Gå til innhold

Hjelp! Får ikke til å starte maskina!

Anbefalte innlegg

Gjest gjesten
Skrevet

Hallo!

Fikk ikke startet stasjonær pc min idag, og fikk ikke tid til å gjøre så mye før jeg dro på forelesning. Har prøvd nå, men får fortsatt ikke til å "starte" maskina. Den starter, men jeg kan ikke logge meg på som bruker. Da henger den bare. Har viktig arbeid på pc som jeg ikke har fått tid til å sikkerhetskopiere! Hjelpesmeg. Har trådløst nettverk og har prøvd å få tilgang til filene via den bærbare, men når jeg skal gå inn på den stasjonære pc, så låser programmet seg.

Noe som har anelse hva jeg kan gjøre?

Please!

Videoannonse
Annonse
Gjest Kaffegjesten
Skrevet

Du kan jo forsøke å starte pc'n i sikker modus, trykk F 8 under oppstart og velg sikker modus - hvis du får velge etterthvert da. Du kan også forsøke i samme vindu å velge "siste fungerende versjon/windows" eller logge på som administrator. Forsøk ikke å installere eller reparere det operativsystemet du har for da risikerer du å miste alt på harddisken din. Hvis intet av dette fungere så må du ta ut harddisken og sette den inn som slave i en annen pc(stasjonær) og tømme harddisken for dataene du ønsker. Så må du formatere harddisken og begynne forfra igjen.

Gjest gjesten
Skrevet

Det var slik jeg startet i sikkermodus ja. Man husker lite når man har panikk merker jeg. At det går an å glemme å sikkerhetskopiere *Nei, jeg utsette det for en dag, da har jeg hele opgaven* Men jeg fikk bare til å starte uten nettverk. Ja, ja... det viktige var at jeg kom meg inn og fikk tak i data'n som var viktig!

Tusen millioner takkk! Kaffegjest, bli klar til å bli nusset opp! :hoppe::kyss: :kys_2: :kyss::blomst: :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...