AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #21 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 12.49): https://www.klikk.no/helse/kosthold/tester/test-av-smor-og-margarin-7057334 Der var du igjen, ja. Der er langt mer mettet og usunt fett i smør enn i margarin. Der er og langt flere kalorier. Ha er sunnest mener du? Fortsatt smør? Ja, da må du ta og oppdatere deg til 2024. Anonymkode: 87707...68c Ekspander Jeg tror du må oppdatere deg til 2024. Mettet fett er sunt og har blitt frikjent falske anklager. Det er fettet i plantemargarin som er usunt. Kalorier er heller ikke usunt. En kalorifattig matvare kan være usunn og en kaloririk matvare kan være sunn. Så jeg støtter ABen du svarte i at smør er sunnere enn margarin. Og faktisk er smør VELDIG bra for fordøyelsen. De fettsyrene som bakterier i tarmene lager av fiber får man direkte fra smør i gode mengder. Det er SMØRsyre man ønsker å få fra fiber. Egentlig bør man kutte ut fiber og spise smør i stedet. Kroppen din vil takke deg etter overgangsperioden. Anonymkode: 399d7...dc9 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #22 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 13.20): Jeg tror du må oppdatere deg til 2024. Mettet fett er sunt og har blitt frikjent falske anklager. Det er fettet i plantemargarin som er usunt. Kalorier er heller ikke usunt. En kalorifattig matvare kan være usunn og en kaloririk matvare kan være sunn. Så jeg støtter ABen du svarte i at smør er sunnere enn margarin. Og faktisk er smør VELDIG bra for fordøyelsen. De fettsyrene som bakterier i tarmene lager av fiber får man direkte fra smør i gode mengder. Det er SMØRsyre man ønsker å få fra fiber. Egentlig bør man kutte ut fiber og spise smør i stedet. Kroppen din vil takke deg etter overgangsperioden. Anonymkode: 399d7...dc9 Ekspander Når fikk folk for seg at kalorier er usunt? Og så setter folk seg heller til å spiser ultraprossesert fabrikkprodusert nærings- og kalorifattig drittmat som er merket med «mager», «fettredusert», etc, og tenker at de er så sunne på grunn av lite kalorier. Lite anende om hva denne såkalte maten gjør med kroppen👍🏼 Les innholdsfortegnelsen på mye av denne maten, og bli sjokkert av at dere ikke kjenner halvparten av ingrediensene. Mye av dritten er også reklamert med «tilsatt fiber», for med en gang folk hører «fiber» så gå de rett i fella. Da er det ihvertfall sunt. Anbefaler alle å lese en bok om ultraprossesert mat og hva det gjør med kroppen. Google det, så kommer det opp er par gode bøker. Der blir det også vist til forskning. Anonymkode: 6f5fc...f2e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #23 Del Skrevet 7. desember 2024 Julegaveønsker folkens!! Kan ikke folk please ønske seg disse til jul? https://www.norli.no/boker/dokumentar-og-fakta/familie-og-helse/kosthold-og-diett/hva-og-nar-skal-vi-spise?gad_source=1&gbraid=0AAAAADsxdPCI-PAQfovG5rGzhBWXm2z7h&gclid=EAIaIQobChMIuqWeyaOWigMVuk-RBR3UlhSdEAQYBiABEgJDtvD_BwE https://www.norli.no/boker/hobby-og-fritid/mat-og-drikke/hva-skjedde-med-maten?gad_source=1&gbraid=0AAAAADsxdPBsxT2pC5iMzPM5Vt3WMVuYH&gclid=EAIaIQobChMIuqWeyaOWigMVuk-RBR3UlhSdEAQYBSABEgI68_D_BwE Anonymkode: 6f5fc...f2e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2024 #24 Del Skrevet 7. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 12.49): https://www.klikk.no/helse/kosthold/tester/test-av-smor-og-margarin-7057334 Der var du igjen, ja. Der er langt mer mettet og usunt fett i smør enn i margarin. Der er og langt flere kalorier. Ha er sunnest mener du? Fortsatt smør? Ja, da må du ta og oppdatere deg til 2024. Anonymkode: 87707...68c Ekspander Jeg lurer på hvem som faktisk har best helse av deg og han/hun du tydeligvis diskuterer dette en del med… Tipper at det er den andre… Folk som er opptatt av helse og kosthold har faktisk begynt å våkne fra denne vranglæren vi har vært utsatt for over mange mange år som at smør er «værstingen». Anonymkode: 6f5fc...f2e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 8. desember 2024 #25 Del Skrevet 8. desember 2024 (endret) Anonym1204 skrev (På 3.12.2024 den 17.12): Hei jeg lurer på om det er noen her som vet hva man kan bruke istedenfor smør i julekjeks? Og som er sunnere! Ekspander I stedet for å mekke kvasikaker av rare ingredienser for å lage det minst mulig usunt så ville jeg servert noe helt annet. F.eks en god salat, eller avokado med ørretrogn. Endret 9. desember 2024 av I Grosny 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 8. desember 2024 #26 Del Skrevet 8. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 7.12.2024 den 12.49): https://www.klikk.no/helse/kosthold/tester/test-av-smor-og-margarin-7057334 Der var du igjen, ja. Der er langt mer mettet og usunt fett i smør enn i margarin. Der er og langt flere kalorier. Ha er sunnest mener du? Fortsatt smør? Ja, da må du ta og oppdatere deg til 2024. Anonymkode: 87707...68c Ekspander Jeg er ikke sikker på hvor oppgradert denne testen er. De har bare lest innholdsfortegnelsen på pakningen, og om smøret f.eks. er ultraprossesert eller ikke er ikke tatt hensyn til. Jeg kan ikke nok, men inntrykket mitt er at rene produkter kan være best, f.eks. rent smør, ren olivenolje og ren rapsolje. Mulig bremykt er en ok blanding av smør og rapsolje som ikke er for mye prossesert? Stemmer det at nyere blodforskere er mer redd for betennelser enn kolestrol i blodet? Endret 8. desember 2024 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #27 Del Skrevet 22. desember 2024 Jeg syns du skulle lage kokosboller eller ristopper i stedet, da trenger du ikke så mye av hverken smør eller margarin. Bare litt sjokolade 😋😋 Anonymkode: feb36...f37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2024 #28 Del Skrevet 22. desember 2024 Anonym1204 skrev (På 6.12.2024 den 15.27): Nei eg bruker grovt mel og sukrin Ekspander Ikke inviter meg på disse kakene dine 🤨 Anonymkode: 5a97c...3ae 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå