AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #1 Del Skrevet 3. desember 2024 Jeg har hovedforfall på forsikringer pr. 1. januar. Har således forsikringer som gjelder for kalenderåret, og som da er enkelt å følge prisjusteringer etc. Tidligere år har det vert mindre justeringer, men for husforsikringen for neste år har de "smurt på" en økning på hele 35% !! Så jeg lurer på hvor vanlig dette er? Jeg prøvde å argumentere med at i de årene jeg har hatt forsikring (40 år), så har jeg aldri benyttet meg av forsikringen grunnet skader m.m. Jeg bor på et sted flere mil fra nærmeste vassdrag, null fare for noen form for ras. Synes derfor denne økningen er helt horribel og usosial. Anonymkode: 88eb2...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #2 Del Skrevet 3. desember 2024 Innhent tilbud fra andre selskaper. Det ble varslet av bransjen for flere år siden at prisen skulle øke betydelig i årene fremover, de skylder på klimaendringer. Anonymkode: 1466b...b9d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #3 Del Skrevet 3. desember 2024 Som han/hun over her skriver: Innhent tilbud fra andre selskaper. Om du er ansatt i kommunen er KLP et godt og rimelig valg. Jeg har min husforsikring der. Betaler 475,- i mnd. for fullforsikring av huset Anonymkode: 2cef9...087 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teoretisk sett Skrevet 3. desember 2024 #4 Del Skrevet 3. desember 2024 De fleste selskapene øker prisene men de vil også ha kunder, jeg tok en runde på forsikringer forrige måned å sparte fra litt til betydelig på hver eneste forsikring. Alle bør ta en runde på dette minst hvert andre år. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #5 Del Skrevet 3. desember 2024 Teoretisk sett skrev (6 minutter siden): De fleste selskapene øker prisene men de vil også ha kunder, jeg tok en runde på forsikringer forrige måned å sparte fra litt til betydelig på hver eneste forsikring. Alle bør ta en runde på dette minst hvert andre år. Ja, jeg skal ta en runde og utfordre selskapene. Burde være attraktiv kunde med null skademeldinger og betaler alltid til senest fristen. Anonymkode: 88eb2...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #6 Del Skrevet 3. desember 2024 Lurt å sjekke rundt ja, i hvertfall annen hvert år. Grunnen til prisøkning denne gang var alle naturskadene i fjor bl.a. Hans. Anonymkode: 5729f...a91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hilarious2016 Skrevet 3. desember 2024 #7 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Ja, jeg skal ta en runde og utfordre selskapene. Burde være attraktiv kunde med null skademeldinger og betaler alltid til senest fristen. Anonymkode: 88eb2...613 Støtter som flere andre her å innhente tilbud fra konkurrerende forsikringsselskaper med jevne mellomrom. Samtidig er det varslet en relativt kraftig generell økning i bygningsforsikring fra 01.01.2025. Dette dels pga. bygningsindeksen, som er satt til 8,9 % for 2025, og dels økende ekstremvær, mangel på arbeidskraft ifm. utbedring av forsikringsskader. Dette gjelder altså hele segmentet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #8 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Lurt å sjekke rundt ja, i hvertfall annen hvert år. Grunnen til prisøkning denne gang var alle naturskadene i fjor bl.a. Hans. Anonymkode: 5729f...a91 Ja, og det er jo det selskapene skylder på. Her jeg bor (ytre Østfold) pleier det svært sjelden være særlig skader etter slike hendelser. Sammenligner man med f.eks. Nesbyen (tilfeldig valgt), som flere ganger er oversvømt pga. ekstremvær, så hadde det jo gått an for kommune og ansvarlige myndigheter å forsikre seg mot oversvømmelser med å bygge flomvern, og å ikke tillate bygging i flom og rasutsatte områder? Skal slik unnfallenhet medføre at alle som har forsikring skal være med på spleiselaget? Når de vet at dette kan skje igjen? Mitt svar er NEI. Jeg vil ikke spleise på denne unnfallenheten. Anonymkode: 88eb2...613 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loke37 Skrevet 3. desember 2024 #9 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, og det er jo det selskapene skylder på. Her jeg bor (ytre Østfold) pleier det svært sjelden være særlig skader etter slike hendelser. Sammenligner man med f.eks. Nesbyen (tilfeldig valgt), som flere ganger er oversvømt pga. ekstremvær, så hadde det jo gått an for kommune og ansvarlige myndigheter å forsikre seg mot oversvømmelser med å bygge flomvern, og å ikke tillate bygging i flom og rasutsatte områder? Skal slik unnfallenhet medføre at alle som har forsikring skal være med på spleiselaget? Når de vet at dette kan skje igjen? Mitt svar er NEI. Jeg vil ikke spleise på denne unnfallenheten. Anonymkode: 88eb2...613 Forsikring er ett spleiselag, alle er med å betale for alle skadene som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #10 Del Skrevet 3. desember 2024 Loke37 skrev (4 minutter siden): Forsikring er ett spleiselag, alle er med å betale for alle skadene som skjer. Ja, for brann, tyveri, og vanlige skader. Men når "faren for naturskade" er kjent, men likevel er ignorert, er jeg ikke villig til å sponse spleiselaget. Det er jo dette som er problemet. Anonymkode: 88eb2...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #11 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har hovedforfall på forsikringer pr. 1. januar. Har således forsikringer som gjelder for kalenderåret, og som da er enkelt å følge prisjusteringer etc. Tidligere år har det vert mindre justeringer, men for husforsikringen for neste år har de "smurt på" en økning på hele 35% !! Så jeg lurer på hvor vanlig dette er? Jeg prøvde å argumentere med at i de årene jeg har hatt forsikring (40 år), så har jeg aldri benyttet meg av forsikringen grunnet skader m.m. Jeg bor på et sted flere mil fra nærmeste vassdrag, null fare for noen form for ras. Synes derfor denne økningen er helt horribel og usosial. Anonymkode: 88eb2...613 Så bytter du forsikringsselskap, det er jo det som anbefales av økonomieksperter. Anonymkode: 21a2c...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #12 Del Skrevet 3. desember 2024 Tenk ikke bare på pris, tenk også på hva du får igjen for det. Noen selskaper krangler mye mer enn andre, og det er verdt å betale for et selskap som ordner opp raskt. Jeg måtte nettopp vente 7 uker på å få en takstmann fra Gjensidige etter vannskade. 7 uker! Når denne saken er over skal jeg gå etter kundetilfredshet og ikke pris. Så det er verdt å høre andres opplevelser før du evt bytter. Anonymkode: 0deec...a06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå