AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #61 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nå antar jeg at du har vist legitimasjon og hun tastet fødsel- og personnummer. Men jeg finner det usannsynlig at hun har tastet feil fødselsnummer, og så fått et et treff i det hele tatt. Fødsel og personnummer er sikret mot nettopp tastefeil. Enda mer usannsynlig at hun da klarte å få treff på deg, til tross for at dere deler fødselsdato. Har hun kun tastet fødselsdato er det jo noe annet, men det igjen er også usannsynlig. Anonymkode: 4ace7...efe Dette. Virker usannsynlig at dette har skjedd egentlig. Anonymkode: eaf20...4c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #62 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg var på apoteket for å hente ut resept. Gir damen fødselsnummeret mitt(jeg har en tvillingsøster), og damen sier "du har ikke resept på Voltaren" Joda, det har jeg. "Neeei, du har kun Cerazette, ***** og ****" Ehmm nei, hvem er det sine resepter du leser fra? Er det søstra mi?" Spør jeg Damen fomler litt og sier "ehm oida, vent litt... ja, se her! Jeg fant voltaren" Dette er jo brudd på taushetsplikt? Anonymkode: 31feb...ffd Det er jo ikke det slik du beskriver det: Vedkommende på apoteket sa jo ikke eksplisitt at det var søsteren din som hadde resept på disse preparatene. Slik du legger det frem så gjettet du at det var henne, og vedkommende bak disken fant frem riktig resept til deg. Storm i et vannglass. Anonymkode: 04126...86a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #63 Del Skrevet 11 timer siden Hun oppga ikke navn på den hun skal ha lest på, så strengt tatt sa hun bare feil legemiddel, og det er ikke brudd. Anonymkode: 24580...641 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #64 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, men ikke personnr.. Forstår ikke hvordan dette kunne skje.. Anonymkode: 114fb...405 Leter etter teskje. Anonymkode: ca85d...f64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #65 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det går ikke av personvernhensyn skal hele 11 sifre taste les det som er skrevet i tråden tidligere. Anonymkode: 595b1...6f0 Det har du sikkert rett i. Men jeg ble spurt om fødselsnummer bare første gang på apoteket, det er flere år siden. Sist jeg var på apoteket (tre uker siden) ble jeg spurt om fødselsdato, navn, og hvilken medisin jeg skulle ha. Anonymkode: e970b...7ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 48 minutter siden #66 Del Skrevet 48 minutter siden AnonymBruker skrev (20 timer siden): Viste du førerkort eller ga du fødselsnummer som du fortalte i ditt første innlegg? Skal du først skrive trollinnlegg er det greit å holde seg til den samme historien hele veien. Anonymkode: 51b52...414 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg tror ikke noe på dette. Alle apotek jeg har vært i de siste årene krever legitimasjon, og da legger de inn fødselsnummer mens de ser på legitimasjonen som også viser navn og bilde. Og tvillinger har ikke like personnummer. Anonymkode: 463b7...116 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nei, de får ikke nesten likt fødselsnummer selv om de har nesten eller helt lik fødselsdato. Jeg har sjekket. Anonymkode: 595b1...6f0 AnonymBruker skrev (20 timer siden): De logger seg inn med fødselsnummeret, alle 11 tallene. Selv ikke tvillinger har lik eller tilnærmet like tall på de 5 siste sifrene. I tillegg skal de kontrollere at de taster inn rette personnummeret på 11 sifre ved å spørre deg om navnet ditt, alternativt sjekke id du må vise frem. Så dette er komplett umulig, med mindre du går rundt med tvillingen din sin id? Godt forsøk på tull. Anonymkode: 595b1...6f0 Det er litt morsomt med alle som ikke tror på dette. Jeg ga henne id/førerkort - der fødselsnummeret mitt står. Navn spurte hun ikke etter, det står jo trossalt på iden min. Anonymkode: 31feb...ffd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 minutter siden #67 Del Skrevet 18 minutter siden Hvorfor går du ut fra at det var din søsters resepter, og ikke en annen kvinne med samme fødselsdato, et helt annet sted i landet? Anonymkode: 5ff51...e67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 11 minutter siden #68 Del Skrevet 11 minutter siden AnonymBruker skrev (20 timer siden): » https://www.apotek.no/nyhetsarkiv/aktuelt-om-apotek/hva-er-gyldig-legitimasjon-på-apoteket «Når man skal hente ut medisiner på apoteket, skal kunden vise legitimasjon. Førerkort og pass er godkjent som legitimasjon» Og legitimasjon på apotek har måttet vise helt siden 2014, https://www.ostlendingen.no/forbruker/nyheter/nyheter/vis-legitimasjon-pa-apoteket/s/2-2.2757-1.8416050 Anonymkode: 51b52...414 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Du bør begynne å legge fram id så ikke du får søsteren din opplysninger og kan dele deg med Gud og hvermann på et forum. Så anonymt er det ikke å være nevrotisk tvilling. Anonymkode: ca85d...f64 Hjelper ikke å legge frem ID hvis de ikke sjekker den skikkelig. De kan legge inn bare fødselsdato, se etter etternavn X og velge den personen i systemet. Se på ID at jada, Olsen er riktig etternavn, og vips er feilen gjort. Det er slurv, men fullt mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSkog Skrevet 9 minutter siden #69 Del Skrevet 9 minutter siden AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg var på apoteket for å hente ut resept. Gir damen fødselsnummeret mitt(jeg har en tvillingsøster), og damen sier "du har ikke resept på Voltaren" Joda, det har jeg. "Neeei, du har kun Cerazette, ***** og ****" Ehmm nei, hvem er det sine resepter du leser fra? Er det søstra mi?" Spør jeg Damen fomler litt og sier "ehm oida, vent litt... ja, se her! Jeg fant voltaren" Dette er jo brudd på taushetsplikt? Anonymkode: 31feb...ffd Jeg har opplevd akkurat det samme på legekontoret mitt da jeg og tvillingsøsteren vår hadde samme fastlege. Jeg tenker det er et hendig uhell. Vi var innflyttere og de visste selvfølgelig ikke at det var to av ‘oss’. Jeg ble jo overrasket; men er så vant til forvekslinger at jeg lett lar det gå. Ellers er jeg ganske obs på dette. Spør de bare om fødselsdato så sier jeg som oftes at jeg har en tvillingsøster så det ikke skal skje slike forvekslinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå