AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #21 Del Skrevet 5. desember 2024 Det er bra at de som er ufør får noe så de kan overleve, men ikke vær utakknemlig. Du får penger gratis fra andre som jobber. De som er ute av arbeid har det godt i norge relativt til mange andre land. I et annet land så hadde du faktisk tigget på gata for mynter .. Anonymkode: a99b9...ae8 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lineaaa Skrevet 5. desember 2024 #22 Del Skrevet 5. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 21.33): Er så gøy å lese om alle som tjener millioner av kroner i året. Mange av de ufortjent. Influensere som, unnskyld meg, tjener i bøtter og spann men de sitter å bare snakker til en mobil. Og det er altså noe de tjener millioner på?! Jeg er ufør, har ca 300.000 i året 😮💨 Er ikke rart man føler seg mislykket i livet, og som en taper. Halvor Kvalheim sier man kategoriseres som fattig hvis man tjener under 500.000. Ordføreren i bygda her sier han nå har råd til å spare mer, og det er han sikker på at alle har selv om prisene har steget på det meste. Ja særlig, jeg er jo glad hvis jeg har råd til å betale husleie, mat og regninger hver mnd. Ja, dette ble sikkert et syte innlegg. Men jeg kan forstå at det er mer av psykiske lidelser i samfunnet. Økonomien til mange er jo til å bli deprimert av. Ikke alle er politikere, direktører, lærere eller influensere. Å ikke alle er så heldige å ha fysisk eller psykisk helse så man kan jobbe. Gi uføre litt mer, så de har et verdig liv å leve. Anonymkode: fdc58...1dd Er det så himla lett å få noen hundre tusen følgere på Instagram slik det kan bli et godt levebrød, er det vel bare å sette i gang asap? Endret 5. desember 2024 av Lineaaa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #23 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Selv om du er ufør, kan du spe på din inntekt om du ønsker og kan. Du kan også bli influencer eller tjene penger, men ja, det er en grense for hva ekstra du kan tjene, før det blir trekk i utbetalingen din. Jeg personlig, synes ikke det skal være mer lukrativt å være ufør. Sorry. En ting er om du har jobbet i 20 år og blitt ufør eller har sykdom som gjør at du ble ufør. Men uføre skal ikke leve som konger og dronninger, for da vil alle være uføre tilslutt. Det vil jo ikke lønne seg å utdanne seg eller jobbe om man kan være ufør og ha 500k i inntekt i året. Anonymkode: 5fffa...52a Kanskje er litt av problemet ligger i at man tenker at det faktisk er helt greit at noen lever som konger og dronninger mens andre ikke? Man finner jo alle slags forklaringer på hvorfor det er greit og rettferdig at noen har mye mens andre har nesten ingenting. Anonymkode: c4540...9aa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #24 Del Skrevet 5. desember 2024 Å se på skattelister har aldri slått meg som noe som skulle skape så mye glede uansett? Anonymkode: 6cf45...969 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #25 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 14.33): Er så gøy å lese om alle som tjener millioner av kroner i året. Mange av de ufortjent. Influensere som, unnskyld meg, tjener i bøtter og spann men de sitter å bare snakker til en mobil. Og det er altså noe de tjener millioner på?! Jeg er ufør, har ca 300.000 i året 😮💨 Er ikke rart man føler seg mislykket i livet, og som en taper. Halvor Kvalheim sier man kategoriseres som fattig hvis man tjener under 500.000. Ordføreren i bygda her sier han nå har råd til å spare mer, og det er han sikker på at alle har selv om prisene har steget på det meste. Ja særlig, jeg er jo glad hvis jeg har råd til å betale husleie, mat og regninger hver mnd. Ja, dette ble sikkert et syte innlegg. Men jeg kan forstå at det er mer av psykiske lidelser i samfunnet. Økonomien til mange er jo til å bli deprimert av. Ikke alle er politikere, direktører, lærere eller influensere. Å ikke alle er så heldige å ha fysisk eller psykisk