Gå til innhold

Mannen vil "flytte ut" av soverommet pga nyfødt. Urimelig?

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ønsker ikke å bli et slikt par som sover på forskjellige rom. Vi har en nyfødt som våkner veldig ofte på natt. Vi har også et barnehagebarn. Jeg er dønn sliten av mangel på søvn og syns ikke mannen skal slippe noe billigere unna. Han prøver å argumentere med at han ikke kan mate, siden jeg fullammer, men det er slitsomt for meg å skifte bleie og eventuelt hente andre ting når jeg i tillegg må amme. Jeg vil helst bare ligge der og bevege meg så lite som mulig. Han argumenter også med at han må være opplagt til jobb, kjøring og til å ta det meste med det andre barnet, men hvis jeg skal klare meg på omtrent ingen søvn, så kan vel han det også? Han er tross alt ikke lenket til baby 24/7 som meg. Jeg vil også være mer opplagt for det andre barnet hvis jeg slipper å opp for å skifte bleie osv på natta.

Anonymkode: 5a44f...1d9

• Liker 2
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg sov på eget soverom. Moren har jo fri et halvt år, jeg skal tidlig på jobb hver dag. Anser det som selvfølgelig. Synes synd på fyren din som er i et forhold med deg.

Anonymkode: 2f30b...6f7

• Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Prøv det i en periode for å se om det er bedre for dere begge to. Kan bare snakke for meg selv. Men jeg våkner av alt. Også når mannen snur seg i senga. Så det kan være bedre for deg også. Jeg la alt tilrette for at jeg skulle bevege meg minst mulig. Hadde alt tilgjengelig for meg. Ikke skru på noen lys. Bare svakt slik at jeg så hva jeg skulle gjøre. Og slapp av når barnet sover. Vet det ikke er lett å sove hver gang barnet sover. Men kroppen har godt av at man slapper godt av å. Så bare legg seg ned og ikke se på mobilen. Og bare ha igjen øynene og konsentrere seg om å puste helt nede i magen og slappe helt av i hele kroppen. 

Anonymkode: a4353...e9a

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Wow. Her flyttet barnefar på gjesterommet mens jeg og baby er på vårt soverom. Babyen våkner en del og da tenker jeg det er viktig at ihvertfall en av de voksne får en god natts søvn. Hvorfor skal begge våkne med baby hvis en kan få sove?

Den første tiden er jo unntakstilstand.

Anonymkode: 466dd...b9d

• Liker 21
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt urimelig at begge skal slit seg helt ut, samboeren min måtte "flytte ut" og det ble mye bedre stemning av det etter hvert. Du er NØDT til å sove når babyen sover for å akkurat ikke være helt utmattet, alt annet er uviktig (skittentøy, oppvask ol) Jeg går ut ifra at når han har fått henta seg inn litt så kommer han til å bidra mye mer å. Lykke til! Det er forferdelig å ha det sånn, men det går over det å :)

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo ingen som får det bedre av ar han er sympatisliten! Herregud. Nyfødte er krevende og desverre svært avhengig av mammaen sin. Det går seg til. Han kan avlaste deg på andre måter på dagtid. 

Anonymkode: 147fe...308

• Liker 24
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor være sammen om man ikke skal dele soverom engang, og klart skal også far delta i nattevåk. Det var ikke et spørsmål engang, mannen tok mye av nattevåken han også. 
Jeg var heldigvis ikke alene om å få barn, og selv om man ammer så betyr ikke det at det er kun å putte puppen i munn så blir babyen stille. 
Jeg hadde to barn som hylte hele natten, de måtte bysses ene frem til 11 måneder og 2 frem til 4 måneder, den 3 måtte ligge som klister inntil hud. Takk og lov for en omsorgsfull mann som ikke mente det var kun min jobb, for jeg hadde ikke vært her i dag da. 

Anonymkode: d2983...d3f

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mannen sov ganske lenge på gjesterommet da vi fikk første. Da fikk han sove, og jeg slapp å tenke på at jeg vekte ham da babyen våknet. Joda, jeg husker jeg var dritsur fordi han fikk sove og ikke jeg (det er jeg tidvis fremdeles, babyen fyller straks fire år..), men fornuften skjønte at det ikke er hensiktsmessig at han var like trøtt som meg. 

Vi sover forresten på samme rom igjen nå. 

Anonymkode: 76b69...d81

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ønsker ikke.... når jeg er sliten skal han også være det... når ikke jeg får sove skal ikke han sove heller... 

:P det ooooser - og det er ikke pent.. 

Anonymkode: 2488b...7e5

• Liker 12
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde veldig urolig baby. For oss var det mer konstruktivt at far sov på eget rom, men stod tidlig opp og tok baby en stund før jobb. Da var han var også mer opplagt til å ta de ikke-ammerelaterte oppvåkningene på kveld.

Slik fikk vi mest søvn og pause begge to, selv om jeg tok alt på natten. Vår sov ikke uassistert på dag, så «sov når babyen sover» utgikk. 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er dønn sliten av mangel på søvn og syns ikke mannen skal slippe noe billigere unna. 

Anonymkode: 5a44f...1d9

Men unger skulle du ha. Og det skal gå utover alle helt unødvendig. Jaja.

Anonymkode: 99fc7...684

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ønsket at han var opplagt om han kjører med barna i bilen.

• Liker 13
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Her må dere bli enige. 

For vår del har separate soverom vært gull i babytiden. Veldig fint at minst en av oss har sovet natten gjennom. 

Anonymkode: 7171e...0f0

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

La nå mannen få sove ut, herrefred. 

Att du er sliten, betyr ikke att din mann må ha det tilsvarende. 

Anonymkode: 57a33...4b0

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du ikke i permisjon da??

Herregud, skjerp deg. Selvfølgelig skal han få sove ut. Han skal på jobb dagen etter, du skal bare chille, kose deg og slappe av med ei unge!

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Be han ta babyen med så du får hvilt.

Anonymkode: 64efa...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...