AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Del Skrevet 13 timer siden Jeg vil gjerne ha samboer, men å gifte meg ser jeg ingen grunn til. Føler ekteskapet bare handler om religion, politikk, sosialt press, tradisjon, og andre ting som på ingen måte appellerer eller bryr meg. Hva er grunnen til at du vil gifte deg og ikke bare være samboer? Anonymkode: a4432...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Det er mange juridiske forskjeller mellom å være gift og å være samboer, som det er lurt å være klar over. https://www.aftenposten.no/foreldreliv/i/dOz7LO/samboerskap-eller-ekteskap-fem-store-oekonomiske-forskjeller-du-boer-vite-om 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Del Skrevet 13 timer siden For å feire og stadfeste kjærligheten såklart ❤️ Anonymkode: 325a8...616 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #4 Del Skrevet 13 timer siden Det vil jeg ikke, men han vil, så når barna er større og ute av redet så blir det bryllup. Anonymkode: dc601...1a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For å feire og stadfeste kjærligheten såklart ❤️ Anonymkode: 325a8...616 Kan dere ikke gjøre det uten å gifte dere? Man kan invitere venner og familie på fest for å feire at man flytter sammen, og man kan skrive samboerkontrakt. Anonymkode: a4432...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): For å feire og stadfeste kjærligheten såklart ❤️ Anonymkode: 325a8...616 Som samboere feirer vi og stadfester kjærligheten hver dag. Anonymkode: 59acf...8e2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #7 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan dere ikke gjøre det uten å gifte dere? Man kan invitere venner og familie på fest for å feire at man flytter sammen, og man kan skrive samboerkontrakt. Anonymkode: a4432...6e2 Hvorfor er det så viktig å ikke gifte seg? Det er en gratis, gjennomtenkt samboerkontrakt. Anonymkode: bf124...fbf 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Del Skrevet 13 timer siden Fordi jeg alltid har sett for meg hvordan bryllupet skal være, og jeg har alltid sett frem til det. For å få alt det juridiske i orden uten å måtte ordne en haug med saker på egen hånd. Jeg ser ikke poenget med å lage merarbeid ved å styre med diverse kontrakter, som både er mer kompliserte og ikke like gode. Fordi jeg ser for meg at jeg og mannen skal være sammen for alltid, jeg går ikke ut ifra at vi kommer til å gå fra hverandre bare fordi at "jammen halvparten skilles jo uansett". Det er da en stusselig innstilling å ha. Anonymkode: 27794...a3d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Kan dere ikke gjøre det uten å gifte dere? Man kan invitere venner og familie på fest for å feire at man flytter sammen, og man kan skrive samboerkontrakt. Anonymkode: a4432...6e2 Alt for å ikke forplikte seg, altså. Anonymkode: e1e5c...d45 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Del Skrevet 13 timer siden For å feire kjærligheten og skape et minne for livet, sammen med de jeg er glad i. Anonymkode: 7c8c8...aec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #11 Del Skrevet 12 timer siden Det viktigste: Fordi jeg ville at han skulle være mannen min og jeg skulle være kona hans. Men også: Jeg ville at det at vi er mann og kone skulle bli respektert også når vi var i utlandet, og at alt det formelle var på plass. Jeg vil at vi skal være en familie, at vi skulle være hverandres nærmeste og jeg vil at vi skal være den som slipper inn først på sykehuset hvis noe skulle skje med en av oss. Jeg vil at vi skal ha lov til å høre av helsepersonell hva som skjer i en krisesituasjon. Jeg vil at barna og jeg eller mannen står solid og trygt hvis en av oss skulle dø. Heldigvis ville mannen min det samme som jeg. Vi er en familie. Vi står sammen, og vi deler også på det økonomiske. Selve bryllupet var en kjærlighetsfest. Anonymkode: df738...204 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #12 Del Skrevet 12 timer siden Jeg ville heller ikke gifte meg av blant annet samme grunner, selv om jeg også visste det var fordeler. Men så forelsket jeg meg i brevvennen fra utenfor Europa. Langdistanse en stund, men vi måtte jo før eller siden velge å enten gifte oss eller avslutte forholdet. Vi valgte det siste. Vi signerte bare papirene på rådhuset her i Norge, dro hjem og gamet😅 Tanken på seremoni med kjole, slør, blomster og hele det våset der får meg til å grøsse. Andre må gjerne om det er det de ønsker, og jeg skal være glad på deres vegne, jeg bare ville ikke det selv. Anonymkode: 31390...472 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 12 timer siden #13 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg vil gjerne ha samboer, men å gifte meg ser jeg ingen grunn til. Føler ekteskapet bare handler om religion, politikk, sosialt press, tradisjon, og andre ting som på ingen måte appellerer eller bryr meg. Hva er grunnen til at du vil gifte deg og ikke bare være samboer? Anonymkode: a4432...6e2 Om du føler det er mer rett for deg med en samboer så er det det som er viktig for deg. Jeg har både hatt samboer og vært gift. Praktisk sett så har det ingen betydning. Man må bare huske på å ordne det annerledes med samboerskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Del Skrevet 12 timer siden Tror det for min del handler om trygghet, at hvis en mann gifter seg med meg, så er det "det endelige beviset" på livslang kjærlighet. Tror en mann aldri ville giftet seg hvis han ikke var helt sikker på at han ønsker å være sammen med akkurat den dama resten av livet (bortsett fra sånne proformabryllup da). Og jeg tror de som absolutt IKKE vil gifte seg ofte mangler akkurat den overbevisningen, bevisst eller ubevisst. Jeg skjønner at det ikke har noe med lykke å gjøre, det må man jobbe like hardt med uansett om man er gift eller samboer. Men hvis en mann frir til meg, så tar jeg det sånn: "oi, han elsker meg virkelig og ser meg ikke som en han bare skal bo sammen med til det skjærer seg". Anonymkode: 1332c...e5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Del Skrevet 12 timer siden Fordi det juridiske. Anonymkode: 07d6d...33f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #16 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er det så viktig å ikke gifte seg? Det er en gratis, gjennomtenkt samboerkontrakt. Anonymkode: bf124...fbf Antagelig fordi det er mer styr å komme seg ut av det når det skjærer seg, enn et ekteskap. Eller bare at man ikke ønsker å være bundet til den andre parten på den måten. Jeg ville blitt meget betenkt hvis jeg hadde en partner som blånektet å gifte seg med meg. Anonymkode: 1332c...e5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #17 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan dere ikke gjøre det uten å gifte dere? Man kan invitere venner og familie på fest for å feire at man flytter sammen, og man kan skrive samboerkontrakt. Anonymkode: a4432...6e2 nei AnonymBruker skrev (1 time siden): Som samboere feirer vi og stadfester kjærligheten hver dag. Anonymkode: 59acf...8e2 ok Anonymkode: 325a8...616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #18 Del Skrevet 12 timer siden For det juridiske. No er jeg samboer med en mann som ikke vil gifte seg. Da har vi da ordnet det med testamente. Anonymkode: 5642a...d79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 12 timer siden #19 Del Skrevet 12 timer siden Fordi vi elsker hverandre. Jeg elsker han, og han elsker meg. Derfor giftet vi oss. Og så stiller jeg sterkere i møte med ulike instanser når det gjelder min stesønn. Det teller dessverr ganske mye at jeg er "kona til" og ikke bare "samboeren til". Men først og fremst handler det om kjærligheten og at det rett og slett er viktig og riktig for oss. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #20 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Alt for å ikke forplikte seg, altså. Anonymkode: e1e5c...d45 Har ingen problemer med å forplikte meg, men et samboerskap kan da være like forpliktende som ekteskap, den viktigste forpliktelsen sitter i hodet og ikke i kontrakten man har underskrevet. Anonymkode: a4432...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå