AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #1 Del Skrevet 4. desember 2024 Har betennelse i skulder som er vondt.Noen som vet hvor lenge dette varer?Vært sykmeldt i 4 uker nå. Anonymkode: e0eef...0c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #2 Del Skrevet 4. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har betennelse i skulder som er vondt.Noen som vet hvor lenge dette varer?Vært sykmeldt i 4 uker nå. Anonymkode: e0eef...0c0 Dette er jo ekstremt individuelt… du må høre med legen din om ditt tilfelle… Anonymkode: 765a0...d95 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 4. desember 2024 #3 Del Skrevet 4. desember 2024 Det er dessverre umulig å si. Noen varer i uker, måneder, noen varer i årevis. Jeg hadde kronisk betente skuldre og overarmer som pågikk i hele 17 år. Opp og ned i bølgedaler, noen ganger ikke fullt så vondt, andre ganger klarte jeg såvidt å krongle til en tannpuss pga armen var så smertefull. Så en dag plutselig gjorde det ikke vondt lenger når jeg havnet liggende over på siden i senga. Jeg var vant til å måtte skifte stilling etter få minutter pga smertene, men det var bare ikke vondt mer! Kunne bruke armene normalt og det var borte. Dette er 7 år siden nå, det har ikke kommet tilbake! Det var 17 kjipe år da. Beklager denne skrekkhistorien, men sånt skjer noen ganger med betennelser. Mine gikk inn i leddkapselen i skulderleddet også, i tillegg til senene utenpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #4 Del Skrevet 4. desember 2024 Er det ikke immunforsvaret som fikser sånne betennelser? Anonymkode: d1f44...2dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #5 Del Skrevet 4. desember 2024 Hva i skulderen er betent? "Betennelse i skulderen" er et ganske vidt begrep... Og hva har du gjort av tiltak, annet enn å være sykmeldt? Anonymkode: b4119...0d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #6 Del Skrevet 4. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva i skulderen er betent? "Betennelse i skulderen" er et ganske vidt begrep... Og hva har du gjort av tiltak, annet enn å være sykmeldt? Anonymkode: b4119...0d9 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva i skulderen er betent? "Betennelse i skulderen" er et ganske vidt begrep... Og hva har du gjort av tiltak, annet enn å være sykmeldt? Anonymkode: b4119...0d9 Oppe i skulderen men ikke vært på mr enda.Har vært to ganger i uken hos fysio og trent skuldrene lett.Gått turer og gjort de rådene fysio har gitt meg Anonymkode: e0eef...0c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #7 Del Skrevet 4. desember 2024 Hvorfor spør du kg og ikke de fagpersonene du går til? Anonymkode: 418ac...e3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #8 Del Skrevet 4. desember 2024 Er det muskler? Dersom det er feks slimposebetennelse, kan det ta opp til 2 år, det samme med frozen shoulder. Så det kommer an på hvor det er, hvor "sint" betennelsen er, hva det faktisk er - og hvordan du responderer på behandling. Den kan vere medikamentell eller trening, eller operasjon. Det kommer an på. Så litt som å spørre hvor lang er et tau.... Jeg har hatt kronisk betennelse i 4.5 år i skulderen, andre har det i seks -åtte uker..... Håper du slipper det jeg har. Anonymkode: abed6...14c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #9 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Er det muskler? Dersom det er feks slimposebetennelse, kan det ta opp til 2 år, det samme med frozen shoulder. Så det kommer an på hvor det er, hvor "sint" betennelsen er, hva det faktisk er - og hvordan du responderer på behandling. Den kan vere medikamentell eller trening, eller operasjon. Det kommer an på. Så litt som å spørre hvor lang er et tau.... Jeg har hatt kronisk betennelse i 4.5 år i skulderen, andre har det i seks -åtte uker..... Håper du slipper det jeg har. Anonymkode: abed6...14c Ja tror det er i muskler men ikke vært på mr enda.Håper det går over. Anonymkode: e0eef...0c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2024 #10 Del Skrevet 6. desember 2024 Jeg håper du blir bedre fordi det kan ta lang tid og er vondt. Jeg hadde/har betennelse i begge skuldre både på siden og bak skulderbladet pluss begge albuer. Er kronisk og gir seg ikke. Hadde kortison innsprøytinger i skuldre flere ganger men hjalp ikke. Nå tar jeg prednisolon flere ganger i året på 4 ukers kurer. Med noen mnd mellomrom. Når jeg tar de, er det som om et smerte teppe letter og man kan gjøre små ting som gjør jævlig vondt ellers. Jeg velger heller kortison tablettkur, enn å ha det så vondt som jeg har. Men skjønner de som ikke vil ta kortison, det er noe “svineri“. Anonymkode: 4a664...c11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå