Gå til innhold

Noen som har bestilt NIPT fra Ultralydklinikken.dk?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og fått i posten? Hvilke utstyr var med i pakken? Fulgte alt med til blodprøvetaking osv? 

Anonymkode: ef4eb...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette lurer jeg også på! 

Og har det nå blitt sånn at man kan ta prøven selv, eller må man fortsatt ringe rundt og tigge legekontor om å ta blodprøven? Jeg får alltid ned på mitt fastlegekontor om det ikke er min fastlege som har bestilt prøven. 

Og hvilken skal dere ta? Harmony eller Panorama? 

Anonymkode: 82f15...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Dette lurer jeg også på! 

Og har det nå blitt sånn at man kan ta prøven selv, eller må man fortsatt ringe rundt og tigge legekontor om å ta blodprøven? Jeg får alltid ned på mitt fastlegekontor om det ikke er min fastlege som har bestilt prøven. 

Skal ta panorama :) Tok den forrige svangerskap også, men reiste da til Danmark for det var ikke mulig å få tilsendt den gang. Veldig fornøyd med klinikken den gang, proffe folk og kort svarfrist!

Svigermor er bioingeniør, så jeg tenker å få henne til å ta den (regner med hun sier ja, kan ikke tenke meg noe annet) så jeg slipper det problemet heldigvis! Jeg lurer på om det er med nåler og full pakke i kit'et eller om hun må "låne" på jobb 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt derfra to ganger. Du får med alt du trenger, og papirer som skal fylles ut. Tok det med til fastlegen, tok blodprøven, sendte pakken til USA med DHL og fikk svar etter ca én uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skal ta panorama :) Tok den forrige svangerskap også, men reiste da til Danmark for det var ikke mulig å få tilsendt den gang. Veldig fornøyd med klinikken den gang, proffe folk og kort svarfrist!

Svigermor er bioingeniør, så jeg tenker å få henne til å ta den (regner med hun sier ja, kan ikke tenke meg noe annet) så jeg slipper det problemet heldigvis! Jeg lurer på om det er med nåler og full pakke i kit'et eller om hun må "låne" på jobb 🤭

Usikker på om nåler er med, men blodprøveglass er med. Men du må ha en sånn klistrelapp som klistres utenpå glasset, med personnummer osv på. De er veldig strenge. Legen min gjorde en feil første gangen, så prøven ble ikke analysert, måtte få tilsendt nytt kit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på! 

Så rart at du får nei. Hos min fastlege var det ingen problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helsepersonell har ikke lov til å ta disse prøvene i Norge. 
verken legekontor eller andre skal ikke ta blodprøver som ikke er innenfor reglene for hvem som kan få utført disse testene eller andre ting. 
Det du vil be svigermor om er ulovlig og noe som kan føre til at hun mister sin autorisasjon som helsepersonell. 
Selv ikke jeg som både jobber med blodprøver på andre og so setter intravenøs medisin på meg selv har lov til å tappe eget blod for en Nip test til utlandet. 

Anonymkode: 789ff...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

verken legekontor eller andre skal ikke ta blodprøver som ikke er innenfor reglene for hvem som kan få utført disse testene eller andre ting. 
Det du vil be svigermor om er ulovlig og noe som kan føre til at hun mister sin autorisasjon som helsepersonell. 
Selv ikke jeg som både jobber med blodprøver på andre og so setter intravenøs medisin på meg selv har lov til å tappe eget blod for en Nip test til utlandet. 

Hvor står dette?

Anonymkode: b9f40...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger med alt du trenger til å ta prøven selv hjemme, men anbefaler å ta det på legekontoret eller sykehus. De er pliktig til å hjelpe deg med å ta prøven (ivertfall på sykehuset. Legekontoret kan være litt vrang etter min erfaring. Ring de).

Husk å merke glassene og pakken korrekt. Send mail til klinikken eller ring om du er usikker. De er veldig flinke til å forklare etc.

Anonymkode: b94da...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kilde? Har tatt den to ganger, ved to forskjellige fastlegekontor, helt uten problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...