AnonymBruker Skrevet 3. desember #1 Del Skrevet 3. desember Hei. Mann 32 med kvinne 30. Vært sammen i 4 år, kjøpt hus, fått første barn sammen. Nå føler jeg et sterkt behiv for og gifte oss, føler det er halveis rett tid. Men økonomien min er et problem. Jeg er ikke i jobb pr nå, ble sykemeldt og falt ut av jobb da min mor ble drept i 2023. Slitt veldig med dødsfallet og gått til psykolog og fått hjelp. Men hjemmefronten har det gått bra for det meste, er mer hva jeg føler i hode som har vært et problem for meg og jobb. Jeg får oppreisning +++ i sak ang min mor da personen er dømt. Vi snakker 200-300k. Jeg er jo pr dags dato fattig, men vegynner bli klar for jobb igjen. Jeg yttret og bruke en del av disse pengene på noe fint for meg selv og min familie, og det er og gifte oss. Føler ikke de pengene kunne gått til noe mer verdifult pr nå. Men fruen ønsker prioritere bil, så jeg fikk et nei ang spørsmål om vi skulle bruke de pengene på gifte oss. Hun ønsker bil og står for halve lånet, så kunne jeg jo brukt disse pengene på bil da vi faktisk trenger større bil. Men jeg blir usikker.. kjøp av biler kommer mange ganger i livet vårt, men og gifte oss og bruke litt penger vil ikke være mulig på mange mange år. Jeg må først bygge meg opp økonomisk over flere år, ta igjen noe gjeld osv. Og kanskje leve litt på siden, før evt gifting, men da snakker vi nok 5-10 års tid. Fruen vil ikke vente så lenge selv, å jeg har forklart realiteten, så etter et par dager så sier hun ja til og gifte oss.. men dette etter mye prat fra min side, så føler jeg har presset henne over på et ja. Så dette blir uaktuelt for meg nå da hun følger, ja du har jo rett blabla.. Jeg er bare veldig usikker.. kan bruke de pengene på bil, kanskje kjøpe meg noe fint for de pengene.. en klokke som er evigvarende. Noe som holder og ikke skal på dynga etter 5 år som en typisk bil. Følte meg rett ut avvist av henne og sagt det til henne, men venter vi blir det nok ikke noe av på mange år. Mvh tenkende mann 🤣 Anonymkode: 51191...b22 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #2 Del Skrevet 3. desember Ts her. Ser jeg har truffet litt feil på tastene her, men håper dere forstår hva jeg mener. Anonymkode: 51191...b22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teoretisk sett Skrevet 3. desember #3 Del Skrevet 3. desember Er det så bråhast med å få brukt disse pengene? Hvis du er fattig så høres ikke et bryllup til 2-3 hundre tusen ut som veien ut av fattigdom. Kan du ikke sette av 100K til bryllup på en sparekonto, så kan du dele resten på bilkjøp og nedbetaling av gjeld. Så tar dere giftemålet når det passer perfekt for dere begge? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #4 Del Skrevet 3. desember Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er så bråhast med å bruke pengene på et stort bryllup, eller generelt når du selv sier at du er fattig, vil dere ikke få mye mer nytte av pengene i hverdagen? Anonymkode: ec946...bf4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #5 Del Skrevet 3. desember Å gifte seg er sikkert fint. Men jeg tror ikke du vet hvor lite 2-300 000kr er, ihvertfall ikke når du beskriver deg selv som fattig idag. Jeg tenker det er fornuftig å komme seg i stabil jobb og bruke de pengene på noe dere har BEHOV for, eller å kanskje komme seg litt ovenpå økonomisk igjen. Gifte dere kan dere jo gjøre når som helst. Anonymkode: 314e2...10f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember #6 Del Skrevet 4. desember Dere kan gifte dere gratis på Tinghuset. 2-300K er ingenting. Om du har gjeld burde det nedbetales fremfor å kjøpe, seriøst, en klokke? Dere har et barn. Prioriteringen bør være å nedbetale gjeld, bidra med bil om det hjelper familien og komme deg ut igjen i arbeidslivet og sikre deres økonomiske fremtid. Anonymkode: 39ab7...a94 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 20:16 #7 Del Skrevet fredag kl 20:16 Spar pengene. Om hun ikke er hastig med å gifte seg bør ikke du heller være det. Aldri gift deg med en usikker kvinne Anonymkode: 002a0...315 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 21:57 #8 Del Skrevet fredag kl 21:57 AnonymBruker skrev (På 3.12.2024 den 21.31): Hei. Mann 32 med kvinne 30. Vært sammen i 4 år, kjøpt hus, fått første barn sammen. Nå føler jeg et sterkt behiv for og gifte oss, føler det er halveis rett tid. Men økonomien min er et problem. Jeg er ikke i jobb pr nå, ble sykemeldt og falt ut av jobb da min mor ble drept i 2023. Slitt veldig med dødsfallet og gått til psykolog og fått hjelp. Men hjemmefronten har det gått bra for det meste, er mer hva jeg føler i hode som har vært et problem for meg og jobb. Jeg får oppreisning +++ i sak ang min mor da personen er dømt. Vi snakker 200-300k. Jeg er jo pr dags dato fattig, men vegynner bli klar for jobb igjen. Jeg yttret og bruke en del av disse pengene på noe fint for meg selv og min familie, og det er og gifte oss. Føler ikke de pengene kunne gått til noe mer verdifult pr nå. Men fruen ønsker prioritere bil, så jeg fikk et nei ang spørsmål om vi skulle bruke de pengene på gifte oss. Hun ønsker bil og står for halve lånet, så kunne jeg jo brukt disse pengene på bil da vi faktisk trenger større bil. Men jeg blir usikker.. kjøp av biler kommer mange ganger i livet vårt, men og gifte oss og bruke litt penger vil ikke være mulig på mange mange år. Jeg må først bygge meg opp økonomisk over flere år, ta igjen noe gjeld osv. Og kanskje leve litt på siden, før evt gifting, men da snakker vi nok 5-10 års tid. Fruen vil ikke vente så lenge selv, å jeg har forklart realiteten, så etter et par dager så sier hun ja til og gifte oss.. men dette etter mye prat fra min side, så føler jeg har presset henne over på et ja. Så dette blir uaktuelt for meg nå da hun følger, ja du har jo rett blabla.. Jeg er bare veldig usikker.. kan bruke de pengene på bil, kanskje kjøpe meg noe fint for de pengene.. en klokke som er evigvarende. Noe som holder og ikke skal på dynga etter 5 år som en typisk bil. Følte meg rett ut avvist av henne og sagt det til henne, men venter vi blir det nok ikke noe av på mange år. Mvh tenkende mann 🤣 Anonymkode: 51191...b22 Hvorfor gifte seg? Fordi du vil bli økonomisk sikret dersom dere (helt sikkert) skiller dere? Skriv ektepakter i så fall. Så ikke partneren din kommer i økonomisk uføre. Anonymkode: b902e...019 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:32 #9 Del Skrevet fredag kl 22:32 Kondolerer med din mor. Forstår at du ønsker å gifte deg, men det er galskap å bruke så mye penger på et bryllup. Hva med å gjøre det helt billig, dog ikke før hun faktisk har lyst. Jeg ville satt av de pengene til hus, eller å komme på fote igjen økonomisk. Å bruke penger på ei klokke fordi det er "evigvarende" ser jeg i grunn også på som tull. Anonymkode: 2f6b9...634 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå