Gå til innhold

Kan man jobbe i ambulansen viss dette har sjedd?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er er jente på 14 snart 15 år. Tror  Kvinneguiden er mer for voksne, men er ofte innom å leser. Jeg har helt siden jeg var 9 år vist at jeg vil jobbe i Ambulansetjenesten som Paramedic. Det var ein episode nå som nettop sjedde da jeg drakk vodka å ble henta av ambulansen, jeg prøve å stikkje av men klarte det ikkje. Ambulansen, politi og barnevern ble innblanda. Jeg angrer jo på det jeg gjorde men jeg får ikkje gjort noe med det. Kan man forsatt jobbe i ambulansen når man blir eldre selv om sånne ting sjer? Jeg tenker på det hele tiden. Jeg er mye med feil folk osv men prøver alt jeg kan på å ta gode valg. Jeg driver IKKJE med stjeling, vold osv. Har bare drukket å blitt svæært full. 

Håper på svar fra noen som jobber i Ambulanse:) 

Leser alle svar.:)

Anonymkode: 25402...f97

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går fint. Så lenge du ikke blir tiltalt eller bøtelagt for noe så kan du jobbe i ambulanse og helse. Med andre ord hold deg unna kriminalitet og narkotika så går det nok veldig bra😊 

Selv de flinkeste kirurgene har nok drukket seg fulle og hatt behov for litt hjelp iblant🤭

Anonymkode: 4447c...5a6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å gå bra! Ikke noe å stresse over :) Men du må ha gyldig politiattest for å jobbe i ambulansen, så hold deg unna trøbbel. Ikke la drikkingen i tenårene nå utvikle seg til et problem. Det lar seg dårlig kombinere med yrket.

Nå skal det sies at jeg festet mye i tenårene selv, og jeg går bachelor i paramedisin nå. Ble folk av meg også 😂

Anonymkode: 4836a...f12

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du. Men vær så snill å slutte med å henge med feil mennesker og drikke deg full. I tenårene legger man grunnen for resten av livet og hvis du legger en dårlig grunn så vil ikke livet nødvendigvis bli som man egentlig ønsker. Legg en solid bra grunn gjennom å noen sunne fritidsaktiviteter og gjør det bra på skolen. Håper inderlig du har noen i livet ditt som kan hjelpe deg med å ta gode valg, hvis ikke hadde jeg prøvd å søke meg til noen som kan det. 

Anonymkode: 26005...747

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får noe på rulleeblad ditt få får du ikke jobbe i ambulansen. Di

Anonymkode: cadf6...08b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

må ha politi attest for å kunne få jobb der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fortsatt utdanne deg til paramedic og jobbe som det. Ta godt vare på deg selv fremover! ❤️

Anonymkode: 22485...48a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene episoden hvor du ble hentet av ambulanse gjør ingenting. Det at du henger med feil folk derimot, kan bli et kjempeproblem. Og jo dypere du sitter i problemene, jo vanskeligere blir det å komme seg ut.
Du er fortsatt ung og du kan snu utviklingen. 
Les om hvordan alkohol påvirker en hjerne under utvikling her. https://www.forskning.no/hjernen-alkohol-og-narkotika-barn-og-ungdom/fyllekuler-i-tenarene-kan-skade-hjernen/332860

Anonymkode: b9a98...fc5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

må ha politi attest for å kunne få jobb der

Bare begrenset politiattest, dvs. er det bare lovbrudd relevante for tjenesten som dukker opp der.

Anonymkode: 3dfae...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber ikke i ambulansen, men jobber som lærer på vgs. Min erfaring er at de ungdommene som henger med feil folk og som er innblandet i slike situasjoner, sjelden er de elevene som har hatt riktig fokus til å komme inn på en linje som Ambulanse.

VG-linjen har et av Norges høyeste karaktersnitt, og bachelorprogrammet har en tilsvarende høy poenggrense.

Yrket krever også politiattest.

Jeg ville ikke tenkt på tidligere situasjoner, men heller tatt en titt på valgene du tar. Går du i riktig retning for å oppnå drømmen din?

Anonymkode: 4d5fa...2c2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Hei, jeg er er jente på 14 snart 15 år. Tror  Kvinneguiden er mer for voksne, men er ofte innom å leser. Jeg har helt siden jeg var 9 år vist at jeg vil jobbe i Ambulansetjenesten som Paramedic. Det var ein episode nå som nettop sjedde da jeg drakk vodka å ble henta av ambulansen, jeg prøve å stikkje av men klarte det ikkje. Ambulansen, politi og barnevern ble innblanda. Jeg angrer jo på det jeg gjorde men jeg får ikkje gjort noe med det. Kan man forsatt jobbe i ambulansen når man blir eldre selv om sånne ting sjer? Jeg tenker på det hele tiden. Jeg er mye med feil folk osv men prøver alt jeg kan på å ta gode valg. Jeg driver IKKJE med stjeling, vold osv. Har bare drukket å blitt svæært full. 

Håper på svar fra noen som jobber i Ambulanse:) 

Leser alle svar.:)

Anonymkode: 25402...f97

Alle kuer har vært kalv. Det går nok fint. Lær av det, nye venner og bedre valg!

Anonymkode: ffe9e...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de ungdommer som ikke har gjort noe dumt i sin tid som ung gjør seg heller ikke erfaringer de kan bruke senere TS, dette går helt fin ❤️ behold fokus på hva du ønsker være ikke de feil du evt gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å bli hentet av ambulanse er på en måte best case scenario av alvorlige ting som kan skje om man som ung kvinne drikker for mye vodka. Jeg håper du aktivt prøver å finne andre folk å henge med, samt at du bestemmer deg allerede nå for at du ikke skal drikke mer enn at du til en hver tid har kontrollen over deg selv. Selvdisiplin kommer til å hjelpe deg til å bli en skikkelig god ambulansearbeider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...