AnonymBruker Skrevet 4. desember #1 Del Skrevet 4. desember Slitt med pusten noen dager. Uansett om jeg er rolig eller i bevegelse. Trodde det var den milde astmaen min, så har tatt astmamedisiner disse dagene uten virkning. Moren min hadde det samme for to uker siden, ble grundig undersøkt, men de mente det kunne være stress/angst. Hun ble helt fin igjen etter en uke. Jeg gjesper og gjesper, og må slike sukk minst en gang i minuttet for å få nok luft. Føler meg sliten. Forferdelig ubehagelig! Er det noe som går? Har ikke feber, hoste eller snørrete nese. skal selvsagt til legen i dag og få sjekket opp i dette! Bare nysgjerrig om noen kanskje kjenner seg igjen.. blir jo litt bekymret! Anonymkode: 18211...806 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #2 Del Skrevet 4. desember Mykoplasma lungebetennelse Anonymkode: 1d42a...408 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #3 Del Skrevet 4. desember Man kan også bli tungpustet ved korona. Men da har man ofte andre sykdomssymptomer også, som feber, verking i ledd, redusert allmenntilstand osv. Anonymkode: d0be9...1e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #4 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (1 time siden): Slitt med pusten noen dager. Uansett om jeg er rolig eller i bevegelse. Trodde det var den milde astmaen min, så har tatt astmamedisiner disse dagene uten virkning. Moren min hadde det samme for to uker siden, ble grundig undersøkt, men de mente det kunne være stress/angst. Hun ble helt fin igjen etter en uke. Jeg gjesper og gjesper, og må slike sukk minst en gang i minuttet for å få nok luft. Føler meg sliten. Forferdelig ubehagelig! Er det noe som går? Har ikke feber, hoste eller snørrete nese. skal selvsagt til legen i dag og få sjekket opp i dette! Bare nysgjerrig om noen kanskje kjenner seg igjen.. blir jo litt bekymret! Anonymkode: 18211...806 Har du ikke fått beskjed fra lungespesialisten din om å ha lav terskel for å kontakte helse når noe med pusten endrer seg?. Er du så dårlig som du hevder, så hiver du deg ikke på kvinneguiden og oppretter en tråd, du ringer legevakt. Anonymkode: 6075c...f5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #5 Del Skrevet 4. desember Jernmangel? Gravid? Anonymkode: 5d587...060 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #6 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (2 timer siden): Slitt med pusten noen dager. Uansett om jeg er rolig eller i bevegelse. Trodde det var den milde astmaen min, så har tatt astmamedisiner disse dagene uten virkning. Moren min hadde det samme for to uker siden, ble grundig undersøkt, men de mente det kunne være stress/angst. Hun ble helt fin igjen etter en uke. Jeg gjesper og gjesper, og må slike sukk minst en gang i minuttet for å få nok luft. Føler meg sliten. Forferdelig ubehagelig! Er det noe som går? Har ikke feber, hoste eller snørrete nese. skal selvsagt til legen i dag og få sjekket opp i dette! Bare nysgjerrig om noen kanskje kjenner seg igjen.. blir jo litt bekymret! Anonymkode: 18211...806 Jeg er kvinne og ble sånn i begynnende overgangsalder, sjekket for alt. Men hormonene i ubalanse kan skape problemer med lunger, oksygen og pust . Kommer og går. Anonymkode: e409c...cf5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #7 Del Skrevet 4. desember Hva sa legen TS? Anonymkode: fca2d...866 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #8 Del Skrevet 4. desember Legen tok ekg, crp og lyttet til både hjerte og lunge. CRP på 9 så virus. Oksygenmetning fin, på 98. Det blir bedre i kald luft, så det kunne minne om lignende virus som f.eks. falsk krupp. Jeg fikk beskjed om å ta det med ro, og bruke astmamedisin videre. Og ikke nøle med å ringe legevakt, eller fastlegen igjen om det trengs. Føler meg litt bedre nå i kveld, etter en del tid utendørs i kulden i dag. Anonymkode: 18211...806 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #9 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg er kvinne og ble sånn i begynnende overgangsalder, sjekket for alt. Men hormonene i ubalanse kan skape problemer med lunger, oksygen og pust . Kommer og går. Anonymkode: e409c...cf5 Mistenker også kanskje begynnende overgangsalder, selv om jeg bare er 40 år. Tok blodprøver, får svar om noen dager. Anonymkode: 18211...806 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #10 Del Skrevet 4. desember AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har du ikke fått beskjed fra lungespesialisten din om å ha lav terskel for å kontakte helse når noe med pusten endrer seg?. Er du så dårlig som du hevder, så hiver du deg ikke på kvinneguiden og oppretter en tråd, du ringer legevakt. Anonymkode: 6075c...f5a Hadde selvsagt ringt etter hjelp om jeg slet mer. Dette minnet meg om et svakt astmaanfall som nevnt. Men utvikler seg ikke til det verre. Har aldri vært til lungespesialist, fikk bare diagnosen anstrengelses astma av fastlegen for mange år siden. Jeg hadde legetime i dag også, som nevnt. Anonymkode: 18211...806 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #11 Del Skrevet 4. desember Slitt med det samme et par uker nå. Men klarer meg fint med ventolinen:) Anonymkode: bb4d7...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenragnhild Skrevet 5. desember #12 Del Skrevet 5. desember Sånn er min astma med engang det blir noen minusgrader Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 20:46 #13 Del Skrevet lørdag kl 20:46 Hadde det slik for noen uker siden, astma å påvist kikhoste. Var voldsomt i en mnd tid. Anonymkode: 70a6c...7f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 23:01 #14 Del Skrevet lørdag kl 23:01 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde det slik for noen uker siden, astma å påvist kikhoste. Var voldsomt i en mnd tid. Anonymkode: 70a6c...7f7 Men hostet du mye da? Jeg hoster ikke. Anonymkode: 18211...806 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå