Gå til innhold

Betennelse i skulder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har betennelse i skulder som er vondt.Noen som vet hvor lenge dette varer?Vært sykmeldt i 4 uker nå.

Anonymkode: e0eef...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har betennelse i skulder som er vondt.Noen som vet hvor lenge dette varer?Vært sykmeldt i 4 uker nå.

Dette er jo ekstremt individuelt… du må høre med legen din om ditt tilfelle…

Anonymkode: 765a0...d95

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre umulig å si. Noen varer i uker, måneder, noen varer i årevis. Jeg hadde kronisk betente skuldre og overarmer som pågikk i hele 17 år. Opp og ned i bølgedaler, noen ganger ikke fullt så vondt, andre ganger klarte jeg såvidt å krongle til en tannpuss pga armen var så smertefull. 

Så en dag plutselig gjorde det ikke vondt lenger når jeg havnet liggende over på siden i senga. Jeg var vant til å måtte skifte stilling etter få minutter pga smertene, men det var bare ikke vondt mer! Kunne bruke armene normalt og det var borte. Dette er 7 år siden nå, det har ikke kommet tilbake!

Det var 17 kjipe år da.

Beklager denne skrekkhistorien, men sånt skjer noen ganger med betennelser. Mine gikk inn i leddkapselen i skulderleddet også, i tillegg til senene utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke immunforsvaret som fikser sånne betennelser? 

Anonymkode: d1f44...2dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i skulderen er betent? "Betennelse i skulderen" er et ganske vidt begrep... Og hva har du gjort av tiltak, annet enn å være sykmeldt?

Anonymkode: b4119...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva i skulderen er betent? "Betennelse i skulderen" er et ganske vidt begrep... Og hva har du gjort av tiltak, annet enn å være sykmeldt?

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Oppe i skulderen men ikke vært på mr enda.Har vært to ganger i uken hos fysio og trent skuldrene lett.Gått turer og gjort de rådene fysio har gitt meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor spør du kg og ikke de fagpersonene du går til? 

Anonymkode: 418ac...e3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det muskler? Dersom det er feks slimposebetennelse, kan det ta opp til 2 år, det samme med frozen shoulder. Så det kommer an på hvor det er, hvor "sint" betennelsen er, hva det faktisk er - og hvordan du responderer på behandling. Den kan vere medikamentell eller trening, eller operasjon. Det kommer an på. Så litt som å spørre hvor lang er et tau....

Jeg har hatt kronisk betennelse i 4.5 år i skulderen, andre har det i seks -åtte uker..... Håper du slipper det jeg har.

Anonymkode: abed6...14c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...