helse så man kan jobbe. Gi uføre litt mer, så de har et verdig liv å leve. Anonymkode: fdc58...1dd Og så finnes det folk i Syria eller på Gazastripen som har det så uendelig mye verre enn deg, ts, at avstanden opp fra deg til influensere eller rikfolk er helt uten betydning. Også du er nemlig en av verdens rikeste 10%. I en konkurranse om å ha lav livskvalitet stiller du ikke engang til start. Ja, det er lov å klage litt. Men behold perspektivet, hva? Anonymkode: 7adb1...31c 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #26 Del Skrevet 5. desember 2024 Hvorfor lese da? Forstår nysgjerrigheten, men når det resulterer i at du bare føler deg dritt, kan det da ikke være lønnsomt på noe slags vis. Sier ikke at dette gjelder deg, men tror mange er så opptatt av hva de ikke har, at de glemmer hvor heldige de er. Man har selv ansvar for eget liv, og klart kan man ikke skjerpe seg frisk, men man kan jobbe med perspektiv og holdning. Anonymkode: a76cd...0d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #27 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og så finnes det folk i Syria eller på Gazastripen som har det så uendelig mye verre enn deg, ts, at avstanden opp fra deg til influensere eller rikfolk er helt uten betydning. Også du er nemlig en av verdens rikeste 10%. I en konkurranse om å ha lav livskvalitet stiller du ikke engang til start. Ja, det er lov å klage litt. Men behold perspektivet, hva? Anonymkode: 7adb1...31c Kan ikke sammenligne fattigdom i Norge kontra fattigdom i andre land, det er en sammenligning som ikke vil fungere. Alt er relativt og her i Norge så lever man i fattigdom om man lever på minstesats uføretrygd og pensjon. Man har ikke råd til å spare opp penger til tannlege, diverse behandlinger, transport om man ikke selv kan kjøre osv. Er så mye som tapper de som lever slik, de kommer jo aldri ovenpå. Er og en del behandlinger som kunne har hjulpet flere ut i jobb men når de ikke har råd til de og det ikke blir dekket så blir man uføretrygdet til slutt. OG man prater om at hadde det vært et annet sted så hadde man ikke hatt samme ordninger som Norge, nei, men da hadde det vært ENDA mer kriminalitet og gettoer, det koster samfunnet like mye om ikke mer. Anonymkode: f9822...0e7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #28 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kan ikke sammenligne fattigdom i Norge kontra fattigdom i andre land, det er en sammenligning som ikke vil fungere. Alt er relativt og her i Norge så lever man i fattigdom om man lever på minstesats uføretrygd og pensjon. Man har ikke råd til å spare opp penger til tannlege, diverse behandlinger, transport om man ikke selv kan kjøre osv. Er så mye som tapper de som lever slik, de kommer jo aldri ovenpå. Er og en del behandlinger som kunne har hjulpet flere ut i jobb men når de ikke har råd til de og det ikke blir dekket så blir man uføretrygdet til slutt. OG man prater om at hadde det vært et annet sted så hadde man ikke hatt samme ordninger som Norge, nei, men da hadde det vært ENDA mer kriminalitet og gettoer, det koster samfunnet like mye om ikke mer. Anonymkode: f9822...0e7 Du finner lave boligpriser i Nordland og Finnmark. Lavere skatt også. Man må tilpasse seg. Ikke klage Anonymkode: af19a...34b 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #29 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du finner lave boligpriser i Nordland og Finnmark. Lavere skatt også. Man må tilpasse seg. Ikke klage Anonymkode: af19a...34b Det er ikke så enkelt. Man kan ikke forvente at folk skal flytte fra nettverket de har, kanskje de har barn som er i skole, de er kanskje i behandling osv. Ingen kan si at man ikke tilpasser seg når man blir uføretrygdet, man gjør jo ikke annet. Det er lov å klage. Når folk som tjener over 600 000 står å sutrer på tv hvert år om at de tjener så dårlig så an uføretrygdete som sitter i en situasjon de ikke har valgt selv få klage