AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Min mann har vært utro mot meg flere ganger i forholdet vårt. Han har selv nå innrømmet alt (jeg visste ikke noe fra før). Det var ei han lå med ett par helger etter hverandre før vi ble gift og fikk barn (mange år siden). Han var også utro en gang ca ett år etter vi giftet oss (vi hadde da felles barn). I tillegg har han nå vært utro igjen. Dette ble avslørt da han kom i en situasjon som tvang han til å fortelle det til meg. Han sier han aldri kommer til å gjøre det igjen og at alt ble annerledes etter at han ble avslørt. Er ikke det sånn alle sier? Jeg forstår ikke hvordan jeg skal kunne stole på han igjen. Vi har vært gift i over 10 år så han har jo faktisk løyet til meg over veldig mange år da første gangen var noen år før vi giftet oss. Jeg elsker mannen min og har alltid gjort det, men er det mulig å komme seg videre sammen etter dette? Vi har egentlig et veldig godt ekteskap. Han sier han elsker meg og det er meg han vil leve sammen med, men hvordan kan man gjøre sånn mot noen man virkelig elsker? Anonymkode: 7fc3a...78e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden Noen kan sikkert det. Jeg hadde aldri villet. Er troverdigheten brutt, så er den det. Farvel. Anonymkode: 5a056...2ad 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Han angrer bare fordi han ble tatt. Hvis ikke han hadde blitt tatt hadde det bare fortsatt. En gang utro, alltid utro. Jeg hadde ikke trodd et øyeblikk på det han sier at han ikke vil gjøre det igjen. Det mener han bare frem til første fristelsen dukker opp. Altså, folk kan komme seg gjennom mange ting, men personlig hadde jeg aldri greid å komme over sviket som utroskap er. Så jeg ville gått. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Jeg har alltid også sakt at ved utroskap så avsluttes forholdet der og da, men når du plutselig stå midt oppi det selv så er det ikke så svart hvitt. Jeg hater det han har gjort mot meg og familien vår, men samtidig så har vi alltid hatt det bra sammen på alle måter. Jeg elsker han og har alltid gjort det. Klarer ikke se for meg at det vi har hatt sammen og bygget opp over mange år nå skal måtte avsluttes, men aner ikke hvordan jeg skal klare å stole på han igjen eller komme videre etter dette Anonymkode: 7fc3a...78e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden For min del kunne jeg aldri hatt tillitt til en kvinne som hadde vært utro. Men ser jo at det er folk som klarer det Anonymkode: b6c91...aad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåtrå Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden Han hadde fortsatt utroskapen sin viss du ikke hadde funnet det ut. Så nå må han kjøpe seg inn igjen. Og elsker deg overalt på jord, og lover på død og liv å aldri være utro igjen. (Klassisk) 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden Nei. Anonymkode: daeef...39a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Kunne kanskje fortsatt ekteskapet hvis det hadde skjedd en gang og ikke gjentatt seg. Men her ser det ut til å være ett mønster. Han ble tvunget til å innrømme, og da hadde jeg nok separert meg. Anonymkode: e5524...75d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden Nei. Han fortalte det ikke selv og han har gjort det flere ganger. Én feil på fylla, hvor man forteller det selv, kanskje Anonymkode: a6c77...cbb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden (endret) spørsmålet er vel i bunn og grunn kun om du kan legge det bak deg og gå videre uten at det plager deg fremover? Ved å velge fortsette forholdet velger du la fortiden være og se fremover - ikke alle klarer det. og det spiller ingen rolle hva andre har gjort, ikke gjort osv - det eneste som avgjør er hva som er riktig for deg. Endret 9 timer siden av Carrot 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Del Skrevet 9 timer siden Carrot skrev (2 minutter siden): spørsmålet er vel i bunn og grunn kun om du kan legge det bak deg og gå videre uten at det plager deg fremover? Ved å velge fortsette forholdet velger du la fortiden være og se fremover - ikke alle klarer det. og det spiller ingen rolle hva andre har gjort, ikke gjort osv - det eneste som avgjør er hva som er riktig for deg. Men hvordan klarer man å legge fortiden bak seg? Er det mulig å klare fortsette forholdet uten at dette alltid vil ligge der som en «skygge»? Vet selvfølgelig at det ikke finnes noen fasitsvar, men akkurat nå så hjelper egentlig alt av svar. Hadde aldri trodd jeg skulle oppleve dette og måtte stå i denne type avgjørelse for både meg og min families fremtid Anonymkode: 7fc3a...78e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har alltid også sakt at ved utroskap så avsluttes forholdet der og da, men når du plutselig stå midt oppi det selv så er det ikke så svart hvitt. Jeg hater det han har gjort mot meg og familien vår, men samtidig så har vi alltid hatt det bra sammen på alle måter. Jeg elsker han og har alltid gjort det. Klarer ikke se for meg at det vi har hatt sammen og bygget opp over mange år nå skal måtte avsluttes, men aner ikke hvordan jeg skal klare å stole på han igjen eller komme videre etter dette Anonymkode: 7fc3a...78e Forstår godt at dette er vanskelig. Dere har jo et helt liv sammen bak dere. Det som skjedde hos oss var at jeg ikke tok noen forhastede avgjørelser. Jeg lot det sitte litt hos meg. Han gråt, var fortvila og lova at han aldri skulle gjøre det igjen. Jeg orket ikke at han var fysisk mot meg men sa at tilliten måtte gjenopprettes hvis det skulle bli oss igjen. Etter 6 måneder fant jeg ut at han hadde vært utro igjen. Da var forklaringen at han ikke "fikk noe" av meg de siste 6 månedene. Hva skulle han gjøre da? Da skjønte jeg at mine følelser ikke betydde en dritt! Jeg hadde da hatt 6 måneder hvor jeg fikk tenkt skikkelig over saken. Og det var lettere for meg å gå. Ikke misforstå! For det var IKKE lett! Men, lettere. Jeg ønsket heller ikke å utsette jentene mine for dette. De skulle hvertfall ikke få vite at mamman dems ble i forholdet med pappan dems selv om han var utro gjentatte ganger. Jeg trodde aldri at jeg kom til å finne kjærligheten igjen. Jeg tenkte at "Ja, nå blir jeg singel for resten av livet". Men, jaggu traff jeg han som nå er samboeren min. Og gud å glad jeg er for at jeg fant han. Han forsikrer meg HVER dag med handlinger som matcher alle ord han sier. Du fortjener bedre! Det er bare utrolig vanskelig å forestille seg livet fremover alene uten alt dere har nå! Men, det finnes et liv uten han også. Ja, du ser det ikke! Men, det er der! Lykke til. Anonymkode: 3cd4e...9ae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Del Skrevet 9 timer siden Jeg hadde følt at han hadde griset seg til sånn at jeg ikke hadde hælt å borti ham mere. Og hvilket ekteskap blir det da? Jeg hadde blitt så sint altså fordi han hadde sveket, løyet og skjult, samt utsatt meg for å borti en grisete mann uten at jeg kunne vite det. ÆSJ 😡 Du elsker ham sier du, men nå viser det seg jo at du elsker en illusjon av ham. Han er ikke den mannen du mente han var. Så om du skal fortsette med denne grisen så må du elske ham på nytt tenker jeg. Lykke til 😲 Anonymkode: 64e16...1db 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Del Skrevet 9 timer siden Han har gjort det flere ganger og levd med løgnen i alle år. Hvordan skal du kunne klare å stole på han igjen? Hvordan skal han bevise at han er til å stole på? Jeg tror det er umulig.. Anonymkode: 24c32...7c4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Del Skrevet 9 timer siden Du som skrev for en liten stund siden om mannen som ga deg klamydia og du fikk bekkenbetennelse? Anonymkode: 2312a...1ac 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Del Skrevet 9 timer siden For en tosk! Så til spørsmålet: Det er krevende, men mulig. Utroskap var lenge den eneste gyldige grunnen for skilsmisse, men det betyr ikke at du MÅ skille deg i den situasjonen. Aller først må du gå noen runder med deg selv, og finne ut hva du virkelig ønsker med livet ditt? Hva er målet ditt med livet de neste 10-20 årene? Hva ønsker du å prioritere, og hva er du villig til å ofre? Hva er positive eller negative sider ved å prøve å redde forholde, evt be om skilsmisse? Her tenker jeg både forhold, barn, økonomi, egne verdier og alt annet. Disse notatene er kun for eget bruk, og ikke noe du trenger å dele med ham! Du er hverken sterk eller svak om du velger det ene eller det andre. Husk det. Anonymkode: 604c7...53b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #17 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du som skrev for en liten stund siden om mannen som ga deg klamydia og du fikk bekkenbetennelse? Anonymkode: 2312a...1ac Aaaah det var en god tråd! Anonymkode: daeef...39a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #18 Del Skrevet 9 timer siden Hvis han hadde vært så redd for å miste deg så hadde han ikke vært utro i utgangspunktet. Nå sier han det du vil høre. Anonymkode: 9aeb1...aa0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #19 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du som skrev for en liten stund siden om mannen som ga deg klamydia og du fikk bekkenbetennelse? Anonymkode: 2312a...1ac Nei, det var ikke meg. Mannen min måtte innrømme alt pga mannen til hun han var utro med siste gang avslørte henne. Da ble valget enten å si det selv til meg eller så kom han til å gjøre det. Da ble det ikke så mye valg.. Trist at flere opplever utroskap.. Anonymkode: 7fc3a...78e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 9 timer siden #20 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men hvordan klarer man å legge fortiden bak seg? Er det mulig å klare fortsette forholdet uten at dette alltid vil ligge der som en «skygge»? Vet selvfølgelig at det ikke finnes noen fasitsvar, men akkurat nå så hjelper egentlig alt av svar. Hadde aldri trodd jeg skulle oppleve dette og måtte stå i denne type avgjørelse for både meg og min families fremtid Anonymkode: 7fc3a...78e Det er en avgjøresle man tar rett og slett, man velger å ikke ta det med videre, ikke tenke på det, ikke la det ta plass - det er et valg jeg vil tro svært få klarer følge opp. Ikke noe den andre parten gjør, sier eller bidrar med kan hjelpe deg med dette valget, det er ditt alene og muligens det vanskeligste å ta også fordi det betyr at du akepterer unnskyldningen, det betyr at du velger å stole på partneren din igjen og at den grunnleggende respekten for partneren er tilstede slik at fremtiden kan bygge seg opp igjen bit for bit med intensjoner om en fremtid uten å la seg dra ned av det som skjedde før du valgte gå videre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå