Huldraisør Skrevet 22 timer siden #21 Del Skrevet 22 timer siden Hos oss har de nettopp gått over til å be om hele personnummeret. Før har jeg bare sagt fødselsdato og etternavn. Kan godt tro dette er mulig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #22 Del Skrevet 21 timer siden Det er ikke sikkert det er din søsters resepter du fikk lest opp. Anonymkode: 89968...a42 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #23 Del Skrevet 21 timer siden Alle mennesker gjør feil. Stakkars, det var en oppriktig feil og hun er garantert klar over det. Jeg ville heller gått i meg selv og kjent på hvorfor du har så stor iver etter å "ta" andre. Noe annet hadde vært om dette var et gjentakende problem eller hun gjorde slikt med vilje. Anonymkode: f10b1...e6c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #24 Del Skrevet 21 timer siden Far tvillinger nesten like fødselsnummere? Kanskje personen slo inn feil. Vet du med sikkerhet at det var din søster, eller kan det ha vært en tilfeldighet? Feil skjer. Ingen er perfekte. Anonymkode: 17c3e...47e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 21 timer siden #25 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er ikke sikkert det er din søsters resepter du fikk lest opp. Anonymkode: 89968...a42 Et viktig poeng! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #26 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg hadde IKKE skrevet denne tråden, om det ikke nettopp var dette som skjedde i dag. Jeg viste førerkortet mitt, og hun leste opp søsteren mine sine resepter. Vi har samme fødselsdato da vi er tvillinger da. Anonymkode: 31feb...ffd De logger seg inn med fødselsnummeret, alle 11 tallene. Selv ikke tvillinger har lik eller tilnærmet like tall på de 5 siste sifrene. I tillegg skal de kontrollere at de taster inn rette personnummeret på 11 sifre ved å spørre deg om navnet ditt, alternativt sjekke id du må vise frem. Så dette er komplett umulig, med mindre du går rundt med tvillingen din sin id? Godt forsøk på tull. Anonymkode: 595b1...6f0 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #27 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Far tvillinger nesten like fødselsnummere? Kanskje personen slo inn feil. Vet du med sikkerhet at det var din søster, eller kan det ha vært en tilfeldighet? Feil skjer. Ingen er perfekte. Anonymkode: 17c3e...47e Nei, de får ikke nesten likt fødselsnummer selv om de har nesten eller helt lik fødselsdato. Jeg har sjekket. Anonymkode: 595b1...6f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #28 Del Skrevet 21 timer siden Hun tastet sikkert inn fødselsdato, og valgte etternavnet som stemte. Jeg trenger aldri oppgi mer enn fødselsdato og (etter)navn når jeg er på apoteket jeg vanligvis bruker, jeg regner med de får opp en liste med kunder som har bursdag datoen de taster inn. Hun skulle selvfølgelig dobbelsjekket fornavn også, men du kunne vært mer tydelig og spurt om det var rett fornavn når de ikke fant resepten. Det er tross alt ikke så ofte tvilling nr 2 er førstegangskunde i apoteket. Anonymkode: e970b...7ed 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #29 Del Skrevet 21 timer siden Jeg tror ikke noe på dette. Alle apotek jeg har vært i de siste årene krever legitimasjon, og da legger de inn fødselsnummer mens de ser på legitimasjonen som også viser navn og bilde. Og tvillinger har ikke like personnummer. Anonymkode: 463b7...116 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #30 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var på apoteket for å hente ut resept. Nei du skulle ikke hente ut resept, men legemiddel(er) Anonymkode: 32b41...cc4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 21 timer siden #31 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Nå antar jeg at du har vist legitimasjon og hun tastet fødsel- og personnummer. Men jeg finner det usannsynlig at hun har tastet feil fødselsnummer, og så fått et et treff i det hele tatt. Fødsel og personnummer er sikret mot nettopp tastefeil. Enda mer usannsynlig at hun da klarte å få treff på deg, til tross for at dere deler fødselsdato. Har hun kun tastet fødselsdato er det jo noe annet, men det igjen er også usannsynlig. Anonymkode: 4ace7...efe Blir alltid kun spurt om fødselsdato og så navn når dette er tasta inn. Så hva jeg skal ha ut, så leg. Så TS, ble du spurt om navn? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 21 timer siden #32 Del Skrevet 21 timer siden Du skriver at du viste legitimasjon? Ser noen skriver de ikke trenger det, men alle ganger jeg har hentet noe har jeg måttet gi fra meg legitimasjonen, og ser at de taster hele nummeret. Jeg kan skjønne muligheten for å velge feil ved samme fødselsdato og etternavn, men så lenge de må (?) legge inn alle de 11 sifrene skal jo ikke dette være mulig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 21 timer siden #33 Del Skrevet 21 timer siden Ninaen skrev (11 minutter siden): Blir alltid kun spurt om fødselsdato og så navn når dette er tasta inn. Så hva jeg skal ha ut, så leg. Så TS, ble du spurt om navn? Du viser legitimasjon etterpå? Hadde jo sluppet å si dato og navn om de bare tok legitimasjonen med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #34 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg tror ikke noe på dette. Alle apotek jeg har vært i de siste årene krever legitimasjon, og da legger de inn fødselsnummer mens de ser på legitimasjonen som også viser navn og bilde. Og tvillinger har ikke like personnummer. Anonymkode: 463b7...116 Jepp, samme her. Anonymkode: 96df0...7f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 21 timer siden #35 Del Skrevet 21 timer siden nordlending skrev (1 minutt siden): Du viser legitimasjon etterpå? Hadde jo sluppet å si dato og navn om de bare tok legitimasjonen med en gang. Jepp… Kun opplevd unntaksvis at det blir bedt om leg først. Jeg bruker stort sett samme apotek, så der kjenner jo flertallet meg, så det er ikke så rart. Men også de gangene jeg har vært på andre apotek i regionen eller det er «nye» ansatte på faste apotek blir jeg sjelden bedt om leg først, bare fødselsdato og navn. Som om de kommer på at «må jo sjekke at faktisk rett person». Før koronaen var det enda sløvere, da ble jeg sjelden spurt om leg en gang (med mindre det var A og B-preparat). Vet det ble skjerpa inn på dette siste åra. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 21 timer siden #36 Del Skrevet 21 timer siden Ninaen skrev (2 minutter siden): Jepp… Kun opplevd unntaksvis at det blir bedt om leg først. Jeg bruker stort sett samme apotek, så der kjenner jo flertallet meg, så det er ikke så rart. Men også de gangene jeg har vært på andre apotek i regionen eller det er «nye» ansatte på faste apotek blir jeg sjelden bedt om leg først, bare fødselsdato og navn. Som om de kommer på at «må jo sjekke at faktisk rett person». Før koronaen var det enda sløvere, da ble jeg sjelden spurt om leg en gang (med mindre det var A og B-preparat). Vet det ble skjerpa inn på dette siste åra. Jøss. Har vært innom ulike apotek selv, og har aldri blitt bedt om dato/navn, bare legitimasjon. Nå gir jeg den riktignok uoppfordret da, men om det ikke har vært kø og jeg har kommet rett til skranken, har de venta på legitimasjonen. Skulle tro det også gikk raskere å taste inn 11 siffer og sjekke navn, enn å ta noen siffer og navn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #37 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det her tror jeg ikke på Anonymkode: b87aa...237 Dette kan du selvfølgelig la være å tro på, men tro meg - det skjer!! Er også tvilling, og feil som dette skjedde med jevne mellomrom helt til en av oss giftet seg og byttet etternavn. Vi hadde fra fødsel et ganske uvanlig etternavn, så tror feilen mange gjorde var å søke opp dette og fødselsdatoen også tok de første og beste fornavn. Det groveste vi opplevde var da de ringte meg fra sykehuset, sa de hadde fått en avbestilling og lurte på om jeg kunne møte til en bestemt undersøkelse dagen etter. Jeg hadde virkelig ikke «bestilt» den undersøkelsen, så skjønte feilen og spurte om det kanskje var tvillingsøsteren min de skulle ha tak i. Fikk en skikkelig beklagelse og jeg skjønner på en måte at man kan gjøre feil, men om søsteren min hadde ønsket å holde undersøkelsen hemmelig hadde jo dette vært veldig kjedelig for henne… Anonymkode: 133fb...2c2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #38 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hun tastet sikkert inn fødselsdato, og valgte etternavnet som stemte. Jeg trenger aldri oppgi mer enn fødselsdato og (etter)navn når jeg er på apoteket jeg vanligvis bruker, jeg regner med de får opp en liste med kunder som har bursdag datoen de taster inn. Hun skulle selvfølgelig dobbelsjekket fornavn også, men du kunne vært mer tydelig og spurt om det var rett fornavn når de ikke fant resepten. Det er tross alt ikke så ofte tvilling nr 2 er førstegangskunde i apoteket. Anonymkode: e970b...7ed Det går ikke av personvernhensyn skal hele 11 sifre taste les det som er skrevet i tråden tidligere. Anonymkode: 595b1...6f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ninaen Skrevet 21 timer siden #39 Del Skrevet 21 timer siden nordlending skrev (Akkurat nå): Jøss. Har vært innom ulike apotek selv, og har aldri blitt bedt om dato/navn, bare legitimasjon. Nå gir jeg den riktignok uoppfordret da, men om det ikke har vært kø og jeg har kommet rett til skranken, har de venta på legitimasjonen. Skulle tro det også gikk raskere å taste inn 11 siffer og sjekke navn, enn å ta noen siffer og navn. Tipper «gammel vane vond å vende». Venner har samme erfaring som meg her lokalt (er ikke ei lita bygd hvor «alle kjenner alle» altså 😅) Men helt enig med deg, bare for ordens skyld. Men samtidig null problem med å tro på TS. Hvis de i tillegg er enegga tvillinger, og søster er «ofte» på det apoteket og farmasøyten vet hvem hun er så er det atferdspsykologisk fort gjort å høre navnet man «vil høre/er vant til å høre», og t.o.m overse tall man har rett foran seg. Hjernen velger minste motstands vei 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #40 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde IKKE skrevet denne tråden, om det ikke nettopp var dette som skjedde i dag. Jeg viste førerkortet mitt, og hun leste opp søsteren mine sine resepter. Vi har samme fødselsdato da vi er tvillinger da. Anonymkode: 31feb...ffd Viste du førerkort eller ga du fødselsnummer som du fortalte i ditt første innlegg? Skal du først skrive trollinnlegg er det greit å holde seg til den samme historien hele veien. Anonymkode: 51b52...414 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå