AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #1 Del Skrevet 21 timer siden Jeg vet at jeg kan bruke kalkulator, men det gir meg forskjellige svar og jeg vet at bankene jobber litt ulikt. Har noen her vært i lignende situasjon og kan avsløre hvor mye dere fikk i boliglån? Jeg har ingen gjeld, ingen barn. Har 640k i inntekt, ansatt i privat sektor med gode muligheter til å gå opp i lønn da jeg er nyutdannet. 730k i egenkapital. Ifølge flere kalkulatorer kan jeg få rundt 3.9 mill i lån. Ser at leilighetene jeg har kikket på går for rundt 3.6 mill. Anonymkode: 55f9d...fd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Del Skrevet 20 timer siden Alder? Anonymkode: e2f71...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Alder? Anonymkode: e2f71...2fa Jeg er 24. Anonymkode: 55f9d...fd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Del Skrevet 20 timer siden Vil tro de mener du kan kjøpe leilighet for 3,9/ få finansieringsbevis. Banken kan låne ut max 5*inntekt. 3,9 er det samme jeg har i gjeld. Som skilt tobarnsmor 20 år eldre enn deg. Jeg har 400.000 mer enn deg i lønn, men de blir jo spist opp av de jeg har å fø på. Sett opp et budsjett og regn på hvor mye du har råd til å betale for å bo hver måned. Og ikke glem eventuell husleie, her er den på nesten 5000 i måneden, på toppen av de 23.000 jeg betaler på lånet. Anonymkode: d32bd...484 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Del Skrevet 20 timer siden Høres mye ut.. jeg fikk maks låne 3.9 da jeg tjente 830’. Hadde vel 150 i studiegjeld. Hadde 1.5 mill i EK, så finansieringsbeviset/det jeg kunne kjøpe bolig for var jo 5.4 mill. Du blander ikke litt begreper? Anonymkode: 365fa...118 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres mye ut.. jeg fikk maks låne 3.9 da jeg tjente 830’. Hadde vel 150 i studiegjeld. Hadde 1.5 mill i EK, så finansieringsbeviset/det jeg kunne kjøpe bolig for var jo 5.4 mill. Du blander ikke litt begreper? Anonymkode: 365fa...118 Ser nå at jeg skrev feil. Ifølge boliglånskalkulatoren kan jeg låne 3.2 mill, slik at jeg til sammen kan kjøpe bolig for 3.9. Jeg har ingen gjeld. Anonymkode: 55f9d...fd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Del Skrevet 18 timer siden Jeg hadde omtrent nøyaktig samme tall som deg for et år siden. Men hadde i tillegg studielån på ca. 150.000. Jeg fikk tilbud fra banker på lån mellom 2,2 og 2,6. kjøpssummen ble da opptil 3,2 hos banken som ga høyest lån. Valgte heldigvis ikke å makse lånet. Anonymkode: 5c93a...ecd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Del Skrevet 14 timer siden Jeg har ca samme inntekt, men 1,4 mill i egenkapital. Kunne låne 2,7. Har bil, studielån og kredittkort. Totalkostnaden på boliger til maks-summen hadde gitt meg trang økonomi, og gjort meg sårbar ved renteøkning, sjokkpriser på strøm og slikt. Jeg kjøpte for nesten 500k under hva finansieringsbevis tillot. Anonymkode: ad3e7...d1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ca samme inntekt, men 1,4 mill i egenkapital. Kunne låne 2,7. Har bil, studielån og kredittkort. Totalkostnaden på boliger til maks-summen hadde gitt meg trang økonomi, og gjort meg sårbar ved renteøkning, sjokkpriser på strøm og slikt. Jeg kjøpte for nesten 500k under hva finansieringsbevis tillot. Anonymkode: ad3e7...d1a Men da har du blitt trukket for bil, studielån og kredittkort. Da er ikke vi i samme situasjon, selv om vi begge har samme lønn. Anonymkode: 55f9d...fd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #10 Del Skrevet 12 timer siden Du vil sannsynligvis havne på og kunne låne 2,5 - 2,7. Kjøpe for det pluss ek. Kalkulatorene er dessverre ofte misvisende da flere av de tar utgangspunkt i at man låner 5×inntekt, noe de færreste vil kunne gjøre på grunn av betjeningsevne. Anonymkode: 13c0d...241 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #11 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men da har du blitt trukket for bil, studielån og kredittkort. Da er ikke vi i samme situasjon, selv om vi begge har samme lønn. Anonymkode: 55f9d...fd6 Prisen for lån er det samme, jeg ville ikke hatt råd til 3,2 i boliglån pluss fellesutgifter og strøm og lignende selv uten bil og studielån. Hadde jeg hatt så høyt lån på leiligheten min, så tilsvarer det boutgifter på 23-25 000,- pr måned, bare på lån, strøm og fellesutgifter. Anonymkode: ad3e7...d1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå