Gå til innhold

Vi har chattet i 6 måneder, ikke møtt hverandre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor på Østlandet, han bor i København (han er dansk, jeg er norsk). Vi har sendt meldinger til hverandre i et halvt år. Noen ganger daglig, andre ganger kan det gå noen uker mellom. 

Det er ikke langt mellom Norge og Danmark, men likevel har vi ikke møtt hverandre. Det har vært litt småsnakk om å møtes, men jeg oppfatter det som at ingen av oss tør å spørre den andre seriøst. 

For min del har det nå gått så lang tid at jeg er redd for å møte han. Redd for at han har bygget seg opp et bilde av meg, både utseendemessig og personlighetsmessig, og så stemmer ikke det med virkeligheten. Jeg er ikke spesielt pen, helt middels vil jeg si. Så jeg er redd han blir skuffet.

Jeg har sett flere bilder av han enn han av meg, så jeg vet omtrentlig hvordan han ser ut. Personligheten hans har jeg ikke åpenbart ikke funnet ut av, ettersom vi ikke har møtt hverandre. Ut i fra inntrykket jeg har av han liker jeg han veldig godt, jeg er nesten betatt av en person jeg aldri har møtt (ikke pratet med en gang!)

Jeg har lyst til å møte han, men jeg er bare redd det har bygget seg opp en forventning, og så blir en av oss eller begge skuffet. Jeg er skikkelig klein på datefronten, og jeg ønsker ikke å være så nervøs når/hvis jeg møter han.

Og en av oss må jo reise til den andre, hvordan skal vi planlegge det osv. Jeg overtenker veldig. Språket blir også en liten utfordring, han må snakke sakte for at jeg skal forstå dansk. Skriftlig går fint. Jeg er usikker på hvor god han er til å forstå norsk.

Jeg vet jo heller ikke om han faktisk vil møte meg, eller bare skrive meldinger. 

Dere som chattet lenge med en person før dere møttes, hvordan gikk det? Stemte inntrykket over nett med virkeligheten? 

Vil gjerne høre deres erfaringer og tanker :) 

Anonymkode: 16508...c78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å chatte med noen i seks måneder er jo helt vanvittig! Er det ikke bare å booke seg fly og hotell og møte han? 

Anonymkode: 774e2...cee

• Liker 2
Skrevet

Dere kan nå starte med å ringe hverandre🙄

Anonymkode: ae4e2...613

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dere kan nå starte med å ringe hverandre🙄

Anonymkode: ae4e2...613

Dette. Jeg har datet internasjonalt og da var Facetime et naturlig første steg. Hadde aldri orket seks måneder med chatting.

Anonymkode: eccec...6f1

Skrevet

Det har som sagt vært av og på med chatting, ikke konstant i 6 måneder. Han har sikkert datet andre i den tiden vil jeg tro, jeg har vært på én date. 

Jeg skal se om jeg tør å mane meg opp til å spørre om helgetur eller FaceTime. 

Skrevet

Seks måneder er da ingenting. Er et par stykker jeg først møtte etter at det hadde gått årevis. Hun ene kom jeg i kontakt med på Myspace (!) i 2007, og møtte først i 2013.

Anonymkode: 01c85...215

• Liker 1
Skrevet

Det er jo store sjanser for at det blir litt nedtur når dere danner dere et bilde av den andre over så lang tid.

Derfor hadde jeg dratt til København med en venninne, og sagt til han at siden du skal dit uansett, så ville du gjerne møte han på en kaffe et eller annet sted. Da blir det ikke så voldsomt. Men venninnen din må være litt raus da, og la deg bruke litt tid om det skulle være veldig vellykket.

• Liker 1
Skrevet
visp skrev (6 minutter siden):

Det er jo store sjanser for at det blir litt nedtur når dere danner dere et bilde av den andre over så lang tid.

Derfor hadde jeg dratt til København med en venninne, og sagt til han at siden du skal dit uansett, så ville du gjerne møte han på en kaffe et eller annet sted. Da blir det ikke så voldsomt. Men venninnen din må være litt raus da, og la deg bruke litt tid om det skulle være veldig vellykket.

Jeg er nettopp redd for det. Og verre blir det jo lengre tid som går. 

Det var et godt forslag å dra med en venninne :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...