Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2006 #1 Skrevet 1. mars 2006 Man har vel mange ganger hørt at man ikke skal kjøpe bil på steder som heter "Ærlige Ronny's Bruktibil" og liknende. Men det gjorde nå jeg, fant en Chevy Pickup som jeg likte veldig godt, liker bare store am-car jeg da... 6,2l diesel var denne. Samme dag jeg hentet bilen fra bruktselgeren fikk jeg slengt i tryne en rekning om oppfylling av tank. Det viste seg at han hadde fullt opp tanken, og det er jo snakk om en tusen lapp da. Men når bilen kostet meg 170000 kr synes jeg at full tank burde være med i prisen. Dessuten fikk jeg rekning på EU-kontroll, og utvask fra et bilvaskefirma, totalt kom dette på 1800kr, i tillegg til avtalt pris. Jeg prøvde å forklare at jeg ikke syntes noe om dette tillegget, da det aldri før var sagt noe om dette fra hans side. Jeg ga til slutt etter, for bilen ville jeg jo ha, hadde jo gledet meg mange dager til denne dagen hvor bilen skulle hentes. Senere samme dag stoppet bilen. Og ja, det viste seg at denne "flinke" bruktbilselgeren hadde fullt opp tanken med bensin. Alså bilen gikk diesel, og ikke bensin. Jeg ringte straks og klaget til bruktselgeren, og han blånektet for at noe sånn hadde funnet sted, og skylte på at jeg selv hadde fyllt opp med feil. Nå sendte jeg nettopp et leserinnlegg hit til lokalavisen og gleder meg til å se det på trykk til uka. Hva hadde dere gjordt i en sånn situasjon? Ville dere kjørt på å klage og klage til dere vant frem? Eller gjordt som meg å ordne opp i egene regi, og ikke bry seg mer om at dette kostet noen tusen ekstra. Har iallefall bare fått bekreftet at denne "Ærlige Ronny's Bruktbil" ikke skal brukes til flere bilkjøp. Bruktbilselgeren holder forøvrig til mellom Sandnes og Stavanger. Rett ved en bilglass forretning.... for de som er kjent i området. (Forus)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå