Gå til innhold

Har barnet deres på strømpebukse i barnehagen nå

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er så varmt i bhg så anbefalt å ikke ha flere lag. Og min må ha litt ullpauser pga litt eksem.

Anonymkode: 3129f...6dd

Der jeg jobbet så var det å varmt inne, men da tok vi av buksa og så løp de rundt i stillongs eller strømpebukse. For slik som nå hadde det blitt fort mye avledning for å sette på strømpebukse så på med et lag til for så dress

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, strømpebukse/stilongs blir nå vi kommer ned på -7/8. Det er varmt og godt i barnehagen og når de skal ut har de på seg masse ytterklær 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xanadus skrev (7 timer siden):

Er nesten ingen småbarn som bruker strømpebukse lenger nå. Selv på småbarnsavd. går de i stilongs og sokker. Sokkene tar flere av småbarna av seg så fort de kan, og så krabber/går de rundt barbeint og blir iskald på beina. Jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor foreldrene ikke tar på de strømpebukse nå om vinteren.

Vi bruker bare ullbukse/leggings og sokker på begge våre, også har de tøfler utenpå når vi leverer.

På småbarnsavdelingen ser jeg jo at de fleste går uten sokker og tøfler når vi kommer, men aldri opplevd at barnet mitt er kald, de har passelig temperatur. Skjønner at det er slitsomt når de skal ut, og man må ta på alle småbarna sokker igjen da.

Hjemme tar hun sjeldent av seg sokkene lenger (1,5 år), men i barnehagen er det kanskje en artig greie de finner ut av, også smitter det til alle barna.

Hvis det er et problem hos dere at barna blir kalde så hadde det kanskje vært en ide å si i fra til foreldrene at de bør vurdere strømpebukse?

Anonymkode: f6253...63b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 3-åring går stort sett i uten strømpebukse så lenge det ikke er minusgrader. Men vi bruker tykkere bukser enn vanlig. Har kjøpt noen vintertights og forede bukser som hun liker. Det er ganske varmt inne i barnehagen, så har hun strømpebukse under buksen blir det for varmt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater strømpebukse på meg selv, og syntes det var skikkelig upraktisk på baby også. Så strømpebukse har jeg ikke kjøpte etter de første feilkjøpene. Det blir stilongs og sokker. Mer praktisk, mer fleksibelt, og mer behagelig (synes jeg).

Anonymkode: 32a4a...c07

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er varmt inne i barnehagen, så to lag inne blir for varmt for min toåring. Når de skal ut får de jo på seg dress, eventuelt  med ulldress under (avhengig av temperatur), så da trengs heller ikke strømpebukser. Bruker bare strømpebukser under buksa hvis vi skal være ute en liten stund med jakke i stedet for dress (f.eks. hvis vi skal innom et par butikker og en kafé, og hun veksler mellom å gå selv og sitte i vogna).

Anonymkode: eaa33...50a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fins nå stillongs og strømpebukse uten ull

Aldri brukt ull her pga eksem og alergi. Men ble nå brukt strømpebukse og stillings når tempen lå på +2 ut fra vær og vind

Anonymkode: 19f77...2f4

Uansett varmt i bhg og anbefalt å ikke bruke det av de som jobber der. Skal de ut tar de på det som trengs. Ingen problem. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jegerrinne skrev (1 time siden):

Der jeg jobbet så var det å varmt inne, men da tok vi av buksa og så løp de rundt i stillongs eller strømpebukse. For slik som nå hadde det blitt fort mye avledning for å sette på strømpebukse så på med et lag til for så dress

Ja, det er forskjell på de ulike bhg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker stilongs, men ja, den er på. Stilongs fordi de lettere bytter våte sokker og sko uten å må bytte allt av tøy.

Anonymkode: 04a2c...631

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler det er mange foreldre som ser på datoen i stede for været ute.

Her var det f.eks +11/12 sist uke og nedi i -8 uken før, litt forskjell på det.

Her var sjeldent ull og strømpebukse brukt, med unntak av ullsokker, gikk med vanlige klær inne(som regel varmt og godt inne i BGH) og fleece og vinterdress ute, dette gjorde det lettere å regulere klær mengden etter behov.

Nå bor jeg ganske sør i landet, mer Nord så tipper nok grade stokken mye lengre ned på - siden.

Anonymkode: ed4b4...d80

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Varmt og godt inne på avdelingen. Og de velger heller å ha fleese som mellomlag, eller bytter til passende før de skal ut. Gutten min har gått i bhg i 3mnd og vært ute kanskje 8-9 ganger, korte turer. Har kledd han i ull tilfelle de skal ut, men nå har jeg sluttet, kler han i det som er behagelig å ha på inne. 

Anonymkode: 14f98...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kler etter temperatur, ikke etter hva som står på kalenderen. 

Om unger trenger stilongs/strømpebukse kommer jo ikke bare an på temperaturen, men også om barnet er varmt/kaldt av seg. 

Jeg har to aktive gutter, som plages med å bli for varme. Her tar vi på stilongs når vi går til barnehagen i minusgrader (da har de stilongs og vanlig bukse over, ikke vinterdress, bare boblejakke). Så må vi ta av buksen, så de kan leke i bare stilongs i barnehagen, ellers dævver de av varme. 

Anonymkode: d9b65...7fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei. Varmt og godt inne på avdelingen. Og de velger heller å ha fleese som mellomlag, eller bytter til passende før de skal ut. Gutten min har gått i bhg i 3mnd og vært ute kanskje 8-9 ganger, korte turer. Har kledd han i ull tilfelle de skal ut, men nå har jeg sluttet, kler han i det som er behagelig å ha på inne. 

Hva, har han bare vært utendørs 8-9 ganger gjennom en hel barnehagehøst?

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva, har han bare vært utendørs 8-9 ganger gjennom en hel barnehagehøst?

Mhm.... helt sant. Men vi er mye ute ellers da, for å kompensere. Men nå blir det lite dagslys å spore når vi henter da. 

Sorry,ikke meningen å avspore!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, har folk på så mye klær inne altså? 🙈 i barnehagen vår er det gulvvarme og like varmt inne på vinter som sommer..

Føles det ikke fort kaldt å komme ut hvis man går inne med altfor mye klær? Jeg er frossen av meg så kunne godt sittet inne med boblejakke uten at det hadde vært ubehagelig varmt, men da føles det jo kjempekaldt når man kommer ut.. 

Vi leverer bare i vanlige klær vi (seff yttertøy på fra og til bil), men bruker litt tykkere gensere og bukser enn på vår/høst/sommer. Har masse ullklær liggende i barnehagen til soving og til å ha under vinterdress. 

Ungen (3 år) er aldri kald når vi henter, eller hjemme for den saks skyld.. Heller ikke spesielt mye syk, så liker jo å tro at det fungerer greit sånn da 🤔 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har kun bukse, genser og sokker inne, men barnehagen kler på ulldrakter, fleece og vinterdresser om de skal ut.

Anonymkode: 24227...ba7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Saltwatertaffy skrev (1 time siden):

Oi, har folk på så mye klær inne altså? 🙈 i barnehagen vår er det gulvvarme og like varmt inne på vinter som sommer..

Føles det ikke fort kaldt å komme ut hvis man går inne med altfor mye klær? Jeg er frossen av meg så kunne godt sittet inne med boblejakke uten at det hadde vært ubehagelig varmt, men da føles det jo kjempekaldt når man kommer ut.. 

Vi leverer bare i vanlige klær vi (seff yttertøy på fra og til bil), men bruker litt tykkere gensere og bukser enn på vår/høst/sommer. Har masse ullklær liggende i barnehagen til soving og til å ha under vinterdress. 

Ungen (3 år) er aldri kald når vi henter, eller hjemme for den saks skyld.. Heller ikke spesielt mye syk, så liker jo å tro at det fungerer greit sånn da 🤔 

Her tar de av buksen når de er inne. Så de altså leker i stilongs/strømpebukse. To lag klær er alt for varmt inne, i de aller fleste steder. 

Det er mye enklere at ungen har stilongs på seg inne, og bare får en bukse utenpå når de skal ut, enn at de ansatte må kave med å ta av en bukse, på en stilongs, og så på bukse igjen. 

Anonymkode: d9b65...7fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da «vi» var små fantes det jo ikke tynn ull i den grad det gjør i dag, da var strømpebukser eneste alternativ. Ungene mine har ikke strømpebukser en gang, de går i tynn ull inne. Får et lag tykkere ull på før utedress, funker kjempefint. Selv bruker jeg bare strømpebukser til kjole 🤷‍♀️ 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er jo litt spesielt, hvorfor er de ikke ute? Min yngste begynte og for tre måneder siden, de er ute en drøy time hver dag 🤔

Anonymkode: 2e03f...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltwatertaffy skrev (1 time siden):

Det er varmt (passe nok til å gå uten sokker) i barnehagen til barna mine også. Likevel kler vi, og de fleste andre virker det som, barna i tynt ull(undertøy) i bhg. Ullundertøy alene er ikke nødvendigvis noe varmere enn en tykk genser.

Det handler vel bare om preferanser, og hva som er lettest. Om vinteren synes jeg det er lettere at de bare går i tynn ull inne, så slipper vi å skifte det innerste laget før vi skal ut.

Anonymkode: f6253...63b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, barnet går i ullbukser og ullbody (hvis et er kaldt) inne i bhg. Han er varm av seg, hadde blitt altfor varmt med ett lag til. Når de skal ut så tar de på ett lag under vinterdressen, tykt eller tynt alt ettersom hvilken temperatur det er. 

Anonymkode: a21e2...aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...