Ekko jenta Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden (endret) Hei jeg har prøvd å få litt kunnskap om kjønnsidentitet som er mye oppe i media for tiden. Ut i fra hva jeg har lært så kan man ikke endre sitt biologiske kjønn selv med kirurgisk og medisiner. Dvs ja det man kan få seg selv til å se ut som biologisk motsatt av hva man har, men er teknisk sett det samme fremdeles. Enten har man xx eller xy kromosom. Så det siste jeg sitter å tenker på er hvordan kommer en person frem til det å ta disse grepene (spesielt kirurgisk) skal føre til et lykkelig liv? «født i feil kropp»… Når jeg tenker på denne setningen så dukker disse to tankene opp.. Tanke 1: Tenker noen på dette.., man er født som man er og burde ikke ha kjønnsidentitet problem og heller kunne kommet til en enighet med seg selv og si at eksempel min identitet er feminin/maskulin uten operasjoner og medisiner? Tanke 2: At dem som har organer som er helt friske, men som vil ødelegge dette friske organet som funker som det skal.. Kanskje har det samme psykiske lidelse som ligner BID - body integrity dysphoria? 🤔 (prøver å skrive det jeg tenker på) Hva får personer til å komme til løsning hvor det å ta medisiner og kirurgi for å få legemet sitt til å se motsatt ut skal føre til lykke i livet? Hva endret seg når man bytter visuelt? Forsvant problemet med skjønnet «man hadde»? Hva var problemet? Endret 1 time siden av Ekko jenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Del Skrevet 20 timer siden Ikke direkte svar på det du spør om, men anbefaler å lese Gender Queer for økt forståelse. Hvert enkelt persons prosess er individuell. Anonymkode: 8bbde...5f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå