Gå til innhold

Hva er en typisk date?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

`Jeg er en håpløs mann som trenger litt råd her inne på hva som er innafor å ta ei jente med på date.

Tidligere har jeg brukt kino men ble aldri noe mer enn den daten. 😂

Anonymkode: a9d30...3a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kino er veldig dårlig idé, med mindre man gjør noe før eller etter så man får pratet 

Mine dater har nok ikke vært så kreative, oftest møttes for en øl, noe som oftest har vært vellykket. Middag synes jeg er litt voldsomt første date, om kjemien er dårlig, så blir det fort en veldig lang og klein middag. 

Anonymkode: d3e76...d4c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det første date? I så fall kan det være lurt å velge noe som ikke krever mye av noen av dere og samtidig gir god mulighet til å prate sammen. I mine øyne (og sikkert de aller flestes) er også et offentlig sted, altså ikke hjemme, et bra sted. Ta en prat i parken, på stranda eller en rolig cafe over en kopp.

Da er det lav terskel for å avslutte uten at noen føler det blir kleint om kjemien uteblir på allerede på første date. Og det koster ikke allverdens penger eller tid.

Hele poenget er jo å gi henne en mulighet til å bli litt bedre kjent med hvem du er og motsatt.

Endret av Te- Presten
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en øl på en relativt trivelig pub på et tidspunkt der det er stille nok til å prate sammen. Middag blir for mye så tidlig, og med kino må dere uansett finne et sted å sette dere etterpå. Personlig er jeg ikke noe glad i formiddagsdate, men hvis du liker sånt kan dere vel traske i parken eller drikke kaffe.

Anonymkode: 46f34...8e4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker selv café, da det er koselig, passe rolig, varer ikke alt for lenge og kan forlenges med en gåtur med en take out kaffe 

Anonymkode: c4931...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kino er dumt ja. Man får jo ikke snakket sammen. Kaffe/øl er fint, om man ikke vil avslutte etter det, kan man gå en tur, se på litt butikker eller gå å spise sammen

Anonymkode: b5e72...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi avtalte første møte i klatrehallen fordi aktivitet og ute blant andre mennesker. Neste gang vi møttes var på middag hjemme hos ham. Har vært sammen siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå en rolig tur på der dere kan gå rolig ved siden av hverandre å snakke og bli kjent. Det er veldig hyggelig

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til første date synes jeg alltid café er et godt valg. Det er et greit sted å sitte i fred og ro å prate og bli kjent. Så kan man senere gå en tur sammen, gå på restaurant, og etter hvert gjøre litt mer aktiviteter sammen.

Anonymkode: 14b57...20e

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo åssen interesser du og daten har. Jeg og kjæresten (ganske nytt forhold) har vært på mange artige og interessante dater. 

Vi har vært på bysightseeing med restaurantbesøk - gikk tur ved sjøen og titta på gamle historiske serverdigheter.

Vi har vært på sykkeldate - stoppa og spise is, parkerte syklene og gikk oss en liten tur langs sjøen.

Ellers har vi spilt minigolf, biljard, bowling osv.. en del kafé og restaurant besøk. 

Gått mange turer i naturen, på topper og langs sjøen. Hatt med ved for å grille. Det er veldig koselig. 

Kanotur har vi vært på 

Har hatt en del hjemmedater med god mat, vin og film. Koselig å lage middag sammen. Spilt brettspill et par ganger. 

Det er mye mer vi har gjort, som jeg ikke kommer på nå.

Om det er første date dere skal på, er det ganske safe å invitere på en gåtur, eller noe annet aktivt (for å lette litt på stemningen og nervøsiteten), f.eks spille padel, minigolf, gå på skøyter etc. Du kan jo foreslå at dere går på en kafé etterpå, om du føler at første del av daten går bra. Evt ta med noe dere kan spise og drikke på turen, ha med et pledd om det er kaldt f.eks. 

Kino er ikke noe særlig på første date. Jeg og kjæresten har ikke vært på kinodate enda. Det er ikke så lett å bli kjent og prate sammen i en kinosal. 

Anonymkode: 7be9b...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver mulighet til å prate og bli kjent. Alkohol er no-go på første date. Da sier man ting som ellers ikke ville bli sagt, dvs at følelser blir overdrevet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble singel samtidig som landet stengte ned pga pandemien. Da jeg så smått begynte å date igjen måtte man forholde seg til 1 meters-regelen, noe som innebar at datingen foregikk som gåturer ute i det fri. Nå trenger man jo ikke tenke på sånt lenger, men jeg syntes det var en flott måte å treffes på :).

Jeg liker dater hvor man kan være litt aktive, ikke bare sitte og se på hverandre. Shuffleboard, bowling, minigolf, dart – det er masse gøy å velge mellom.

Men ja: alt annet enn kino, det egner seg ikke for dating. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...