Gå til innhold

Kommer du best overens med samme eller motsatt kjønn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er hetero mann, men trives absolutt best sammen med damer. Jeg vil føler ikke jeg er en stereotyp mann (interesserer meg null for fotball, biler, øl, snekring eller mekking eller andre "typiske" manneting, og er veldig lite "macho"). Jeg synes damer er lettere å prate med, og triveligere å omgås. Har bare venninner, ingen kamerater (og savner på ingen måte en kamerat heller). Føler jeg er ganske unormal sånn sett. Men er det flere her som har det slik, at du trives bedre med venner av det motsatte kjønn? Hvorfor da i så fall?

Anonymkode: e9636...cc1

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dame.

Fordel med menn tror jeg kanskje er at de forventer ikke å kjenne seg 100% igjen i meg, og det gir litt frihetsfølelse. Nå som jeg er litt oppi åra tror jeg ikke det bare er at de ser gjennom fingrene med sosial kløning pga mulighet for sex.

Men de jeg virkelig er på bølgelengde med kan være både damer og menn, og da er det ingen forskjell.

Hm, jeg klarer ikke svare på spørsmålet, sorry :)

Anonymkode: e38dd...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hetero kvinne og kommer best overens med menn. Kvinner syns jeg er vanskeligere å forholde seg til, blir oftere konflikter.

Anonymkode: 90232...e62

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hetrofil, gift dame. Går best i lag med menn både på jobb, og privat.

Anonymkode: a9647...085

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og synes det kommer mer an på person enn kjønn. Kommer godt overens med både kvinner og menn, motsatt finnes det både kvinner og menn jeg ikke er på bølgelengde med.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er hetero dame og foretrekker helt klart å være med andre damer. Menn er uforutsigbare, skumle og aggressive og lager alt for mye drama. 

Anonymkode: b72d4...341

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives helt klart best å jobbe med menn. De er lettere å forholde seg til. Jeg har nesten  bestandig jobbet i mannsdominert yrke. Flere av mine kollegaer er blitt gode venner som jeg setter enormt stor pris på. Jeg har også gode og nære venninner jeg ikke kunne klart meg uten. Men hadde definitivt ikke orket å jobbe med en hønsegjeng. Jeg klarer dessuten å prate på både innpust og utpust i perioder.. Så de ville vert overflødige 😅😂 Jeg er for øvrig kvinne. veldig feminin, kreativ, absolutt Ikke en utpreget guttejente, men har (pga ADHD🙃😇) svært allsidige interesser. Jeg syns det er artig å skru og mekke på bilen, Snekre og bygge eget møbeldesign, kan både lakkere biler og designe og sy mine egne kjoler, silversmith/ lage mine egne sølvsmykker, dypdykke i filosofiske temaer, ha dype og reflekterte samtaler om det meste.. liker også friluftsliv… Hmm.. Det kan imidlertid variere litt fra mnd til mnd hvilke interesser som opptar meg mest  🤓🤓 OOOg nå når jeg leser alt dette skjønner jeg vel egentlig at jeg kanskje avviker litt fra den gjennomsnittlige kvinnen…   Herlighet.. ikke rart jeg aldri helt passer inn 🤪

Derav opplever jeg egentlig ofte at det er vanskelig å finne likesinnede venninner med et like bredt interessefelt 😊 Og jeg  trenger derfor både venninner og kompiser for å kjenne meg «hel ved» Og det er jo heller ikke til å legge skjul på at mannfolk ofte kan være enklere å forholde seg til. Spesielt for sånne som meg som bestandig ender opp med å impulsivt si noe som tolkes helt feil.. og med oss kvinnfolk blir det ofte så mange dramatiske tolkninger i værste mening 🙈 

Jeg kan se for meg at mange damer med adhd , eller andre nevro-spicy personligheter ofte trives godt med venner av motsatt kjønn. Det er ganske ofte lettere å forholde seg til menn, og litt lettere å slippe unna konflikter siden de overtenker og analyserer litt mindre. Jeg føler også ofte at mange menn er mildere mot kvinner enn menn. Dette gjenspeiles spesielt godt når det er et par kvinner på gulvet i mannsdominerte bedrifter. 

Anonymkode: 2c46a...e1b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer best overens med kvinner. Det er langt mindre drama og styr med kvinner. De er generelt bedre på å kommunisere, og de viser mer hensyn til andre. Jeg kjenner også mange flotte menn, men det føles ikke nødvendigvis naturlig å skulle bruke en-og-en tid med menn. Mannlige venner møter jeg gjerne i en gruppe. Kun menn jeg aktivt dater, møter jeg alene. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er hetero mann, men trives absolutt best sammen med damer. Jeg vil føler ikke jeg er en stereotyp mann (interesserer meg null for fotball, biler, øl, snekring eller mekking eller andre "typiske" manneting, og er veldig lite "macho"). Jeg synes damer er lettere å prate med, og triveligere å omgås. Har bare venninner, ingen kamerater (og savner på ingen måte en kamerat heller). Føler jeg er ganske unormal sånn sett. Men er det flere her som har det slik, at du trives bedre med venner av det motsatte kjønn? Hvorfor da i så fall?

Anonymkode: e9636...cc1

Det er ikke ofte jeg møter menn som sitter og ser fotball med en hånd i buksa, en hånd rundt en ølboks, og som sitter og skratter over egne promper imellom skriking på tv skjermen. Om det er det man liker å gjøre, så er det ikke noe galt i det heller. Men jeg kjenner ikke så veldig mange menn som interesserer seg i fotball, bil og andre "manneting". De jeg kjenner har et vidt spekter av interesser, og de klarer fint å vise interesse for nye ting og tilpasse seg samtaleemner ut i fra hvem de er sammen med. 

Anonymkode: ee414...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er (heterofil og gift) kvinne og kommer best ut med menn i jobbsammenheng. Jeg er en direkte type.

Anonymkode: 1d469...e94

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg ikke generalisere om. De folka jeg liker best er av begge kjønn (og en trans og en som definerer seg som ikkebinær). De folka jeg liker minst er også av begge kjønn. 

Anonymkode: 2a185...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen regel for det. Mine to beste venner er en mann og en kvinne. Blant mine 10 nærmeste venner er dog bare 3 menn, og den ene av dem er min bror. 

Anonymkode: e5395...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kvinne og kommer best overens med kvinner. Tror det er noe med å kunne relatert seg mer til dem. Jeg er ganske forskjellig fra mange av mine nære venner (mtp interesser ol), men føler likevel på et "søskanskap". Elsker kvinner!

Anonymkode: 65722...219

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er mann og kommer best overens med kvinner, de er ofte mye bedre å prate med 

Anonymkode: 1e0f4...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann, og kommer best overens med andre menn, spesielt i jobbsammenheng.

Anonymkode: 1c17a...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aller best overens med andre jenter og for å være ærlig kjenner jeg litt på "pick me" stemninga i tråden akkurat nå - er ikke måte på hvordan andre kvinner omtales som "hønsegjenger" og "drama", mens menn trengs for de "dype filosofiske temaene" og ordentlige vennskap 😆 Høres mest ut som en del her er skada av ungdomsskolen, vi voksne kvinner bør aldri omtales som om vi er på 50-tallet og "høner" som nesten ikke bør tillates inn i arbeidslivet.

Jeg har ikke noe imot menn, altså. Men føler ofte de kjekker seg rundt meg, skal absolutt stryke seg 1 million ganger i håret og leke deilig og mystisk. Synes det er mer befriende med eldre menn / homofile / audhd menn som ikke bryr seg spesielt mye om meg uansett. 

Med jenter føler jeg vi er søstre med én gang, jeg bare viber sykt med 99% av jentene jeg møter. Vi ler, prater, samarbeider og er søstre fra første stund, på tvers av nasjonalitet, religion, utseende osv. Har møtt noen dårlige epler ja, men jeg prøver jo å se det beste i alle, og selv om ikke kjemien stemmer med alle kan jeg sette pris på personligheten deres likevel.

De eneste jentene jeg faktisk ikke tåler er jenter som tror de er sååå mye bedre enn oss femi smykkejenter fordi de ikke er "jålete" som oss. Altså de som ikke har shava på 8 mnd, går i svette klær, ikke dusjer om morgenen og ikke har rørt et armbånd i hele sitt liv. Og tenker vi er de dumme og ufortjent deres vennskap. Føler en del av de samler seg opp i den tråden her. Typisk jenter som ikke forstår sosiale koder. Altså som skal diskutere og krangle på alt mulig, har "sterke personligheter" og virker generelt usikre på seg selv. Jeg synes bare synd på dem, men har kun møtt et knippe slike i mitt liv og det var alltid de som proklamerte hvordan gutter er så mye bedre enn jenter. 

Anonymkode: c9d89...28a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...