over at pengene man mottar ikke er nok til å leve av. Du skjønner det at når et menneske blir sykt og ikke kan jobbe så stopper ikke verden rundt, alle skal fortsatt har pengene sine og man har ofte enda flere utgifter til medisiner og behandling, alt blir ikke dekket vet du. Anonymkode: f9822...0e7 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 6. desember 2024 #30 Del Skrevet 6. desember 2024 Du kan trøste deg med at de fleste influenserne en dag vil krasjlande. De har ofte et forbruk som krever høy inntekt, og høy inntekt har de kun når de er i fokus. De er nødt til å jobbe for å holde seg selv i fokus hele tiden. En del av dem er også i fokus fordi de har et utseende som appellerer, men dette forfaller gjerne. Se for eksempel desperasjonen til Sophie Elise som nå må bruke barnet sitt for å være aktuell. Svært få av disse har noen utdannelse eller arbeidserfaring som tilsier at de vil få godt betalte jobber når middagshøyden er over. Se bare på hvordan det gikk med charter Svein da han ble kansellert. Økonomisk uorden med en gang. Jeg tror non en del yngre influensere kanskje tenkte litt på seg selv der, at det fort blir dem selv om kort tid. Noe som også er litt slående er hvordan en del av disse lever en livsstil som ikke matcher inntekten. De har en ganske god inntekt, men et forbruk som fort spiser opp denne og mer til. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #31 Del Skrevet 6. desember 2024 Media legger ut lister over hva influencere og kjendiser tjener. De begrunner det med "åpenhet og demokrati", men den virkelige årsaken er at det genererer klikk. Så la være å gå inn på sakene, så bidrar du til at media går lei dette tullet. Anonymkode: 20500...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #32 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg jobber og tjener mindre enn deg. Når du leser at folk tjener millioner, så ser du også hvor mange hundretusener eller millioner de betaler i skatt. Det er penger som bl.a. går til sykepenger og uføretrygd. Mye av den formuen de står oppført med, er også bundet i bedrifter og fast eiendom som er grunnlaget for inntekten. Anonymkode: f3e24...6fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 6. desember 2024 #33 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg jobber 100%. Tjener mindre en gjennomsnittet,men klarer meg ganske greit. Godt nok til at jeg har alt,og vel så det. Jeg har dog ikke unger,som hjelper veldig mye på,og jeg prioriterer ikke ny bil,båt hytte eller bytter ut kjøkkenet annenhvert år. Er heller ikke sykt merke bevisst,og kjøper mye på tilbud etc. Likevel reiser jeg nok mer en de fleste,å oppmot like mye som en som tjener det dobbelt av meg gjør. Noe jeg altså prioriterer. Poenget mitt her er jo at sammenligner man seg mye med de som tjener mest i samfunnet,så vil man få et elendig liv. Man vil bare oppnå hat og sjalusi. Har man så det klarer seg,som de aller fleste har,så føler jeg at man ikke burde klage så fælt. Hadde våre foreldre råd til splitter ny bil,eller vulgært dyre merkeklær? For noen kanskje,men for de aller fleste,så har man ikke sett folk leve i luksus slik som i dag,å mange lever laaaaaaaangt over evne,bare fordi det har blitt en vane,og at de tenker de må hevde seg for samfunnet rundt. Men folk vil alltid ha mer en deg. Slutt å sammenlign. Er man svært opptatt av slikt,så er skattelistene ren gift. Å vi vet alle at influencere tjener for mye. Men kunne vi tenke oss å vært en selv? Svært få ville sagt ja her. Det er ikke det samme som å snappe venner endel ganger i uka. Man holder på heeeeeeeeeele tiden med det greiene der. Å alle vil få en mening om deg. Har man en normal jobb,så får man et greit liv om man prioriterer riktig. Har man dog laget 4 unger,har skaffet seg huslån på 8-10 millioner og et palass av et hus,ny bil etc,så har man jo ganske riktig levd langt over det som er forsvarlig,dersom man ikke får endene til å møtes lenger. Syke