AnonymBruker Skrevet 3. desember #1 Del Skrevet 3. desember Av ren nysgjerrighet… jeg lurer på hva det kommer av at foreldre « kjemper» slik mot hverandre? Nå er det juleavslutninger på skole og barnehage. Folk kaster seg på og tilbyr seg å ta med kaker ( gjerne for alle de andre som også skulle hatt med kake) tilbyr seg flere oppgaver samtidig ( selv om det skal fordeles på alle) .vi har en felles Facebook side for klassene. Dersom en forelder kommenterer et hoved innlegg med hjerter og fine emojier , så følger resten etter. Bare med hjerter for hvert eneste ord . Jo flere hjerter , jo flere på neste kommentar. Jeg synes det er kjempefint at foreldre deltar. Det gjør også vi. Og vi er også hyggelige mot andre. Det jeg reagerer på er den «desperate» kampen foreldre i mellom. Hvem er best? Hvem har høyest status? De kjemper også om hvem av barna som har mest besøk eller er mest på besøk hos andre. Enkelte av foreldrene blir sure om barna dems ikke er invitert til alle hele tiden. Det blir gjerne sure miner om foreldrene finner ut at andre barn har vært hos dems barns bestevenn for eksempel. Dette er helt tullete synes jeg. Hva tenker dere? Dette gjelder selvsagt ikke alle foreldrene , men de aller fleste. Anonymkode: e2f6e...bb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 3. desember #2 Del Skrevet 3. desember 2 barn og aldri opplevd dette... kanskje du bare overtenker? At du føler det er en kamp... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fionas Skrevet 3. desember #3 Del Skrevet 3. desember Gjenkjenner ikke dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #4 Del Skrevet 3. desember Har tre barn, har vare opplevd dette i mellomste sin klasse. Det krigen om å være mest mulig "perfekt mamma".. Er spesielt 2 mødre som utmerker seg. Tenker at de egentlig sliter med noe.. Det er jo ikke normalt å gå så opp i mammarollen og tro at man er eneste som kan/vil noe.. De skal liksom være bedre enn alle andre.. Heldigvis 2 klasser med normale foreldre. Anonymkode: 3cd55...94e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #5 Del Skrevet 3. desember 3 barn, aldri opplevd. Anonymkode: b5fcb...d3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 3. desember #6 Del Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Folk kaster seg på og tilbyr seg å ta med kaker ( gjerne for alle de andre som også skulle hatt med kake) tilbyr seg flere oppgaver samtidig ( selv om det skal fordeles på alle) .Anonymkode: e2f6e...bb7 Jeg skjønner ikke at dette skal være negativt. La nå streberne få holde på. De får ikke lønn for å overgå dere andre. De kommer ikke inn i himmelen. De får ikke pokal for klassens beste foreldre. Men, de sparer deg for arbeid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 3. desember #7 Del Skrevet 3. desember AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Av ren nysgjerrighet… jeg lurer på hva det kommer av at foreldre « kjemper» slik mot hverandre? Nå er det juleavslutninger på skole og barnehage. Folk kaster seg på og tilbyr seg å ta med kaker ( gjerne for alle de andre som også skulle hatt med kake) tilbyr seg flere oppgaver samtidig ( selv om det skal fordeles på alle) .vi har en felles Facebook side for klassene. Dersom en forelder kommenterer et hoved innlegg med hjerter og fine emojier , så følger resten etter. Bare med hjerter for hvert eneste ord . Jo flere hjerter , jo flere på neste kommentar. Jeg synes det er kjempefint at foreldre deltar. Det gjør også vi. Og vi er også hyggelige mot andre. Det jeg reagerer på er den «desperate» kampen foreldre i mellom. Hvem er best? Hvem har høyest status? De kjemper også om hvem av barna som har mest besøk eller er mest på besøk hos andre. Enkelte av foreldrene blir sure om barna dems ikke er invitert til alle hele tiden. Det blir gjerne sure miner om foreldrene finner ut at andre barn har vært hos dems barns bestevenn for eksempel. Dette er helt tullete synes jeg. Hva tenker dere? Dette gjelder selvsagt ikke alle foreldrene , men de aller fleste. Anonymkode: e2f6e...bb7 Har ikke tenkt over sånne ting. Vet jo at noen konkurrerer om diverse men det må være kjipt og irriterende å tenke så mye på det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #8 Del Skrevet 3. desember Hvordan klarer du å vri det til noe negativt at foreldrene er engasjerte og bidrar mye? Anonymkode: 46e6d...4a2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember #9 Del Skrevet 3. desember Dette gjelder overhodet ikke de aller fleste. Men du er tydeligvis med her, siden du vet hvem som er sure på hvem og når. Anonymkode: fd227...779 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amys Skrevet 3. desember #10 Del Skrevet 3. desember Når noen (gjerne to) først begynner med dette sprer det seg, fordi flere føler de "må" være med. Fokuser på de positive sidene, dere slipper å bake og stille opp som klassekontakt så lenge klassen har denne "konkurransen", og prøv å hold dere unna dramaet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #11 Del Skrevet 6. desember La meg gjette. Vestkanten? All prestisje ligger i å vise fasade. Utrolig slitsomt! Anonymkode: 28cc2...215 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember #12 Del Skrevet 6. desember AnonymBruker skrev (På 3.12.2024 den 9.59): Folk kaster seg på og tilbyr seg å ta med kaker ( gjerne for alle de andre som også skulle hatt med kake) tilbyr seg flere oppgaver samtidig ( selv om det skal fordeles på alle) . Anonymkode: e2f6e...bb7 Heldig du er som har slike foreldre i nærheten til å ta over oppgavene. Skjønner ikke hva du sutrer over. Eller er du en av de som vil fremstå som best selv? Anonymkode: 33d46...c2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå