Enda en tulling Skrevet 20. januar #61 Del Skrevet 20. januar Honey Dew skrev (2 timer siden): Nei, ikke her jeg bor. Ikke Røros engang? De er jo ganske utbredt. Men ok. HelgeK skrev (42 minutter siden): Røros og Q får vel også melk fra Tine? Q får noe fra Tine om de ikke har nok selv. Røros bruker bare sin egen. Får man ikke tak I Røros er vel tross alt Q å foretrekke da, det som måtte være av antipromp i melka er i det minste mer fortynnet... 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iliah Skrevet 21. januar #62 Del Skrevet 21. januar Det er hysterisk morsomt å lese anmeldelsene av Tine SA på Trustpilot 😂 Aldri sett et så splittet folk. Tine bryr seg tydelig ikke om hva forbrukerne måtte mene. Folk har sett seg leie av symbolske klimatiltak, spesielt når helsen kan stå på spill. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nostradamus Skrevet 22. januar #63 Del Skrevet 22. januar HelgeK skrev (På 20.1.2025 den 22.01): Røros og Q får vel også melk fra Tine? Rørosmeieriet får ikke melk fra Tine. Dersom du er usikker på hvilke selskap som bruker metanhemmere og ikke, så er det bare å sjekke https://www.meieriguiden.no 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bie-damen Skrevet 22. januar #64 Del Skrevet 22. januar 000VF000 skrev (På 14.1.2025 den 14.49): Selvfølgelig er du det. Heldigvis øker "Motvind" som bare det ♥️ Vindindustri er djevelens verk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 22. januar #65 Del Skrevet 22. januar Det er jo helt galskap. Gi dyrene som gir oss mat kjemikalier for å få dem til å slutte å prompe. Er det noen som argumenterer med at vi får i oss så mye kjemikalier så uansett, så litt til tåler vi nok? @000VF000? Jeg mener og tenker at vi heller må kutte i tilsetningsstoffer, plastemballasje og andre ting som kan gjøre oss syke, og sender giftstoffer ut i naturen og havet vårt. Forsøker å bruke min forbrukermakt på papir, glass og metall emballasje. Hadde vi vært mange så hadde det kanskje virket? Tror dette siste med denne antikken promp giften, får så pass med oppmerksomhet for det er jo helt crazy. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 22. januar #66 Del Skrevet 22. januar Madame Butterfly skrev (3 timer siden): Det er jo helt galskap. Gi dyrene som gir oss mat kjemikalier for å få dem til å slutte å prompe. Er det noen som argumenterer med at vi får i oss så mye kjemikalier så uansett, så litt til tåler vi nok? @000VF000? Argumentet er at du svømmer allerede i evighetskjemikalier og mikroplast, at dette med melk ikke vil utgjøre noen forskjell til eller fra. Det betyr ikke at jeg er for kjemikalier og plast, tvert i mot. Jeg sier at for ditt vedkommende så vil du ikke merke noe på helsa, enten du drikker prompemelk eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nostradamus Skrevet 22. januar #67 Del Skrevet 22. januar 000VF000 skrev (4 timer siden): Argumentet er at du svømmer allerede i evighetskjemikalier og mikroplast, at dette med melk ikke vil utgjøre noen forskjell til eller fra. Det betyr ikke at jeg er for kjemikalier og plast, tvert i mot. Jeg sier at for ditt vedkommende så vil du ikke merke noe på helsa, enten du drikker prompemelk eller ikke. Dette har ingen av oss nok kunnskap om til å vite ennå, derav motstanden og føre-var-prinsippet. Leser du deg opp på forskningen om bovaer, så vil du også se at det mangler langtidsdata og ikke er gått i dybden nok. Dette handler om penger, og prinsipp og moral, og derfor ønsker mange ikke å støtte det med egen lommebok og samtidig potensielt risikere egen og dyrenes helse. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iliah Skrevet 22. januar #68 Del Skrevet 22. januar (endret) 000VF000 skrev (8 timer siden): Argumentet er at du svømmer allerede i evighetskjemikalier og mikroplast, at dette med melk ikke vil utgjøre noen forskjell til eller fra. Det betyr ikke at jeg er for kjemikalier og plast, tvert i mot. Jeg sier at for ditt vedkommende så vil du ikke merke noe på helsa, enten du drikker prompemelk eller ikke. Jeg har på en måte forståelse for at folk har gitt opp slik som du virker å ha gjort, samtidig så er det greit å spørre seg om hvilket utvalg vi får i butikkene dersom ingen kjøper de rene og naturlige produktene som vi er så heldige å ha tilgang på. Hvordan vil matvarene se ut for de kommende generasjonene dersom ingen prioriterer å kjøpe god, sunn, og ekte mat og drikke? For dersom vi ikke kjøper så vil ingen produsere det heller. Lønnen vår har blitt en av våre få måter å kunne utgjøre en forskjell på - en slags stemmeseddel for hva vi som samfunn ønsker tilgang av. Jeg håper og tror på et superår for Rørosmeieriet og Kolonihagen. Endret 22. januar av iliah 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 24. januar #69 Del Skrevet 24. januar 000VF000 skrev (På 22.1.2025 den 15.10): Jeg sier at for ditt vedkommende så vil du ikke merke noe på helsa, enten du drikker prompemelk eller ikke. Jeg vil ikke ha sånn melk. Det er uappetittlig og ekkelt. Mange bekker små, gjør en stor å 🤔 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AdonisFFM Skrevet 24. januar #70 Del Skrevet 24. januar 000VF000 skrev (På 14.1.2025 den 14.28): Da bør du skjerme barna fra regn, da disse evighetskjemikalene finnes i regnvann over hele planeten. https://watereurope.eu/rainwater-everywhere-on-earth-unsafe-to-drink-due-to-forever-chemicals/ Drikker du flaskevann, kjøper du matvarer som er pakket i plast, godteri, potetgull, hudpleieprodukter? Da får du de i deg. Du kjemper mot vindmøller. Det er ikke noen god grunn til å eksponere seg for ENDA flere kjemikalier og spesielt ikke all den tid det finnes alternativer. Ellers er det et økende flertall som bekjemper vindmøller og det ser ut til å nytte. Færre og færre kommuner vil ha denne dritten. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå