraskende mange som bryr seg om andres levemåte. Min kjære og jeg er særboere på 11. året, og folk spør fortsatt om vi ikke snart skal flytte sammen. Derfor ligger det litt i ryggmargen å komme kommentarene i forkjøpet med å presisere at vi trives godt med denne måten å leve på.

Når det gjelder TS og kollegaen, så kan det være en kommentar som kommer som et resultat av at andre klager på unger/mann/familieliv. Jeg har sikkert kommet med mange takknemlige sukk over hvor deilig det er å bo alene når andre klager over snorking og sure sokker.

Anonymkode: db47c...06a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overraskende mange som bryr seg om andres levemåte. Min kjære og jeg er særboere på 11. året, og folk spør fortsatt om vi ikke snart skal flytte sammen. Derfor ligger det litt i ryggmargen å komme kommentarene i forkjøpet med å presisere at vi trives godt med denne måten å leve på.

Når det gjelder TS og kollegaen, så kan det være en kommentar som kommer som et resultat av at andre klager på unger/mann/familieliv. Jeg har sikkert kommet med mange takknemlige sukk over hvor deilig det er å bo alene når andre klager over snorking og sure sokker.

Høres ut som du kan mangle litt «small talk skills» du også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du kan mangle litt «small talk skills» du også.

Tja, du virker ikke å være helt oppe på skillsene du heller.

Utdyp gjerne hvor du mener jeg svikter 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er du sytete i stemmen din når du nevner det? "I dag ble det hektisk igjen. Albert ble sittende på do mens jeg gjorde Josefine klar for dagen".

Anonymkode: db70a...7ff

Ikke snakk til venner utenfor barnebobla om ungen din på do, ingen vil høre om toalettvaner. Spiller ingen trille om stemmen er sytete eller ikke.

Forøvrig oppsiktsvekkende hvor mange i tråden som ikke vil godta at venninnen til TS faktisk liker å bo alene. Foreldre snakker jo hele tiden enten om hvor fantastisk det er med barn, eller hvor forferdelig slitsomt det er (men du MÅÅ prøve). Så det må jo være greit for aleneboere å snakke om sitt liv også, enten de trives med det eller misliker det. 

Anonymkode: a2519...7c9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...