AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Del Skrevet 9 timer siden Min søster er alvorlig syk, og kommer trolig ikke til å leve mer enn et par måneder. Hva kan jeg kjøpe som hun kan ha nytte av denne perioden? Det må liksom være noe hun kan ha glede av her og nå. Noen som har forslag? Anonymkode: 4e3f9...253 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Del Skrevet 9 timer siden Tilstedeværelsen din. Anonymkode: 717b1...212 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Del Skrevet 9 timer siden Et mykt teppe, en fotobok med gode minner av dere sammen, hennes favorittmat/godteri, en opplevelse (om hun orker) teater, opera, musikal, kanskje? Veldig lei for deg og din søster. Alle varme tanker❤️ Anonymkode: e4531...2a8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Opplevelse! Reise, konsert, noe du vet hun liker. Skap gode minner sammen. Besøk henne fast 1 dag i uka, du kommer til å takke deg selv den dagen hun er borte. Gjør det hun alltid har drømt om, f.eks Disneyland eller no. Anonymkode: 7d080...a6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Del Skrevet 9 timer siden Opplevelse eller det å gjøre noe sammen!!! Det er liksom alfa omega når man er voksen. Og spesielt om man skal snart dø... men det er jo selvsagt mange som er dødene som ikke ønsker å gjøre noe ekstra ordinert, men heller leve å så normalt som mulig Anonymkode: e8409...ab8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min søster er alvorlig syk, og kommer trolig ikke til å leve mer enn et par måneder. Hva kan jeg kjøpe som hun kan ha nytte av denne perioden? Det må liksom være noe hun kan ha glede av her og nå. Noen som har forslag? Anonymkode: 4e3f9...253 Jeg kjøpte inn god velluktende massasjeolje til min mor og masserte føttene hennes siste ukene. Tok med meg strikketøyet og satt og strikket i timesvis. Trengte ikke å si så mye. Om hun er på sykehus er luften er tørr og kroppslig velvære viktig. Om du har liten tid, eller bor i en annen kant av landet er ferieukene dine den beste gaven du kan gi og være der. Ønsker dere begge alt godt denne tiden❤️ Anonymkode: d4dd6...c2d 1 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mebeforeyou Skrevet 9 timer siden #7 Del Skrevet 9 timer siden Varme tanker❤️ Gi henne opplevelser ved at du tar deg fridager og gjør noe hun orker. Se film, kafé, skriv minnebok med henne, ta opp samtaler/film etc. Spør henne om det er noe hun ønsker du kan gjøre for henne❤️ 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Del Skrevet 9 timer siden Hvordan er formen hennes? Hvis hun ikke er i stand til reiser og opplevelser som andre har foreslått, hva med en god fuktighetskrem eller en frisør/velværeterapeut som kan komme hjem til henne? Har selv vært alvorlig livstruende syk og ligget mye på sykehus. Hadde ikke hatt mulighet til å reise og gå på teater, men dersom hun er klar for det er det en knallgod ide. Det er ofte kaldt og tørr luft på helseinstitusjoner, så for meg var gode kremer og leppepomade, varme sokker og pledd en højdare. Abonnement på en strømmetjeneste? Puslespill? Hvis hun har barn/familie, kanskje noe til dem. Typ at du lager middag for dem en gang i uka et halvt år fremover eller lignende. Det ville jeg satt pris på. Anonymkode: 970cd...48f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Del Skrevet 9 timer siden Er hun åpen om at døden nærmer seg, og har du mulighet til å være der for hennes siste dager? I så fall vil jeg anbefale deg å lese deg opp på palliativ behandling, og hva som skjer med en døende kropp. Det er en fryktelig tung og fremmed reise hun skal på nå, så å kunne snakke om hva som kommer til å skje, hva hun ønsker nå, og hva hun vil skal skje etterpå, vil gjøre ting lettere. (Jeg liker måten "hospicenursejulie" forteller om det naturlige ved å dø, hvis du greier/vil se slikt på nettet.) Som gave ville jeg ha gitt et pledd, varmepute, gode sokker etc da temperaturregulering kan være et problem på slutten. Likens noe for tørr hud og lepper. Det vil med tiden bli vanskelig å spise og drikke, da sult og tørste vil kunne forsvinne, så la det hun greier å få i seg være noe hun synes er svært godt. Dette er ikke tiden for verken å spise sunt eller være måteholden. Anonymkode: a86a3...138 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Del Skrevet 9 timer siden Opplevelse som de andre her skriver. Kommer an på formen hennes og hva hun orker, i tillegg til interesser så klart. Forslag kan være tur på The well/ spa, massasjeterapeut som eventuelt kan komme hjem, god mat/ drikke. Hvis hun er for dårlig til å spise ute leverer for eksempel Amoi mye spennende levert på døren. Ellers er afternoontea en idé. Ting som er hjemmelaget og kan spises/ drikkes. Ting å gjøre hjemme når man ikke orker så mye. Hva med å lage en fotobok med bilder? Kommer an på personlighet, men en morsom morgenkåpe/ pysj med for eksempel juletema kan jo også være noe. Frokostbrett til å spise mat på sengen. Abonnement på magasin du tror hun liker. Morgenlevering, eventuelt fast avtale om morgenlevering så og så ofte hvor frokost blir levert på døren. Hvis hun liker dyr kan Alpakkavandring være noe om hun orker det. Ellers hadde det jo vært morsomt om du kunne fått lånt/ leid en og tatt med til henne så hun kunne få hilst på. Men vet ikke om dette er mulig. Igjen så kommer det jo veldig an på personlighet, form og interesser. Anonymkode: 14f04...4dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Opplevelse! Reise, konsert, noe du vet hun liker. Skap gode minner sammen. Besøk henne fast 1 dag i uka, du kommer til å takke deg selv den dagen hun er borte. Gjør det hun alltid har drømt om, f.eks Disneyland eller no. Anonymkode: 7d080...a6b Tror neppe et døende menneske har krefter til å reise. Anonymkode: 0b0da...7e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Kjæresten døde av kreft for ett år siden, og hadde bursdag uken før han døde. Nå orket ikke han å dra noe sted eller å bli massert, men når jeg spurte hva han ønsket seg, så ønsket han seg kun enkle ting. - Besøk av sine nærmeste -Se fotballkamp eller film på tv sammen med meg og jentungen - Elektrisk barberhøvel - Liten lampe han kunne feste på boken da han lå i sengen og leste. Gode tanker sendes din søster & deg ❤️ Anonymkode: 351f5...2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå