Gå til innhold

Hva mener du er den beste norske boka som er skrevet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ikke lest så mange norske forfattere, men likte godt Elling bøkene av Ingvar Ambjørnsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange eldre bøker her, så vil slå et slag for litt nyere. Maja Lunde sine klimabøker har et fantastisk språk og for en enorm research og kunnskap som ligger bak!

Helga Flatland sine bøker om de tre mennene som drar til Afghanistan er jo også så nydelig skrevet.

Anonymkode: 3c0e4...601

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av nyere, moderne bøker synes jeg Agnes Ravatn sin Fugletribunalet fortjener å nevnes. 

Av eldre; Av måneskinn gror det ingenting. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i Fugletribunalet av Agnes Ravatn. Hun er virkelig en fantastisk forfatter og jeg gleder meg til å lese flere bøker av henne. Ellers må jeg nevne debutromanen til Knausgård, "Ute av verden". Det er et eller annet ved den boken som er helt fengslende for min del. Det er ufattelig mange dyktige forfatter i Norge, altså.

Anonymkode: a34df...2bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.12.2024 den 1.59):

Jeg måtte gå inn i tråden for å se om noen hadde skrevet «halvbroren» av Lars S. C. 
Husker den fikk så gode anmeldelser, mens jeg hatet den😅

Anonymkode: c40ed...b19

Haha, den klarte jeg ikke engang å lese. Fikk den i gave etter arbeidsuke på bokhandel da jeg gikk på ungdomsskolen. Alltid vært glad i å lese bøker, men den der... nei, absolutt ikke my cup of tea. TV-serien på NRK falt heller ikke i smak. Jeg leste, og likte, andre bøker fra LSC på samme tid, som for eksempel Amatøren og Beatles. Men Halvbroren - nei 😆

Jeg klarer forøvrig ikke å komme på noen norske bøker jeg synes er best... Er også uenig med noen av bøkene som er nevnt her i tråden, men det har jeg vel ingen rett til å si, så lenge jeg selv ikke har noen forslag.

Anonymkode: 275b7...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurora-bøkene, spesielt Aurora i Holland og Aurora i Fabelvik. Jeg slukte alle i den serien.

Anonymkode: 02b6b...8fb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.12.2024 den 8.42):

Mange eldre bøker her, så vil slå et slag for litt nyere. Maja Lunde sine klimabøker har et fantastisk språk og for en enorm research og kunnskap som ligger bak!

Helga Flatland sine bøker om de tre mennene som drar til Afghanistan er jo også så nydelig skrevet.

Anonymkode: 3c0e4...601

Akkurat disse gikk jeg inn i tråden for å trekke frem også.

Anonymkode: d9672...67f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kunne svare på det må man jo ha lest svært mange norske bøker. 

Anonymkode: 08963...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...