Gå til innhold

Posten tar alltid betalt for at pakken jeg sender er over 7cm høy når den ikke er det

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg målte og den var 5 max 6cm høy. Frimerket blir da dobbelt så dyrt. Svindel. De i butikkene kan bare gjøre som de vil

Anonymkode: c2cc2...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har en mal de tester brevet/pakken i, går det ikke gjennom der uten makt, så får du gebyr. det er i hvert fall teorien. Opplevde dette en del og selv om det er småpenger, så blir det mye når det gjentar seg gang på gang. Nå veier jeg hver pakke, skriver dimensjonene og tar bilde. De har forsøkt seg og jeg har dokumentert, da var det plutselig greit likevel.. Dodgy praksis.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt når man har kjøpt postens egen eske som det står 7cm på og ikke overfylt den. Og så sier de at den er over 7cm?

Anonymkode: 3565d...1a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble pakken sendt fra postkontor eller post i butikk? Da kan du kreve at postkontoret/pib betaler straffeportoen. Er jo i så fall de som har målt/veiet pakken feil før de solgte deg porto.  Har du kjøpt porto hjemme ville jeg ha kontaktet kundeservice, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg målte og den var 5 max 6cm høy. Frimerket blir da dobbelt så dyrt. Svindel. De i butikkene kan bare gjøre som de vil

Anonymkode: c2cc2...ba4

Så begynner du å måle pakkene dine FØR du sender dem og tar bilde av pakken med tommestokken på på i alle måle retninger. 

Posten måler og pakker med laser når den sendes gjennom systemet. Klager du på tilfeller der du mener pakken er under minstemål, så får du tilsendt den lasermålingen. Flere ganger har jeg fått straffe betaling, klaget på postens kundeservice, fått tilsendt lasermålingen av pakken, og fått medhold i klagen. 
Så her må du jobbe litt for pengene. 

Anonymkode: 29fe6...695

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posten er skikkelig gnien. Fått straffegebyr to ganger. Jeg burde ha tatt bilde av målingen hjemme før avsendelse. Postnord og helthjem har derimot veldig rause mål så bruker de selv, men mange på finn ønsker av en eller annen grunn posten.

Anonymkode: 92931...27e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så begynner du å måle pakkene dine FØR du sender dem og tar bilde av pakken med tommestokken på på i alle måle retninger. 

Posten måler og pakker med laser når den sendes gjennom systemet. Klager du på tilfeller der du mener pakken er under minstemål, så får du tilsendt den lasermålingen. Flere ganger har jeg fått straffe betaling, klaget på postens kundeservice, fått tilsendt lasermålingen av pakken, og fått medhold i klagen. 
Så her må du jobbe litt for pengene. 

Men HVORFOR? Først forsvinner Postens kontorer, med folk som faktisk KAN det med postsendinger. 17-åringer som fyller varer i matbutikken blir din nye postkonsulent, og helst skal du gjøre alt selv. Så skal du tvinges over på selvbetjeningsløsninger på nett, for det er mye dyrere å kjøpe tjenesten på Post i butikk. Når du endelig har knotet deg til å bestille porto på nett, får du straffegebyr for å ha målt feil. Når du egentlig ikke har gjort det. Så tar det gjerne 14 dager fra Tromsø til Oslo, samtidig som det tar 11 dager fra USA til Tromsø. Hvorfor er det så elendig?

Anonymkode: 9bc58...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra nå av så sender du pakkene med Posten appen. Det er bare å skrive en kode på pakken, og sende den i vei. Legg den i luka der du sender pakker på butikken, eller i en pakkeboks. Du trenger ikke å være i kontakt med betjeningen.

Anonymkode: 737db...ba2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fra nå av så sender du pakkene med Posten appen. Det er bare å skrive en kode på pakken, og sende den i vei. Legg den i luka der du sender pakker på butikken, eller i en pakkeboks. Du trenger ikke å være i kontakt med betjeningen.

Anonymkode: 737db...ba2

Hjelper ikke. Jeg fikk slik straffegebyr flere ganger etter å ha sendt via app. Første gangen måtte jeg bare godta det, kom ingen vei. Men så begynte jeg å måle og veie, og hver gang får jeg medhold. Har de ingenting å gjøre, slik at de ønsker seg masse klagesaker de må behandle?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare kjøpe digitale frimerker på posten.no? Har sendt sikkert 100vis av småpakker som brev og aldri overbetalt.

Anonymkode: d72f6...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men HVORFOR? Først forsvinner Postens kontorer, med folk som faktisk KAN det med postsendinger. 17-åringer som fyller varer i matbutikken blir din nye postkonsulent, og helst skal du gjøre alt selv. Så skal du tvinges over på selvbetjeningsløsninger på nett, for det er mye dyrere å kjøpe tjenesten på Post i butikk. Når du endelig har knotet deg til å bestille porto på nett, får du straffegebyr for å ha målt feil. Når du egentlig ikke har gjort det. Så tar det gjerne 14 dager fra Tromsø til Oslo, samtidig som det tar 11 dager fra USA til Tromsø. Hvorfor er det så elendig?

Spør posten, og politikerne, ikke meg. 

Posten måler med laser, alle kan gjøre feil, laseren og KI kan og gjøre feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd det flere ganger. Når jeg selger på Finn setter jeg nå en portoklasse høyere enn hva pakken egentlig er, for å slippe tull fra Posten. 

Anonymkode: 7243b...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...