AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #1 Del Skrevet 2. desember 2024 Hei, jeg kom over noe jeg stusset veldig på.. Kan ikke Gravide Kvinner Skifte på kattedo under graviditeten? Jeg forstår bare ikke hvordan dette kan påvirke barnet/fosteret, samt unngå katter også sto det, altså vi har 3katter, 1 hund. og nå er det en diskusjon om at det er skadelig for fruen i forholdet å rense kattedoen, jeg må ha et sikkert svar da dette gnager i hjerneroten min.. takk på forhånd, hjelp :-! Anonymkode: 96e29...28e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 2. desember 2024 #2 Del Skrevet 2. desember 2024 Jo..men da helst bruke hansker og vaske hendene. Der er sjansen for at det er Toxoplasma i bæsje. Oh dette kan skade fosteret Infeksjoner med toxoplasmose har ofte et mildt sykdomsforløp eller oppdages ikke, men kan være skadelig for et foster. Dersom en gravid kvinne smittes med toxoplasmose for første gang under svangerskapet, kan parasitten overføres til fosteret. I verste fall kan smitten forårsake abort, misdannelser eller andre alvorlige skader på barnet. Kontakt med avføring fra katter er bare én av måtene toxoplasmose kan smitte på. Du kan også få smitten gjennom mat og drikke som har vært i kontakt med katteavføring, som uvasket frukt eller grønnsaker. Også ved å spise kjøtt som ikke er tilstrekkelig varmebehandlet kan du få i deg smitten. Bare google så finner du svaret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 2. desember 2024 #3 Del Skrevet 2. desember 2024 Det er ikke anbefalt nei fordi noen katters avføring inneholder toksoplasmose som kan være svært skadelig for fosteret. men du, er ikke dette enklere å bare google istedenfor å vente på masse svar her? 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #4 Del Skrevet 2. desember 2024 PurpleTuliip skrev (2 minutter siden): Det er ikke anbefalt nei fordi noen katters avføring inneholder toksoplasmose som kan være svært skadelig for fosteret. men du, er ikke dette enklere å bare google istedenfor å vente på masse svar her? 😅 jeg spør her da google ga meg mange forskjellige svar Anonymkode: 96e29...28e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 2. desember 2024 #5 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): jeg spør her da google ga meg mange forskjellige svar Anonymkode: 96e29...28e Enkelte svar... kan være farlig...om hun må..bruk hansker. Vask hender. Eventuelt du ta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 2. desember 2024 #6 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): jeg spør her da google ga meg mange forskjellige svar Anonymkode: 96e29...28e Du får nok svært mye forskjellige svar her også. men personlig så tar samboer seg av kattedoene her i hus nå som jeg er gravid. Han gjorde samme i forrige graviditet. Jeg vasker også hendene mine grundig etter å ha klappet på kattene. ikke vits å risikere noe tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2024 #7 Del Skrevet 2. desember 2024 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hei, jeg kom over noe jeg stusset veldig på.. Kan ikke Gravide Kvinner Skifte på kattedo under graviditeten? Jeg forstår bare ikke hvordan dette kan påvirke barnet/fosteret, samt unngå katter også sto det, altså vi har 3katter, 1 hund. og nå er det en diskusjon om at det er skadelig for fruen i forholdet å rense kattedoen, jeg må ha et sikkert svar da dette gnager i hjerneroten min.. takk på forhånd, hjelp :-! Anonymkode: 96e29...28e Det er ikke så komplisert: Gravide kvinner bør helst ikke rengjøre kattedo. Hvis de absolutt må, skal de i alle fall bruke hansker. Årsaken er at katteavføring inneholder toksoolasmose, noe som kan være skadelig for fosteret. Dete trenger altså ikke kvitte dere med katten, men du bør helst rengjøre kattedoen mens hun går gravid. 😊 Anonymkode: f1ce6...765 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 3. desember 2024 #8 Del Skrevet 3. desember 2024 Jeg unngår å gjøre det, så den oppgaven tar mannen seg av nå. Det er en så enkel ting far kan gjøre for mor og barn, i en begrenset periode av livet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #9 Del Skrevet 5. desember 2024 Her er det samboer som tar det. Jeg kunne sikkert ha gjort det med hansker og god håndvask, men hvorfor risikere noe når det bare er snakk om 9 mnd ? Anonymkode: 513be...fa5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå