AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #1 Skrevet 3. desember 2024 Om du har hatt nakkeprolaps, hvordan startet det og hvordan var forløpet ditt? Hvor var det vondt? Anonymkode: 28461...021
Helikopter Skrevet 3. desember 2024 #2 Skrevet 3. desember 2024 Har hatt to prolaps, og de har vært helt forskjellige. Den første ble vond i løpet av et døgn. Vondt i nakken og stråling ut i armen. En vanvittig smerte. Måtte haste i taxi til legevakten midt på natta for å få smertestillende. Smertene varte i rundt to måneder. Ble helt bra etterpå. Med den andre ble jeg øm i nakken. Har stråling ut i arm og bein. Periodevis nedsatt følelse og av og til stikking ut i arm og fingertupper. Har permanent mistet litt av styringa i beinet. Kjenner det når jeg tar en rask sving, f.eks. Symptomene har kommet og gått i over et år. De kommer stort sett etter at jeg har overbelastet nakken med bæring eller soving i vond stilling. 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #3 Skrevet 4. desember 2024 Takk for svar. 😊 flere erfaringer? Anonymkode: 28461...021
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #4 Skrevet 4. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Takk for svar. 😊 flere erfaringer? Anonymkode: 28461...021 Ble veldig nummen i en arm i noen uker, ingen særlig smerte. Fikk ingen varige nerveskader, bare stiv nakke. Anonymkode: 1788b...c25 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #5 Skrevet 4. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ble veldig nummen i en arm i noen uker, ingen særlig smerte. Fikk ingen varige nerveskader, bare stiv nakke. Anonymkode: 1788b...c25 Legger til: Prolapsen kom av et fall. Anonymkode: 1788b...c25 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2024 #6 Skrevet 4. desember 2024 Gikk med smerter i armen av og på i ca 6-7 mnd. Etter hvert begynte jeg å miste/glippe ting. Så ble smertene uutholdelige nervesmerter og uten pauser. Da gikk jeg til legen som henviste til MR, som viste stor prolaps. Ble operert to dager senere. Vellykket operasjon. Er fremdeles helt fin 4 år etter. Anonymkode: d6204...6b7 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #7 Skrevet 5. desember 2024 Jeg fikk det helt plutselig en januar. Veldig sterke smerter, og stråling ned i den ene armen. Det eneste som hjalp var neurontin. Tok MR som påviste prolaps, og skulle se det an over sommeren i forhold til operasjon, men så ble det plutselig bedre av seg selv i juli så jeg slapp. Har ikke merket noe nå etterpå. Jeg tror det er mange som opereres unødvendig. Jeg ble tilbudt operasjon på vårparten av privat klinikk, men valgte altså å vente, og det viste seg å være riktig. Anonymkode: 23073...f64 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #8 Skrevet 5. desember 2024 jeg har to, den ene gir ingen problemer den andre er skstremt aktiv i perioder med strålesmerter ut i armen og opp i hodet med en brennende smerte rundt virvelen ganske konstant. Anonymkode: e5ded...b89 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #9 Skrevet 5. desember 2024 Takk for svar! Jeg har kun nervesmerter ut i skulder, ikke videre ned i arm. Er så nysgjerrig på hva det er. Har store smerter i nakken også. Fått time til MR, men må vente noen uker på den. Anonymkode: 28461...021
Msnice Skrevet 16. februar #10 Skrevet 16. februar Helikopter skrev (På 3.12.2024 den 20.36): Har hatt to prolaps, og de har vært helt forskjellige. Den første ble vond i løpet av et døgn. Vondt i nakken og stråling ut i armen. En vanvittig smerte. Måtte haste i taxi til legevakten midt på natta for å få smertestillende. Smertene varte i rundt to måneder. Ble helt bra etterpå. Med den andre ble jeg øm i nakken. Har stråling ut i arm og bein. Periodevis nedsatt følelse og av og til stikking ut i arm og fingertupper. Har permanent mistet litt av styringa i beinet. Kjenner det når jeg tar en rask sving, f.eks. Symptomene har kommet og gått i over et år. De kommer stort sett etter at jeg har overbelastet nakken med bæring eller soving i vond stilling. Du skal ikke opereres?
AnonymBruker Skrevet 16. februar #11 Skrevet 16. februar Jeg fikk påvist nakkeprolaps i desember. Har smerter i nakken,skulder og utstråling i en srm, prikking i fingre. Smerten i armen er grusom og gjør at jeg kun kan sitte i en bestemt stilling i sofa eller ligge på siden. Om jeg må bevege meg så får jeg så vondt at jeg blir kvalm. Kan ikke sitte på en vanlig stol. Har vært hos nevrokirurgen og vurderes for operasjon. Vil jo helst at det bare skal gå over men jeg kan jo ikke leve sånn. Må komme tilbake til livet og jobben. Samtidig er jeg litt redd for operasjon. Anonymkode: 3e1c8...52f
Helikopter Skrevet 17. februar #12 Skrevet 17. februar Msnice skrev (På 16.2.2025 den 19.22): Du skal ikke opereres? Nei, det meste av plagene kommer og går, så jeg har ikke gått til det skrittet. Det hjelper med tøying og yoga, heldigvis. Gjør en del av det i dårlige perioder.
AnonymBruker Skrevet 18. februar #13 Skrevet 18. februar Begynte med vondt i skulderen her, etterhvert også nakke. Så krøp det nedover armen med stråling. Fra jeg ble skikkelig dårlig til operasjon var det ca 4 mnder. Anonymkode: 41f37...52d
AnonymBruker Skrevet 18. februar #14 Skrevet 18. februar Jeg trodde det var en betent skulder, det var voldsomme smerter som kom ut av det blå inni på baksiden av skulder og strålte ut til lillefinger, mistet delvis kraft i arma. Smertene var intense både inni skuldra og veldig nervesmerter på huden, såvidt jeg fant avlastende stillinger for hvile og bruk av ekstra smertestillende. Det varte i vel to uker før det gradvis heldigvis ble bedre, og en fysioterapeut jeg kom til sa den var på tilbaketrekking. Men har aldri blitt helt bra i den skulderen. Anonymkode: e69a3...185
Msnice Skrevet 20. februar #15 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 17.07): Begynte med vondt i skulderen her, etterhvert også nakke. Så krøp det nedover armen med stråling. Fra jeg ble skikkelig dårlig til operasjon var det ca 4 mnder. Anonymkode: 41f37...52d Ble du gradvis dårligere eller gikk det litt opp og ned?
Msnice Skrevet 20. februar #16 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 22.18): Jeg trodde det var en betent skulder, det var voldsomme smerter som kom ut av det blå inni på baksiden av skulder og strålte ut til lillefinger, mistet delvis kraft i arma. Smertene var intense både inni skuldra og veldig nervesmerter på huden, såvidt jeg fant avlastende stillinger for hvile og bruk av ekstra smertestillende. Det varte i vel to uker før det gradvis heldigvis ble bedre, og en fysioterapeut jeg kom til sa den var på tilbaketrekking. Men har aldri blitt helt bra i den skulderen. Anonymkode: e69a3...185 Jeg tror du kan få en nerve i klem i skulder, dette er ikke prolaps men likevel veldig smertefullt. Ville fått en skikkelig disgnose av lege m MR. Fysioterapeuter kan sikkert mene mye men ikke sette diagnoser.
Msnice Skrevet 20. februar #17 Skrevet 20. februar AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 11.12): Takk for svar! Jeg har kun nervesmerter ut i skulder, ikke videre ned i arm. Er så nysgjerrig på hva det er. Har store smerter i nakken også. Fått time til MR, men må vente noen uker på den. Anonymkode: 28461...021 Fant du ut?
Msnice Skrevet 20. mars #18 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (På 4.12.2024 den 22.33): Gikk med smerter i armen av og på i ca 6-7 mnd. Etter hvert begynte jeg å miste/glippe ting. Så ble smertene uutholdelige nervesmerter og uten pauser. Da gikk jeg til legen som henviste til MR, som viste stor prolaps. Ble operert to dager senere. Vellykket operasjon. Er fremdeles helt fin 4 år etter. Anonymkode: d6204...6b7 Hadde du noen komplikasjoner etter operasjonen?
AnonymBruker Skrevet 24. mars #19 Skrevet 24. mars fikk prolaps i nakken i november for noen år siden, det ble bare verre og verre, til slutt kunne jeg bare sitte med armen over hodet for å få vekk verste smertene. jeg ble opertert med mikorkirugi nesten ett år etter den oppstod,der de satte inn ett titanbur for å avlaste. veldig glad jeg tok det inngrepet, var helt fin igjen rett etter inngrepet, selvsagt vondt pga selve inngrepet, men alt annet var topp. måtte gjenopptrenes da armen hadde blitt svak, men det gikk fint. Anonymkode: dd00e...4a5
AnonymBruker Skrevet 24. mars #20 Skrevet 24. mars Fikk prolaps for ca. 15 år siden. Smertfullt og deprimerende i ett par års tid. Den ligger der fortsatt og biter innimellom, det skal lite til før den gir smerte og migrene. Fungerer best med rolige dager. Anonymkode: b1f27...849
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå