Gå til innhold

Kommer du best overens med samme eller motsatt kjønn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er dame, lykkelig gift, og mine tre beste venner er menn. Har ikke noen god forklaring på det, jeg synes ikke damer er slitsomme, og har jo jentevenner også. Jeg har kanskje litt drøy humor eneste. Og er litt direkte. Jeg har vokst opp med en bror som er rett under ett år eldre enn meg, så kanskje det er derfor?

Anonymkode: e7dd2...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinne her, kommer selvfølgelig lettest overens med menn, fordi menn flest er heterofile og har aksjene sine spredt overalt. Kan oppføre meg som den reneste heks uten at menn reagerer, mange av de blir ville av det.

Nettopp derfor holder jeg meg langt unna menn som venner, ønsker verken å være desperat pickmeisha eller lat og gretten heks.

Det å gå sammen med kvinner er en helt annen sak. Det krever mer av meg og jeg utvikler meg dermed til en bedre person. Jeg er nødt til å være snill, hyggelig, fornuftig og omtenksom, for å bli godtatt av en kvinne. 

Det sagt, jeg forsøker å holde meg nært til andre kvinne-kvinner som ikke lager mer drama enn de behøver. Greit nok å kreve at jeg skal skjerpe meg for å bli godtatt, men det finnes de damene som stadig hakker, og de holder jeg meg unna. 

Anonymkode: 78a37...1bb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kvinne her, kommer selvfølgelig lettest overens med menn, fordi menn flest er heterofile og har aksjene sine spredt overalt. Kan oppføre meg som den reneste heks uten at menn reagerer, mange av de blir ville av det.

Nettopp derfor holder jeg meg langt unna menn som venner, ønsker verken å være desperat pickmeisha eller lat og gretten heks.

Det å gå sammen med kvinner er en helt annen sak. Det krever mer av meg og jeg utvikler meg dermed til en bedre person. Jeg er nødt til å være snill, hyggelig, fornuftig og omtenksom, for å bli godtatt av en kvinne. 

Det sagt, jeg forsøker å holde meg nært til andre kvinne-kvinner som ikke lager mer drama enn de behøver. Greit nok å kreve at jeg skal skjerpe meg for å bli godtatt, men det finnes de damene som stadig hakker, og de holder jeg meg unna. 

Du hørtes ikke riktig god ut. Du behandler menn som drit bare fordi du opplever at du kan? Slike som deg burde holdt seg helt unna menn 

Anonymkode: 1e0f4...d54

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du hørtes ikke riktig god ut. Du behandler menn som drit bare fordi du opplever at du kan? Slike som deg burde holdt seg helt unna menn 

Leste du ikke innlegget?

Det er jo det jeg gjør. Jeg blir bare aggressiv av underdanighet og logring, det er verken bra for meg eller for menn.

Se bare på deg selv, så ser du jo hvordan man blir av det. Tror du menn som omgåes menn er like hissig som deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Leste du ikke innlegget?

Det er jo det jeg gjør. Jeg blir bare aggressiv av underdanighet og logring, det er verken bra for meg eller for menn.

Se bare på deg selv, så ser du jo hvordan man blir av det. Tror du menn som omgåes menn er like hissig som deg?

Ser du skriver at du holder deg unna som venn, slike som deg burde holde seg unna totalt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av mine vennskap er flest menn, men de dypeste er med kvinner

-Kvinne

Anonymkode: 765d8...388

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er mann, og har flere kvinner enn menn jeg har noe særlig forhold til, men usikker på om det har noe å gjøre med at jeg kommer bedre overens med dem eller bare at det er de som er mest villige til å holde ut med meg. Har ikke noe nært forhold til noen, men av folk det er mulig for meg å sende en melding til og kanskje treffes et par ganger i året, eller bare folk jeg kan si hei til i hverdagen.

Anonymkode: 72e59...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser du skriver at du holder deg unna som venn, slike som deg burde holde seg unna totalt 

Det er din mening og den har du rett til å ha, men det er ingen grunn til å uttrykke den her - utover at du ønsker å såre meg. Så da kan du jo spørre deg selv hvem av oss som er verst :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og trives best med menn. Handler mest om interesser, og væremåte. Orker ikke samtaler om sminke, hår og klær, og setter også pris på å snakke med folk som klarer å snakke om annet enn barn etter de får barn. Altså stort sett menn. 

Anonymkode: 64598...823

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går mer på personlighet en kjønn. Er ikke spesielt interessert i biler og fotball, men kan ikke si jeg brenner for kjendiser eller minimalistisk interiør heller.

Anonymkode: 04005...599

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo mest kvinner som venner. Jeg har hatt en del menn som venner og, men jo eldre jeg blir, jo mer deler jeg vel mest interesser med andre kvinner, og finner en likesinnet blant andre kvinner. 

Anonymkode: 4e0d4...48e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid med jentene/damene før. Klarte nesten ikke å slappe av i nærheten av gutta. Med alder og utdannelse har det snudd. Føler damer oftere og oftere er ganske dumme, og det er bare snakk om dating, sminke, trening, klær og barn. Ingenting med substans. 

Anonymkode: e8d70...7f8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uanonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg er kvinne og synes det kommer mer an på person enn kjønn. Kommer godt overens med både kvinner og menn, motsatt finnes det både kvinner og menn jeg ikke er på bølgelengde med.

Samme her.

Er personavhengig, ikke kjønnsavhengig for min del.

En kjapp fægrovregning viser at jeg har ca 50/50 fordeling mellom kvinner og menn av mine venner.

Av kollegaer er vi også ca 50/50 og det er ingen forskjell basert på kjønn hvem jeg trives best med og omgåes.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er kvinne og trives best med menn. Handler mest om interesser, og væremåte. Orker ikke samtaler om sminke, hår og klær, og setter også pris på å snakke med folk som klarer å snakke om annet enn barn etter de får barn. Altså stort sett menn. 

Det gir ingen mening at det kun er menn som snakker om andre ting enn sminke, hår og klær, når så mange her i denne tråden foretrekker å snakke med menn. Det er ingen grunn til at ikke dere damer som foretrekker menn, kunne funnet hverandre, dere må da ha noe til felles?

Jeg er venn med andre kvinner og tror sjelden jeg har snakket med noen av disse om sminke, utenom en av de som er besatt av sminke. Resten snakker jeg med om litteratur, film, filosofi. samfunnsrelaterte spørsmål, mat, opplevelser, praktiske ting, omtrent de samme tingene jeg snakker med menn om, utenom én viktig forskjell; musikk. Musikk er det dessverre bare menn som jeg kan snakke med om. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har jo mest kvinner som venner. Jeg har hatt en del menn som venner og, men jo eldre jeg blir, jo mer deler jeg vel mest interesser med andre kvinner, og finner en likesinnet blant andre kvinner. 

Anonymkode: 4e0d4...48e

Og jo eldre man blir jo mer finner man typisk ut hva disse mennene egentlig vil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det gir ingen mening at det kun er menn som snakker om andre ting enn sminke, hår og klær, når så mange her i denne tråden foretrekker å snakke med menn. Det er ingen grunn til at ikke dere damer som foretrekker menn, kunne funnet hverandre, dere må da ha noe til felles?

Handler gjerne om kolleger og folk man ikke kan unngå i hverdagen. Er ikke mange andre jenter som setter seg ved guttebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Handler gjerne om kolleger og folk man ikke kan unngå i hverdagen. Er ikke mange andre jenter som setter seg ved guttebordet.

OK, sånn sett. Ja, vi er en god blanding på vår jobb, og våre lunsjer. Men trodde nesten det var sånn at i slike yrker hvor det er en blanding kjønn, så har mennesker så pass høy utdanning og variabelt interessefelt at da blir det snakk om mer stimulerende saker uansett?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

OK, sånn sett. Ja, vi er en god blanding på vår jobb, og våre lunsjer. Men trodde nesten det var sånn at i slike yrker hvor det er en blanding kjønn, så har mennesker så pass høy utdanning og variabelt interessefelt at da blir det snakk om mer stimulerende saker uansett?

Jeg kan liksom ikke se for meg jentebord og guttebord på vår jobb….

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer best overens med dem jeg kommer best overens med, uavhengig av kjønn 😊 

Anonymkode: d387b...10d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og har alltid hatt lettere for å finne tonen med gutter/menn. Jeg har alltid hatt jentevenner også, men de jeg har er fra barndommen. Aner ikke hvordan jeg blir venn med andre kvinner nå i voksen alder. Skulle ønske det ikke var sånn. Føler bare at alle kvinner er bedre enn meg og at de vet noe som jeg ikke vet. Vanskelig å forklare helt hva jeg mener, men jeg føler meg alltid mer ukomfortabel og er mer redd for å gjøre noe "feil" rundt andre kvinner. Jeg er ganske A4 og vet egentlig at de fleste andre kvinner er like meg, men f. eks. i barselgruppen har keg lett for å føle meg som en elefant blant ballerinaer.

Anonymkode: 21e2e...7ca

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...