Gå til innhold

Aktiv leting etter kjæreste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det normalt at det tar flere år før det klaffer? 

Anonymkode: c7cc1...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan ha flaks. Men om det skal virkelig klaffe, følelser for begge og man faktisk passer sammen tar det ofte tid

Anonymkode: 1cad9...2eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Synes spørsmål som dette er rare. Tidligere visste folk generelt at det å finne kjærlighet var vanskelig, men nå virker det som mange tror dette skal være enkelt. Bare å bestille på internett liksom. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ta mange år det. Jeg hadde nesten gitt opp.

Anonymkode: 74c7a...7e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

for meg tok det 8 mnd fra jeg startet å date, til jeg ble kjæreste med en fantastisk mann. Vi datet i tre mnd til vi ordentlige kjærester, men begge er i tidlig 20-årene så er kanskje litt enkelere tider nå enn når man blir eldre. 

Anonymkode: d954f...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det kan ta mange år det. Jeg hadde nesten gitt opp.

Anonymkode: 74c7a...7e7

Ordnet det seg plutselig? Hvordan?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (9 minutter siden):

Ja! Synes spørsmål som dette er rare. Tidligere visste folk generelt at det å finne kjærlighet var vanskelig, men nå virker det som mange tror dette skal være enkelt. Bare å bestille på internett liksom. 

Trur ikke det er enkelt. Bare så fortvilt over håpløsheten jeg føler. 

ts

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... altså en må vel ta noen sjanser og se hva som skjer. Kjenne på følelsene. Lang tid fra en treffer noen til en har følelser, noen uker til noen måneder kanskje.

Skjer det ikke noe må en gå videre da.

Skjer det noe blir en jo kjærester. Så kanskje det går over om det var feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Trolltunge said:

Synes overhodet ikke det er et rart spørsmål. Er mange som sikkert er utålmodig i ensomheten. Tidligere var det mer vanskelig, så ser ikke helt poenget ditt. Tilgjengeligheten har aldri vært større mtp datingapper etc. Så jo, det er faktisk «lettere» enn før. Om det klaffer er en annen sak. Prøv å finn roen så skjer det noe når man minst forventer det. 🙂

Anonymkode: 72633...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv på ca 4-5 dater i måneden i ca ett år før jeg drar drømmemannen❤️

Anonymkode: 7aa34...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, holdt på i rundt fem år nå, fortsatt singel.

Anonymkode: 4c9cf...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synes overhodet ikke det er et rart spørsmål. Er mange som sikkert er utålmodig i ensomheten. Tidligere var det mer vanskelig, så ser ikke helt poenget ditt. Tilgjengeligheten har aldri vært større mtp datingapper etc. Så jo, det er faktisk «lettere» enn før. Om det klaffer er en annen sak. Prøv å finn roen så skjer det noe når man minst forventer det. 🙂

Det er både enklere og vanskeligere enn tidligere, så det går nok opp i opp. Det er forøvrig om det klaffer som er saken. Det er ikke en annen sak, det er kjernen i dette. At det må klaffe, og det gjør det ikke med de aller fleste, så derfor er dette vanskelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, etter min erfaring. Nei, om jeg ser på de fleste jeg kjenner. Oppfattes man som veldig attraktiv vil man ha nok datingmuligheter til at det normalt sett klaffer innen rimelig tid. Er man som meg, som høyst klarer å skaffe én date i året, er det nesten umulig. Å jobbe et år for så å bli avvist etter to timer er rett og slett ekstremt ineffektiv bruk av tid, så jeg må ærlig innrømme at jeg motvillig har forsøkt å slå meg til ro med vissheten om at jeg kommer til å være mutters alene resten av livet så fort barnet mitt flytter ut om en del år. Det er jo kjipt nok, men bedre enn å skulle takle flere avvisninger i tillegg. Jo mer man jobber for noe, jo verre er det å ikke lykkes.

Anonymkode: b2b68...14d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i mange år vært singel, jeg sier det selv med forhold som har vart i alt fra 1 til 4/5 mnd. Mange år, helt til jeg ble 40, hvor jeg da traff en mann og et år etter var vi gift. Mot slutten av datingtiden min må jeg si at jeg hadde fått nok. Orket ikke å ta hensyn til alle de rare tingene man skal ta hensyn til i forhold og hadde nærmest bestemt meg for å fokusere på meg selv, mitt barn og andre ting fremover i livet. Så traff jeg da likevel min nåværende mann og så er vi her. Jeg råder deg til å bruke god tid, ikke tenk så mye på det. Få nye hobbyer og lev.

Anonymkode: f6fe4...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen mennesker leter etter noe som ikke finnes. De leter etter noe man faktisk må bygge. Et forhold bygger man, men man få faktisk finne noen som vil begge det samme som deg. Litt selvfølgeligheter her, men man passer ikke med alle og selv om man føler en god match med noen, er det ikke sikkert den personen vil begge det samme som deg.

Veldig mye kan endres. Om jeg bruker meg selv som eksempel er det noen typer kommunikasjon jeg responerer svært godt på og noen former for kommunikasjon som får alle lamper til å blinke rødt. Men dette må jeg vise og forklare henne. Når hun får vite dette kan hun tilpasse kommunikasjonen til mine behov (gitt at hun faktisk ønsker det). Om jeg ikke gjør dette klart for henne vil hun aldri få sjansen til å møte meg på mine behov. Det samme gjelder veldig mye i samlivet. Så lenge man kommuniserer klart og tydelig hva man trenger og ønsker seg, gir det partner mulighet til å møte dette ønsket eller standarden. Å finne noen som allerede er "der" ser jeg på som urealistisk. Da leter man etter det som ikke finnes, men må bygges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 år som singel nå. Vert veldig aktiv på dating og dating apper. Jeg er pen, så ingenting med utseende. Jeg er heller ikke kresen på utseende. Tror jeg kommer til å forbli singel…

k50

Anonymkode: 9c211...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som bare leter på apper, ikke bare let der. Det er en ukultur der inne som liksågodt kan være årsak til hvorfor det aldri blir noen.

Anonymkode: 98254...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Trolltunge said:

Det er både enklere og vanskeligere enn tidligere, så det går nok opp i opp. Det er forøvrig om det klaffer som er saken. Det er ikke en annen sak, det er kjernen i dette. At det må klaffe, og det gjør det ikke med de aller fleste, så derfor er dette vanskelig. 

Du burde virkelig se på premissene i ditt eget utsagn 😂. «Så det går nok opp i opp» er ikke et argument. Tilgjengeligheten er mye større enn tidligere. Muligheten for at det klaffer stiger jo proporsjonalt med antallet. Enig at det er vanskelig, men samtidig enklere enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...