AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #1 Del Skrevet 3. desember 2024 Hallo dere! Hvis man får positiv eggløsningstest (den er knallpositiv). Betyr det at man da får eggløsning de neste 24-48t? Eller er det nå jeg har eggløsning? Anonymkode: 2f982...dca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2024 #2 Del Skrevet 3. desember 2024 Fra LH begynner å stige, får man eggløsning normalt sett 24-36 timer etter. Det tar noen timer fra LH stiger til at man kan se at en eggløsningstest begynner å bli sterkere, fordi det tar litt tid for kroppen å skille det ut i urinen. Fra LH når sitt høyeste punkt (peak) tar det 8-20 timer stort sett før egget slipper. Det er altså ikke mulig å fastslå eksakt tidspunkt for eggløsning, og i alle fall ikke bare ut i fra én "knallpositiv" test hvis man ikke vet ca når LH begynte å stige. Det er heller ikke viktig å vite eksakt tidspunkt, men aller helst bør man ha samleie dagen før LH når sin peak for optimale sjanser. Jeg pleide å få synlig stigning på test fra lunsjtider dagen før eggløsning, og så fikk jeg peak samme morgen som eggløsning. Eggløsning skjedde så ca mellom kl 15 og 19 den kvelden (visste det pga EL-smerter). Anonymkode: 26cc6...75f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå