AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #1 Skrevet 3. desember 2024 For et par dager siden ble jeg automatisk lagt til i gruppa "Nabovarsel" på Facebook. Har 36 Facebook-venner som er med i den gruppa. Er det en trygg og god gruppe? Anonymkode: 651cf...21b
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #2 Skrevet 4. desember 2024 Er det en gruppe man bør unngå? Anonymkode: 651cf...21b
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #3 Skrevet 5. desember 2024 Det er delte meninger om det. Offentlig gapestokk er jo ikke positivt, og det kan faktisk gjøre straffen i det offentlige rettsystemet mindre ved eventuelle lovbrudd, fordi vedkommende har blitt hengt ut på nett. Se hvordan det gikk med den gjengvoldtektssaken i Bergen.... Vil vi virkelig ha det sånn? At de ikke får den straffen de fortjener?? Anonymkode: df2cd...38d 1
Fountaine Skrevet 5. desember 2024 #4 Skrevet 5. desember 2024 De som driver med disse gruppene som henger ut pedofile gjør det bare for spenningens skyld og å ha noen å banke opp mens de skylder på at de er pedofile. De driter egentlig i at de er pedofile, de bruker det bare som unnskyldning for å ha noe spennende å drive med.
Mari Y Skrevet 19. april #5 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 20.21): Er det en gruppe man bør unngå? Anonymkode: 651cf...21b Generelt sett ville jeg vært ganske skeptisk til grupper som tar loven i egne hender, og Aaron Jahnsen er vel ikke akkurat profesjonell? Overgrep er et stort samfunnsproblem, som får lite konsekvenser, utvilsomt. Men tror jeg ville valgt aktører som jobber mer lovlig, i verste fall. Kanskje Stine Sofies Stiftelse, Alarmtelefonen for Barn og unge eller Nasjonalt Kunnskapssenter mot vold . Formålet bør være at det kommer de gruppene det gjelder til gode, i alle fall. 2 1
Mari Y Skrevet 19. april #6 Skrevet 19. april Fountaine skrev (På 5.12.2024 den 23.30): De som driver med disse gruppene som henger ut pedofile gjør det bare for spenningens skyld og å ha noen å banke opp mens de skylder på at de er pedofile. De driter egentlig i at de er pedofile, de bruker det bare som unnskyldning for å ha noe spennende å drive med. Det er ikke fullt umulig, akkurat. 2
Fountaine Skrevet 19. april #7 Skrevet 19. april Mari Y skrev (3 minutter siden): Det er ikke fullt umulig, akkurat. De er bare mobbere de som driver på med dette. Det er ikke akkurat bra mennesker de som henger ut pedofile. 2
AnonymBruker Skrevet 19. april #8 Skrevet 19. april Fountaine skrev (7 minutter siden): De er bare mobbere de som driver på med dette. Det er ikke akkurat bra mennesker de som henger ut pedofile. Det er ikke bra folk de henger ut heller da. What comes around goes around. Jeg har null sympati med folk som utfører pedofile handlinger eller forsøker å treffe mindreårige for sex, mtp at de får trynet spredt ut i media og på nettet. Absolutt null. De må gjerne ta livet sitt, det er intet tap for verden. Jeg er også uenig i at man skal ta hensyn til belastning på vedkommendes familie. Jeg synes ikke det går foran alle de ekstra ofrene denne personen kan skape ved å få lov til å være skjult. Hvorfor skal ikke oftene få samme sjanse til å spares, som vedkommendes familie? Men det er ett problem, og det er risikoen for falsk anklage. Og det er det eneste jeg synes gjør slike selvjustissider problematiske. Hvis det er bevist at de er pedofile synes jeg de skal offentliggjøres resten av sitt liv. Anonymkode: 8ebab...60a 1 1
Fountaine Skrevet 19. april #9 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke bra folk de henger ut heller da. What comes around goes around. Jeg har null sympati med folk som utfører pedofile handlinger eller forsøker å treffe mindreårige for sex, mtp at de får trynet spredt ut i media og på nettet. Absolutt null. De må gjerne ta livet sitt, det er intet tap for verden. Jeg er også uenig i at man skal ta hensyn til belastning på vedkommendes familie. Jeg synes ikke det går foran alle de ekstra ofrene denne personen kan skape ved å få lov til å være skjult. Hvorfor skal ikke oftene få samme sjanse til å spares, som vedkommendes familie? Men det er ett problem, og det er risikoen for falsk anklage. Og det er det eneste jeg synes gjør slike selvjustissider problematiske. Hvis det er bevist at de er pedofile synes jeg de skal offentliggjøres resten av sitt liv. Anonymkode: 8ebab...60a Disse såkalte gruppene som går rundt på youtube og konfronterer pedofile, de gjør det bare for spenningens skyld og for å late som de er gode mennesker, noe de ikke er, de er mobbere hele gjengen. La politiet ta seg av pedofile, gi dem straff i retten og la de gå videre i livet etter de har sonet. Må le av de som filmer at de konfronterer pedofile på youtube og andre steder, det er bare smålig og de er like ille som de pedofile etter min mening. La politiet ta seg av den jobben. 4
AnonymBruker Skrevet 19. april #10 Skrevet 19. april Finnes gruppen lengre da? Anonymkode: 9cb41...b8c
Mari Y Skrevet 19. april #11 Skrevet 19. april (endret) AnonymBruker skrev (På 19.4.2025 den 19.23): Det er ikke bra folk de henger ut heller da. What comes around goes around. Jeg har null sympati med folk som utfører pedofile handlinger eller forsøker å treffe mindreårige for sex, mtp at de får trynet spredt ut i media og på nettet. Absolutt null. De må gjerne ta livet sitt, det er intet tap for verden. Jeg er også uenig i at man skal ta hensyn til belastning på vedkommendes familie. Jeg synes ikke det går foran alle de ekstra ofrene denne personen kan skape ved å få lov til å være skjult. Hvorfor skal ikke oftene få samme sjanse til å spares, som vedkommendes familie? Men det er ett problem, og det er risikoen for falsk anklage. Og det er det eneste jeg synes gjør slike selvjustissider problematiske. Hvis det er bevist at de er pedofile synes jeg de skal offentliggjøres resten av sitt liv. Anonymkode: 8ebab...60a Jeg synes det blir og å sette det veldig opp mot hverandre dersom man tenker at nærmeste familie ikke skal kunne skjermes. Bare fordi du er i familie med en person, så betyr ikke det at du fortjener og å bli assosiert med det vedkommende har gjort. I tillegg er det ikke engang garantert at de som har vært utsatt for overgrep synes dette er og å foretrekke, heller. For tenk hvordan det er når du har prøvd hele livet og å legge det bak deg, og så kommer det noen og kan rippe opp i det igjen. I tillegg er det gjerne en risiko for at man henger ut mennesker som overhodet ikke gjør noe straffbart. Nabovarsel- fyren har bl a lagt ut feil Hus. I tillegg så er det ikke bare- bare og å etterforske slike saker. Det er ikke en jobb for hvermansen. At systemet ikke fungerer som det skal er vel ikke akkurat noe spesielt nytt, eller noe man egentlig kan bestride. Ei heller synes jeg slike griser fortjener tilgivelse. Men jeg synes det er noe litt spesielt når mennesker uten noe særlig kompetanse på området går ut og tar saken i egne hender. Som med alle andre typer kriminalitet så er det jo litt spesielt at mennesker uten utdanning, kompetanse og erfaring, skal pådra seg jobber som jeg tror de egentlig ikke kan. Kriminal- etterforskning er vel egentlig en egen vitenskapelig metode om jeg har forstått det riktig? Endret 22. april av Mari Y
Mari Y Skrevet 19. april #12 Skrevet 19. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Finnes gruppen lengre da? Anonymkode: 9cb41...b8c Ja. Er vel her Barnas Trygghet som ikke lenger er aktive.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå