Gå til innhold

Hvor mange pauser har dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en fysisk tung jobb. Vi har alltid hatt 30 min matpause pluss 10 min kaffepause. Pga noen lot pausene flyte ut er det strammet inn til 40 min, men må tas samtidig.

Kjenner veldig på det da jobben er slitsom.

Anonymkode: f5944...4f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jobber i hjemmesykepleien,  har 30 minutter pause, på 8 timer vakt og 1 time på tolv timer vakt,  ikke sammenhengen. 

Betalt pause. 

Anonymkode: 2a5b6...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen innlagte pauser.

Noen dager spises det i tjenestebilen på vei mellom oppdrag. Andre dager har jeg 2 timer pause. Varierer.

Anonymkode: 25098...b13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen. Men har bare 5,5 timers vakter

Anonymkode: 79a58...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så mange pauser jeg  har lyst til. Men stort sett er det jo travelt, og det begrenses av det. Jeg tar som regel to pauser utenom lunsj. Jeg har en stillesittende jobb, så da er det å reise seg, ta litt kaffe, og avhengig av været så går jeg ut og trekker litt luft. Samtidig legger jeg jo inn pauser mens jeg holder på. Jeg snakker litt med kollega, ser på nyheter, sjekker kvinneguiden. Det er lov å stoppe opp litt og trekke pusten. Du er ikke en robot, så ikke tenk at du skal oppføre deg som en. 

Anonymkode: 9a8a5...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for lite pause egentlig.  Matpause på 30 min. Men de som røyker forsvinner ut både titt og ofte.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen faste pauser (betalt), de må tas det det er mulighet til det. Alt fra vanlig arbeidsdag til 19 timers vakter. 

Anonymkode: acf01...a9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er et tullete konsept med pauser i kontrakten.

Småprat med kolleger ved kaffemaskinen kan ta mer enn 10 min. men det tells liksom ikke som en pause, og det skjer ikke bare en gang, men hvis du sier formelt at ''Nå tar jeg pause'', så går tiden. Har det noe med tilgjengelighet på kort varsel å gjøre? At noen tenker å forlate arbeidsplassen så langt bort at du må vite de er borte i 10+ min. på forhånd?

Hadde man vært robot kunne jeg forstått logikken med strenge kontrakter på det, men tar jeg en kaffekopp og svarer på en privat SMS, kan det ta 4 min. Er jeg inne i en pause med 6 min. igjen da liksom?

Anonymkode: 4ea93...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Syns det er et tullete konsept med pauser i kontrakten.

Småprat med kolleger ved kaffemaskinen kan ta mer enn 10 min. men det tells liksom ikke som en pause, og det skjer ikke bare en gang, men hvis du sier formelt at ''Nå tar jeg pause'', så går tiden. Har det noe med tilgjengelighet på kort varsel å gjøre? At noen tenker å forlate arbeidsplassen så langt bort at du må vite de er borte i 10+ min. på forhånd?

Hadde man vært robot kunne jeg forstått logikken med strenge kontrakter på det, men tar jeg en kaffekopp og svarer på en privat SMS, kan det ta 4 min. Er jeg inne i en pause med 6 min. igjen da liksom?

Anonymkode: 4ea93...45e

Så du er en som koster bedriften masse penger? At du står ved kaffemaskina for en 5minutter og oppholder en annen person koster bedriften rundt 133kr. Eller rundt 30k i året.  Smsen du tar koster rundt 40kr, noen slike og oppgjennom dagen kanskje? 5 sms om dagen rundt 44k i året. Så bare sms og kaffepausen dette koster bedriften din rundt 70k i året. Litt over en gjennomsnittlig mnd lønn. 

Anonymkode: fddb0...707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Så du er en som koster bedriften masse penger? At du står ved kaffemaskina for en 5minutter og oppholder en annen person koster bedriften rundt 133kr. Eller rundt 30k i året.  Smsen du tar koster rundt 40kr, noen slike og oppgjennom dagen kanskje? 5 sms om dagen rundt 44k i året. Så bare sms og kaffepausen dette koster bedriften din rundt 70k i året. Litt over en gjennomsnittlig mnd lønn. 

Hvor mye koster det bedriften hvis de ansatte går på do istedenfor å bare pisse i en flaske ved pulten sin?

Anonymkode: 57df0...190

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mye koster det bedriften hvis de ansatte går på do istedenfor å bare pisse i en flaske ved pulten sin?

Anonymkode: 57df0...190

Hva pokker tror du egentlig pausene ble til for? Spise og å gå på dass. Sånne livets harde skole folk som deg er utrolige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks i hjemmesykepleien: Jobber man med dosering en hel vakt 1-4 dager hver 14 dag så klarer man ikke å være påkoblet heletiden i hele 7- 8 timer. Man må nesten gå å ta seg noen lufte/ kaffe/ dopauser mm ca. 1 gang i timen i tillegg til 30 min spisepause med kollegaer for å snakke/tenke på noe annet. Dette er for å klare å stå i jobben i flere år. 

Greit å yte 1 times tid med tungt arbeid men så er det også greit å ta en liten pause for å lufte seg/do/kaffe tenker jeg! Handler om å ivareta seg selv i lengden og sparer på den måten jobben for kostnadene det vil være å betale sykepenger, stadig opplæring av nye ansatte fordi de tidligere slutter pga altfor høy arbeidsbelastning mm. 

Man er rett og slett illojal og viser lite solidaritet ved å IKKE ta seg pauser i en stressende jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I teorien 30 min betalt pause, i praksis er det så vidt jeg rekker å gå på do. Lærer. 

Anonymkode: 879a7...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 30 min pause (ikke betalt) og 2x 15 minutters pause. + ett møte som kan vare fra 5 min til 15 min.

Lagerjobb

Anonymkode: 9b80d...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ubetalt lunsjpause på 30 min. I tillegg pleier jeg å ta en tur på toalettet eller lage meg en kopp te i løpet av dagen, da blir det ca. 5 minutter ekstra.

Anonymkode: cb02f...ec2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...