og uføre har aldri vært noe økonomiske vinnere,selv om vi har såpass bra velferd her i landet,at mange som har opparbeidet seg høy lønn,også får en større andel uføre,om de blir syke.. Jeg mener selvsagt at de på minstesatser burde få seg et løft,da jeg ser selv at jeg har mindre nå en for noen år siden,og jeg tjener det dobbelte av en på minstesats uføre - minst. Men det er jo en annen diskusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2024 #34 Del Skrevet 10. desember 2024 Blir alltid så overrasket over at jeg ikke er på toppen av skattelistene🙈 neida, fra spøk til alvor.. Har en vanlig inntekt(noe over 600k), eier leilighet med lite lån, kjører en 14 år gammel bil..men valgene vi gjør til hverdags, gjør at vi har det mye mer romslig enn folk flest rundt oss. Ingen lån utenom hus og studielån. Så er det selvsagt maaange som har myye bedre økonomi enn oss. Men vi har det vi trenger. Og det kunne ha vært verre. ❤️ Anonymkode: a0e7d...b47 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #35 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 14.33): Er så gøy å lese om alle som tjener millioner av kroner i året. Mange av de ufortjent. Influensere som, unnskyld meg, tjener i bøtter og spann men de sitter å bare snakker til en mobil. Og det er altså noe de tjener millioner på?! Jeg er ufør, har ca 300.000 i året 😮💨 Er ikke rart man føler seg mislykket i livet, og som en taper. Halvor Kvalheim sier man kategoriseres som fattig hvis man tjener under 500.000. Ordføreren i bygda her sier han nå har råd til å spare mer, og det er han sikker på at alle har selv om prisene har steget på det meste. Ja særlig, jeg er jo glad hvis jeg har råd til å betale husleie, mat og regninger hver mnd. Ja, dette ble sikkert et syte innlegg. Men jeg kan forstå at det er mer av psykiske lidelser i samfunnet. Økonomien til mange er jo til å bli deprimert av. Ikke alle er politikere, direktører, lærere eller influensere. Å ikke alle er så heldige å ha fysisk eller psykisk helse så man kan jobbe. Gi uføre litt mer, så de har et verdig liv å leve. Anonymkode: fdc58...1dd Altså, du får jo 300 tusen helt ufortjent(det er flott at det finnes uføretrygd altså, men den er jo ikke "fortjent", bare nødvendig). Det er vel ikke bedre eller dårligere enn at influenserne får det, de tjener jo pengene selv, selv om de fleste av dem ikke bidrar med noe nyttig. Sikkert mange gørrslitne småbarnforeldre som drømmer om å være ufør med masse tid nå før jul. Gresset er grønnere osv. Heldigvis har vi en velferdsstat som passer på oss. Livel er så skjørt, og det har ingenting for seg å tenke så negativt som du gjør. Tenk på det du har å være takknemlig for. Anonymkode: f7ffb...b92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #36 Del Skrevet 11. desember 2024 Jeg kjenner uføre som også har vellykkede Insta-kontoer med god inntekt. Hva venter du på, siden det er så enkelt? Anonymkode: ef6fc...4fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2024 #37 Del Skrevet 11. desember 2024 Jeg tjener helt greit, men klikker meg ikke inn på disse sakene. Hvorfor skulle jeg det, det har ingenting med meg å gjøre? Hvorfor skal jeg sammenlikne meg med disse menneskene? Anonymkode: 00dfe...baa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 11. desember 2024 #38 Del Skrevet 11. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg tjener helt greit, men klikker meg ikke inn på disse sakene. Hvorfor skulle jeg det, det har ingenting med meg å gjøre? Hvorfor skal jeg sammenlikne meg med disse menneskene? Anonymkode: 00dfe...baa Helt riktig. Folk må slutte å sammenligne seg med andre hele tiden. Som om livet er en slags konkurranse. Det gjelder de som har minst,og de som har langt mer. Tåpelig for begge grupper. Det er også tåpelig å gå mot hverandre. "Jeg betaler for deg" Eller "stakkars meg som ikke har helse" Ingen av delene fremstår særlig sympatisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå